|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag undrar vad jag kan ha för däcktryck i mina däck på strippen. det e 245-35-17... Räcker det me 1.8bar? Niklas Olsson, BMW M3-94 | |
|
Om bilen har specen enligt galleriet är risken att du blir besviken på greppet rakt fram. Du har väl breda fälgar och väl smala och låga däck. Hela ide'n med att släppa ut luft ur däcken är att däcket ska få mer anliggningsyta mot asfalten, dvs däcket behöver kunna sjunka ihop. Din kombination kommer inte att sjunka ihop speciellt mycket, och gör den det blir nog däcket "hängande" på kanterna. Nåväl, du kan gå ner till 1,5 eller så i lufttryck annars. Och se till att däcken är hyggligt varma och att du tränat startteknik. Du kommer att käna på det. De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
|
..järnsläpp.... tjäna på det ska det stå. De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
|
Var inte den där bilen på Tullinge på En dag på strippen förra sommaren? Körde mot en liknande nämligen... De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
|
Ja, det stämmer. Jag var på Tullinge. Tror att jag körde mot dig 2 gånger om jag inte minns helt fel. Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Vince: Ska du ner till emmaboda på lördag? Har du ett par billiga fälgar att sälja? Såna som jag kan ha och rejsa med? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Bra mindre än 1.5 tippar jag på utan att ha sett däck/fälg. Qvarnis |
|
|
Qvarnis: Fälgern är 10" bred. jag har på 245-35-17 på fälgen. Kan inte ha breddare däck eftersom det redan slår i skärmen nu. Kolla på läsarnas galleri... Har du ett par fälgar + däck att sälja lite billigt? räcker ju med 2 st som jag kan ha att köra på strippen med. Ska du köra med M5:an? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Niklas M3: Nej har inga däck att sälja tyvärr. Testa neråt 1 kg i däcken? Qvarnis |
|
|
Tjenare. Jag testade o köra 1.2 med min bil och kunde som Qvarnis skriver gått ner till 1.0. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
e det inte risk för att fälgkanten på insidan nöter sönder däcket? Hur e det me växlingarna, vid vilka varvtal växlar ni? Drar ni fullt ut på 1:an och 2:ans växlar? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Hej igen. Du ska dra tills varvstoppet. Dvs så högt som du bara kan. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jaha, okej...bilen e chipad så det ligger runt omkring 8200-8500 har jag för mig...då e det bara att varva...hehe Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Jag skulle inte varva mycket över 8000rpm, på en S50 med original prylar säger dom motorbyggare jag pratat med att dödligheten är 50% vid 8200rpm och 80% vid 8500rpm. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Jag har också chip på bilen och den varvar över 8000,men jag ska försöka att inte varva över 8000, om det går:) En dum fråga; man får inte ha 1 passagerare imorgon på strippen va? MVH Ben |
|
| Ben M3..nepp... | |
| Ben M3: Har du gjort nåt mer med din M3:a? Har du kört förut? | |
|
Niklas: Nej, första gången idag och som vanligt när man gör nått första gången så blev det mistag och dåliga tider.Första repan så missade jag starten helt.Andra repan fick ett något bättre start men höll på att missa 3:ans växel med de klumpiga handskar som jag hitta hemma i all hast, ändå blev det en förbättring med 1,5 sek.Du kan förstå att det var dåliga tider med så mycket skillnad som jag inte ens vill säga. Jag orkade köra 2 repor bara det tog så lång tid...... Hur gick det för dig? Ben |
|
| Ben: Det gick sådär för mig, fick inga bra starter alls och ett rejs så fick jag växelspaksknoppen i näven. Och växlen kom aldrig i läge så den fastnade typ mellan 1:an och 2:an, tog lite tid innan jag fick loss den så jag körde resten av biten utan knoppen..hehe..fick 14:07 som bäst tror jag.. | |
|
Jag är väldigt nöjd med tiderna med tanke på att bilen är orginal i stort sätt....... m3johan |
|
|
m3johan fick du 13 tider? Ben |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.