|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ticco Jag menar inte att din e30 är rutten, kär själv en fräsch E30 men jag menar att de är ej körbara förutom på strippen med så mycket effekt!!! Det måste ni hålla med om, speciellt de med en 6:a. Länk |
|
|
Inte utan riktig bakvagn. Men frågan är väl om det inte är fräckare att åka omkring med en E30 med överladdad sexa och jänkbakvagn än en hel jänkare på 1.5 ton när man snackar strippen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund 2306 Ingen får missförstå mig, men jag har kört en 250-260hk turbo e30 och det var på gränsen till mycket effekt, tycker jag, så om man inte endast skall köra strippen är 500hk lite för mycket. Sen är det klart jävligt grymt det du säger om man jämför med jänkarna. Sen tycker jag att det är grymt med tider som BMW Andreas och Bäckis har kört på tex. Länk |
|
|
Caulev Har man dåligt med fäste på gatan så får man helt enkelt bygga om bakvagnen. |
|
|
När börjar man knapra på gränsen på gatan då? =) 260? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Jag tror att 300 bör räcka. Det är vad jag tror. Jag vet att det är beroende framkallande men jag hoppas att jag kommer att vara nöjd med 300hk. Länk |
|
|
Hej! Jag hade 316Hk i min 325:a inget grepp förens man skickade i 3:an. ca: 60mm sänkning och 215/40 17 Då är det inte så konstigt att det inte greppar. Men med mindre sänkning eller omgjorda hjulvinklar så blir det nog bättre. blabla... Jag tycker definitivft inte att gränsen ligger vid 260 eller 300hk.... När man har kört ett tag så vänjer man sig och då vill man ha mer..... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jag har bara 626hk på gatan i min lättade e-30,tror du den kommer dra lös hjulen?:):):) |
|
Rotti |
inte när du sitter i bilen ..din överviktiga ärta.. |
|
tjena igen! nu har vi ändrat planerna med att ha en td04 turbo..... vi hade tänkt oss en td04 om vi inte skulle byta till smidda kolvar och stakar, men nu skall vi ha smidda stakar och kolvar och istället ha en holset turbo i stället, vilken storlek det blir vet vi ännu inte.. vi skall nog pressa ur motorn ca 4-5 hundra hk. vad kan man tänka sig hamna på 402 meter med orginal lina? hmm 13-14 om man har tur kanske?? har ju ändå 4x4 på åket... tjenixen sa vi och for med ix:en bjoern |
|
|
13 - 14 minuter är nog inte alls omöjligt att knuffa bilen kvartsmilen efter drivlinan small med 500 hk i motorn ;o) Kanske t.o.m en låg 8 om man är två man? *höhö* det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska! |
|
|
ha ha ha, jo det har du rätt i men en gång skall det fan hålla.. kopplingen e förstärkt osv. men kan inte komma på något vis hur man kan förstärka ix linan på något mer vis,hmm tjenixen sa vi och for med ix:en bjoern |
|
| det är värde löst att bara ladda 1 killo det är ju vid två det börjar hända saker | |
|
"det är värde löst att bara ladda 1 killo det är ju vid två det börjar hända saker" Kanske beror på hur stor motor man har och vad man ska använda bilen till. Ska bilen bara köras 10sek åt gången så kan man ju ladda på, men om man kör bana, så kanske man vill ha bättre hållbarhet och jämnare effekt/vridmomentkurva. /Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.