|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är den värd? Svensksåld och 9500 mil, komplett servicebok etc. Länk Utrustning: 362 - Sienarotmetallic N6SN - Sandbeige inredning i skinn 302 - Stöldlarm med fjärrkontroll 386 - Takreling 413 - Lastnät och insynsskydd i bagage 423 - Golvmattor i velour 438 - Ädelträ, myrten 441 - Rökarpaket (används ej!) 494 - Elvärme för förar- och passagerarstol 500 - Högtrycksspolning av strålkastare 520 - Dimljus 522 - Xenonlampor 534 - Klimaautomatik 540 - Farthållare 666 - Radio BMW Business CD RDS 710 - Läderklädd M multiratt 842 - Cold climate export 863 - Handlarförsäkring Europa | |
|
160-170' tror jag är ett rimligt prisintervall. sv-såld, milen och utrustningen gör att det finns ganska stor "målgrupp" för din bil. -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Utpris närmare 190 hos handlare, så 160-170 privat ( har det viktiga: SCHINN!! tyvärr ej steptronic...) | |
|
Färgen (sienarotmetallic) tror jag dessvärre minskar målgrupp och således efterfrågan en del. 170-175' som utgångspris är nog inte fel (baserat på max 3 ägare på bilen sedan ny). Vad hade du för förhoppningar om försäljningspris själv innan du skrev detta inlägg? roadZter |
|
|
Tror att bilen har haft en tidigare brukare. (8200mil) Köptes hos BMW Solna i fjol. Har inga planer på att sälja bilen, undrade mer hur mycket man skulle kunna få för den vid en ev. försäljning. |
|
|
Tror som GM, tror dock inte att avsaknaden av steptronic är ett minus för att kunna sälja den. /Simon |
|
|
Tror E39 köparen är mera lockad av att slippa röra runt i bensinen än 3 serie köparna, så i fallet 5/7 serie är nog automat ett plus ( såvida det inte gäller instegsmodellerna, då är det snarare ett minus) likväl som automaten är ett minus på 3 serien (för många) Sen som sagt röd.... (som liksom vit) är en udda färg som inte alla gillar... |
|
|
Tippar på 150-160' //Marin |
|
|
GM, tror att ju äldre e39orna blir desto mer popurlärt blir det med manuell av ekonomiska skäl, en automat är MYCKET dyrare att byta än en manuell.... /Simon |
|
| Simon: det är ju BMW, inte går en BMW automat sönder... | |
|
GM, går inte automater på BMW sönder???!!! Det var huvudanledningen att jag köpte manuell när jag hade min 530, flera av de jag ringde på hade varit tvungna att byta sina automater för 20-25 KSEK. Så även på 540. Manuell...kostade ca 7 KSEK.....lätt val för mig iallafall. /Simon |
|
| Simon du glömmer brt det viktigaste: du och jag tillhör den "ironiska generationen"...... | |
|
..sen tror jag din egen "automatlådefobi" är lite överspänd, är det verkligen så illa med gamla BMW automater som fått rätt omvårdnad?? Tänker gemene man på havererande växellådor då dom lägger 150 000:- på en E39a?? NEJ,knappast inte, tänker man på det när man lägger 30 000:- på en 750 iAL -89 med 32 000 mil? JA, defenitivt!! Hur många promille av BMWpowers har bytt låda ( man resp. auto) i förhållande till alla som bara rullar på?? Sen automat eller manuell är ju en smaksak |
|
|
GM, bra att skämta absolut, gillar riskradion, Ivan Boring, Nile City etc själv. Har inte gjort någon undersökning om hur många procent av automatlådor som rasar, fick uppfattningen när jag var intresserad av 530...och när jag läser forumen att det inte är speciellt ovanligt med automatlåderas....men men, har inga belägg för min åsikt. /Simon |
|
|
nja jag sökte lite ang den berömda plast kulan och det verkar vara en höna av en fjäder (nån enstaka 540 och "profffsen" Jarls, Aros Auto och Wölkes sa det samma: , mkt ovanligt men har hänt "sump bilar" oftast) Men om du också avnjutigt Riskradion: vet du vilken svordom som är etta på Trackinglistan då?? |
|
|
GM, har missat svordomen.....har njutit mer at fördomar och Rune Bergström! /Simon |
|
|
Mannen på gatan, i morgon skall jag dit där han rökte Bill utan filter och bläddrade igenom en en halv årgång TopHat, bakom ståplats läktaren i Lenhovda... Ettan på trackinglistan är ju det verbala järnröret, den optimala förolämpningen. " Är du så djävla bra själv då??" Sen har vi ju "Svär idag" , och faktiksk finns det en Klas på Strandvägen i Ludvika.. |
|
|
Jag sätter 100 spänn på att jonasjonas inte kunde förutse utvecklingen i denna tråd... :P roadZter |
|
| DZ: du är bara avundsjuk för du åker japs...:P | |
|
GM: Den satt som en fläskläpp... :( roadZter |
|
|
GM, har tydligen missat en del riskradion....trodde att jag hade dem alla.....fint att Lenhovda återkommer. Max von Sydows syndrom är fint liksom "Totte bryter sig in hos Malin se så glasspittret yr"... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.