|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Mina bromsok ser ut som "akvariestenar" och måste lackas om. Tänkte lacka dem i bilens färg cosmossvart, men fick tips om att lacka dom i silver, som fälgarna. Vad tycker ni? NÅgon som har silvirga ok? Fälgarna Länk Är det lätt att lacka om, om det blir fult...? mvh doffe | |
|
Jag körde på silver på mina ok. Blev snyggt. Inte så markant i utseendet eftersom fälgarna ochs har liknande nyans. Det blir svårt att lacka i cosmossvart för färgen måste vara värmebeständig annars brinner den upp vid inspirerad körning. Silvrig värmetålig färg finns på tex. biltema till billig peng. Rekommenderas. Jag gnuggade av oken med stålborste och sedan t-röd. |
|
|
Tog mig friheten att maila en bild till dig på min bil med lackade ok. (Min bil är också cosmossvart) |
|
ant |
Jag ska ytbehandla mina ok senare i sommar i silver. Ingen lack utan samma typ av utbehandling som läggs på fästelement (skruvar) på mitt jobb. Hoppas på ett bra resultat. Har även möjlighet att få dom svartkromaterade eller guldkromaterade, men jag tror nog att silver kommer att göra sig bäst på min bil. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
jag har hammarlack i silver på mina ...ser helt ok ut... |
|
|
Jag måste säga att jag lackade mina röda för några veckor sedan och är jättenöjd. Tycker att det passar bra till min mörkblåa bil. Jag vet att det finns många som inte tycker om det, för det är bara såna jättebra bromsar som är röda, men det bryr jag mig inte om. Jag tror att det hade blivit snyggt på din bil också. Har fått mycket beröm för mina... Mvh |
|
| mina blev gula.. (-; | |
|
Ok , tack för svaren, jag kör på silver. Fick tips om den här. Länk kostar 87:- på mekonomen. Är den bra? art 75-401 Får man ett bra resultat med stålborste och t-röd? Behöver man ta av oken? tacksam för svar /freshman , doffe |
|
|
det är precis vad jag har på mina ok doffe, jag tog av oken antar att det iallafall är betydligt lättare att lacka då, jag passade på när det var dags att byta beläggen, två flugor.... |
|
|
doffe: tips.... på EKO har de samma artikel för 65:- |
|
| Den färgen funkar bra, se till att du får en slät bara, vanlig hammarlack är ju lite "grov" om du förstår. | |
|
ok,,, tack Tach: Är det svårt att ta av oken? EKO?, vart, vad? mvh doffe |
|
|
Hammarlack är inte värmebeständig! Den tål fiskörning men ett par kraftiga inbromsningar och du har fina små lågor på oken.... Ditt val, men värmefärgen kostar inte mer på biltema. |
|
|
doffe: EKO i Länna Haninge/skogås Hubbe jag har inte haft några problem, och kan säga att jag fiskör verkligen inte, jag är ju finne så rally ligger i blodet ;-) |
|
|
Jag har iallafall varnat er. Bankörning tål inte hammarlack. Eller så bromsar du för tidigt och då inte behöver pressa bromsarna hårt |
|
|
fast Hubbe Hammarlack är faktsikt värmebeständig till en viss grad, men jag kommer inte ihåg till vilken... |
|
|
Men va e de här nu då? :) Har nyss lackat med Hammarlacks silverfärg. Den är värmebeständig upp till 80grader. Räcker det? Lågor låter ju inte så bra... Det blev jävligt snyggt för övrigt. mvh doffe |
|
|
Hammarlacken börjar inte brinna men den silverfärgade blev gul för mig efter några banpass på Midlanda. Och den som säger att fiskör på bana har inte sett mig köra. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Hur lång tid ungefär tar det för bromsokarna att missfärga sig? Jag bytte för nån månad sen o har redan börjat se ljusbrun färg :/// Mvh/Soki |
|
|
Eller så köper man värmebeständig färg för samma pengar...? Varför anv. hammarlack när det finns anpassad färg för detta? |
|
|
AAAA, för sent. Hubbe352: Vilken skulle du rekomendera? Hammarlack håller upp till 80grader, räcker inte det? mvh doffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.