|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det låter bra !! OBS !! Ring före 12 , skall bort sen.... Billy B-10 Länk |
|
|
Skickade den idag! Kollade på bromsarna med, skivorna + beläggen är nya, oken behöver nog renoveras, har gett 1400 för ok + skivor, hittade kvittona. Vad sägs om 1000:- för ok + skivor +belägg? mvh Johan Länk |
|
|
Jag skickade emblemet idag , så får vi hoppas att det duger... Ang ok klossar och skivor , så är det bra pris tycker jag ! Hur dåliga tror du oken är ? Skivorna är ventilerade va? Billy B-10 Länk |
|
|
Visst är det ventilerade skivor. Oken har legat sedan 2001-07, då skrotade jag bilen de satt på (3.0S-77). Oken funkade då, körde en del med bilen. Kanske funkar de fortfarande, kanske inte? Räkna kanske med att du får trycka ut kolvarna och fräscha upp dem. En luftningsnippel måste också bytas. mvh Johan Länk |
|
|
Johan..... Skicka dessa saker till mej så snart du kan !! Mvh Billy Billy B-10 Länk |
|
|
Hur vill du att jag ska skicka? Pf eller bussgods? Hur vill du göra med betalningen? mvh Johan Länk |
|
|
Fick emblemet idag, kanon! Tack ska du ha. mvh Johan Länk |
|
|
Jag fick cylindern idag också !! Men tyvärr så passar den inte !!! Det är bla andra fästen osv , så vill du ha den tillbaka ? Så jag var inne i stan och köpte en ny på nobtec 519 kr fattigare (snyft)... Bussgods är snabbast och billigast (tror jag) , om du skickar med buss gods så skickar du till Norrköping... Det blir bäst för mej. För mera detaljer så maila mej.... Billy B-10 Länk |
|
|
Kul att du vart nöjd med emblemet !! Billy B-10 Länk |
|
|
Lånar tråden lite... Vad är det för returfjäder ni pratar om? Jag "renoverade" en huvudcylinder till min bil, det fanns ingen fjäder i själva cylindern.... dock verkar det inte som om kopplingen vill fungera! ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| var din cylinder i alu?brukar aldrig bli kass i loppet,förr köpte jag alltid packningar på biltema och satte i(50kr ca)viktigt att hona loppet först!angående luftning så är det bästa sättet att sätta lite tryck på behållaren,sen luftar du på cyl medan du har pedalen i lite olika läge,väldigt smidigt! | |
|
vad menar du med att hona loppet? Var köper ni en huvudcylinder för 500 kr? den billigaste jag har hittat kostar 1200 kr. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| hona=slipa med ett speciellt verktyg kan man väl kalla det,men om din cyl är av stål och har suttit sen bilen var ny så är det nog inte lönt att renovera den!jag har aldrig köpt nån ny så priset kan jag ej hjälpa dig med.men jag kan tänka mig att huvudcylindern kostar runt 1000 lappen och slaven runt 500 lappen.har jag rätt eller ?.alla e28 har samma iallafall,men det stämde inte på din eller? | |
|
Varför skulle det inte vara lönt att renovera den? slits stålvarianten mer än alu-varianten? Jag vet inte vad jag har, kan sticka ner och kika efter. slav kostar 600 kr ungefär och huvud ca 1300 kr. Jag tror att jag har internt läckage i huvudcylindern eftersom jag inte honade den innan jag monterade ihop den samt att ngn packning kan ha tagit stryk av att jag trampat för hårt på pedalen innan cylindern varit fylld med olja. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| cylindrar i stål rostar av vattnet i bromsvätskan,sen blir där små rostsår,som ej går att göra vid,sen läcker den varje gång packningen är där!hona först,sen gör du rent den riktigt och torkar den,sen lyser du ner och ser om du ser nåt,och känner med fingret eller nåt om du der nåt sår.kan räcka med väldigt lite!glöm ej smörja dom nya packningarna vid hopsättningen!! | |
|
Jag misstänker att den jag har är av Aluminium, det fanns ingen rost i loppen och ytan såg mycket ren och slät ut. dock har jag gjort en del tabbar när jag renoverade loppen. Jag tänkte sticka ner till bilen och kolla lite hur det ser ut. Tack för all hjälp så länge! ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Om jag säger att det står FAG på kolven, säger det dig något? ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| det finns två typer av cyl,FAG o ATE skiljer väl lite i utförandet,är du säker på att du fick packningar till en fag och inte till en ate,diametern kan ju skilja!? | |
|
Jag fick följande rep sats: Länk Jag frågade Hasso, och han påpekade att packningen kan rulla sig när man pressar i den för snabbt när den är torr och precis som du påpekar så är det viktigt att smörja packningarna. Något jag missade att göra! Jag var och blockade ut kolven från loppen (utan att lossa på själva cylindern) och sedan kontrollerade jag alla packningar som såg ok ut, sedan provade jag att sätta i kolven försiktigt och pressa lite lätt för att se om den börjar läcka bakåt, vilket den inte gjorde! så jag fortsatte att pressa ner den hela vägen och sedan så montera jag på pedalen och provade att pumpa lite med kopplingspedalen. Då fick jag plötsligt tryck i systemet. Förmodligen hade packningen hamnat fel eller vikt sig av att ha fått gå torr. Men nu fungerar det i alla fall och Mugge är mycket lyckligare! Tack så mycket för all hjälp! ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Trevligt att man med lite handräckning kan göra någon BMW ägare lycklig det sista man gör på detta året kanske .......:) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.