|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det en B8:a? Jag är inte så haj på Alpinas 3-seriebilar, men tycker att det låter väldigt billigt (om det nu är en B8:a) för en cab. Länk Eller är det en B6:a? | |
| Alpina-fälgar, ett felplacerat Alpina-emblem på bakluckan, Alpina-instrument, Alpina-ID-bricka, M3-speglar, M3-stötfångare... Kan iofs vara vad som helst, men främst instrumentet och ID-brickan gör att iaf jag tror att det faktiskt är en B8. Det verkar ju dock finnas en hel del att göra på den för att få den "presentabel". En B6 är det iaf inte, för de gjordes väl aldrig som cab...? | |
|
Måste vara en B3 3,0 Quixotic2, Jag kommer maila dig snart, har haft lite problem med mailen osv. Sorry att det dröjt så länge:( Men vi kan diskutera vidare:) |
|
| Jag menade B3! *skäms lite* | |
|
Skulle tippa på en Alpina B3. Länk Den finns ju iallafall som Cab. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Vilken bil pratar vi om? Finns det bilder? He de // Bengan Länk |
|
|
Bengan// Läs första inlägget... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Bengan, Tjena, yrvaken eller? :-D Här är länken som Quixotic postade, nu bör du inte missa den ;-) Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
19 man |
Billigt o billigt...en B3:a kan man få för en spottstyver i dessa dagar: Länk När vi ändå är på ämnet: kostar en B8 4.6 cab mer att försäkra än en B3 3.0 av samma ÅM? Erfarenheter någon?... |
|
Sorry killar. Jag ser inte länken till Alpina bilen som ni pratar om. Även Du NOFx16 skriver dit länken tydligen,men jag ser den inte på min skärm,varför? He de // Bengan Länk |
|
|
Är det en B8:a? Jag är inte så haj på Alpinas 3-seriebilar, men tycker att det låter väldigt billigt (om det nu är en B8:a) för en cab. Eller är det en B6:a? IP: 212.109.29.131 liste 585 st Idag 11:04 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- 735iA -91 Alpina-fälgar, ett felplacerat Alpina-emblem på bakluckan, Alpina-instrument, Alpina-ID-bricka, M3-speglar, M3-stötfångare... Kan iofs vara vad som helst, men främst instrumentet och ID-brickan gör att iaf jag tror att det faktiskt är en B8. Det verkar ju dock finnas en hel del att göra på den för att få den "presentabel". En B6 är det iaf inte, för de gjordes väl aldrig som cab...? IP: 213.65.123.105 Janne2 295 st Idag 11:08 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- M5 -86 Måste vara en B3 3,0 Quixotic2, Jag kommer maila dig snart, har haft lite problem med mailen osv. Sorry att det dröjt så länge:( Men vi kan diskutera vidare:) IP: 194.236.2.30 liste 585 st Idag 11:18 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- 735iA -91 Jag menade B3! *skäms lite* IP: 213.65.123.105 Mean Machine 245 st Idag 11:18 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- -BMW M3 [E36] Skulle tippa på en Alpina B3. Länk Den finns ju iallafall som Cab. ----------------- Mvh. Robban Johansson IP: 217.208.20.119 Bengan 856 st Idag 14:45 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- BMW M5 3.8 BMW 327i Touring Vilken bil pratar vi om? Finns det bilder? He de // Bengan Länk IP: 217.208.26.89 Kristian Larsson 2143 st Idag 14:47 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- 320i touring -89 1600-2 -67 1502 -76 *busbil* Bengan// Läs första inlägget... