|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| test | |
|
Funatic: Skulle du kunna återkomma med BMW:s felanalys? Exakt samma fel uppstår nämligen för mig ett par ggr/år. Det verkar vara när vädret slår om från minus till plus och tillbaka. Bilen slutar helt enkelt ladda batteriet ibland. |
|
fjamsetramsa |
går en säkring isönder så lämna tillbaka bilen...oj oj oj hu hu hu inte lätt o va bilhandlare... |
|
Upphör laddningen får man felmeddelande från växellådan, jag har också fått det med trasigt membram (låg tomgång = dålig laddning på 740) och slut batteri. Lite laddning och en omstart så var det borta. //Magnus |
|
|
Hallå. Jag vet inte om det kan vara till någon hjälp men jag har hört att på vissa bilmodeller kan te.x ABSen få spatt om generatorn ger svagare ström. Det kan röra sig om 0,1 volt i värsta fall. Det hjälper inte att bara byta laddreläet/kolbryggan utan man måste byta hela generatorn. Vet inte alls om det kan stämma in på detta men det är en tänkbar teori med tanke på antal drabbade vid så många olika tillfällen samt alla blinkande lampor hos någon när det hände. Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Öppnar upp den här tråden igen. Jag har samma problem med trans failsafe prog, inga andra symptom. Det följde med bilen, köpt på bilfirma, intyg fråm BMW att det beror på shift locke, men den finns inte monterad på min bil. Varför uppträder då felet. Är det någon som vet hur man kan få bort meddelandet utan att lägga ut 9800 kronor för ett nytt styrdon ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.