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk IP: 213.114.27.77 nofx16 2757 st Idag 14:49 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- E30 M20B20 -88 Bengan, Tjena, yrvaken eller? :-D Här är länken som Quixotic postade, nu bör du inte missa den ;-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk IP: 217.210.58.51 19" man 23 st Idag 19:14 Rapportera svaret Billigt o billigt...en B3:a kan man få för en spottstyver i dessa dagar: Länk När vi ändå är på ämnet: kostar en B8 4.6 cab mer att försäkra än en B3 3.0 av samma ÅM? Erfarenheter någon?... IP: 212.105.20.65 Bengan 856 st Idag 23:09 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- BMW M5 3.8 BMW 327i Touring Sorry killar. Jag ser inte länken till Alpina bilen som ni pratar om. Även Du NOFx16 skriver dit länken tydligen,men jag ser den inte på min skärm,varför? He de // Bengan Länk IP: 217.208.26.89 P.S Detta är vad jag ser killar,ingen länk till någon bild.. He de // Bengan Länk |
|
|
Bengan: Det beror på något helt sjukt! Gissar jag rätt om jag säger att du använder Norton Internet Security? I NIS finns en funktion som heter "adblocker", den blockerar ALLA länkar som innehåller ordet AD (annons). Det är någon funktion för att blockera popupbanners, men den är så otroligt amatörmässigt utförd (man tror knappt att det är Symantec som skrivit den) att den blockerar ex. showad.asp helt urskiljningslöst. Vi, och många andra annonssajter, har jätteproblem med det här. Slå av adblockerfunktionen i Norton, så kommer vår länk och många andra att fungera. Ok, då är det en B3:a alltså... inte så spännande? ;) Jo, ganska spännande är det väl fortfarande... men nästan lite dyrt, när man jämför. Janne: Det är OK, hör av dig när du har tid och möjlighet! :) |
|
|
... ett sätt att se om det är en B8 eller inte är ju att kolla instrumenteringen... Hittills har jag aldrig sett en enda B8 utan träinredningen/växelspak, jag tror att det är standard på B8:orna... Det andra sättet är ju att kolla priset :o) Det är väääldigt otroligt om en B8 Cab skulle säljas för under 220-240... Det finns ju bara ~25 exemplar, så... Men som sagt, det är antagligen en B3.. (Skulle man bara kunna förstora bilden med ID brickan så skulle det vara glasklart! :)) Måste tyvärr säga att jag inte gillar stylingen som är utförd på bilen.. notera att täcklocken på vänster/höger framfälg saknas också.. Det var lite trist! Hehe, sedan att sätta Alpina märket på fel sida och dessutom helt snett och vint, oproffsigt! Men en fråga, "liste" skrev att den hade Alpina instrument? Jag kan inte se dem, är det något jag missar? De brukar ju sitta "infällda" i vanliga instrumenthuset, ser dem inte där, men de kanske sitter någon annanstans? /Marcus |
|
|
Det är ingen B8... Den mätaren går till 300.. Denna går ju bara till 280.. Micke.. Länk |
|
|
quixotic2: Kanonbra, tack för hjälpen. He de // Bengan Länk |
|
|
OM det är en B3 från början (3.0 med tanke på årtalet) så är det trist att de bytt ut Alpina frontspoilern mot M3 front, satt på ögonlock, svarta bakglas, bytt ut bakspoilern mot M3 (eller bara satt dit typ en Rieger rear-diffuser) och den pinsamma placeringen av Alpina emblemet. M3 speglarna kan funka på en Alpina. En Alpina ska se ut som en Alpina. /Wille Länk |
|
|
Allt skulle va enklare om det fanns bild på motorutrymmet.. ---- Min FD,M3 DAYTONA Länk ---- |
|
|
Darklight: Tror att liste syftar på att instumenteringen (hastihetsmätare, varvräknare mm) är från Alpina (blå bakgrund, alpina logga) /T.P. Länk |
|
| B3:ans mätare är väl också graderad till 300? Om jag inte minns fel så är iaf min det... | |
| kan vara en b6 eller b3, men b8 an levererades inte med den ratten. Sannolikt en b6 | |
|
Sannolikt inte en B6 eftersom de slutade tillverkas i juli 1993. Kan ju finnas enstaka ex. som blivit utplockade i början -94, det gör ju inte bilen till en 94'a iofs. Det står ju 1995 i annonsen Om det är en Alpina och den tillverkades/levererades -95 så är det en B3 3.0 /Wille Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.