AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.582

flickan eller bilen

Sida 1 av 2
Jo
6
Jordulf
323ci -98
Hej jag har ett stort problem…
Jag har träffat en jätte trevlig tjej, problemet är att hennes pappa inte gillar min bil. han tittar lite föraktfullt mot min bil o suckar ”de där bilarna går fort och slitna däck har du också”

Vad ska jag ta mig till… vill ju ha kvar min BMW inte vill jag ha en Saab heller
Med lite humor dvs.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det finns alltid andra tjejer :)
Ge den potentielle svärfadern nycklarna medan ni går in och dricker te......

Svåraste är nog att ta i från honom nycklarna sen....
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Skit i gubben :) det är ju frågan vad tjejen tycker eller hur...Men nya friska däck är alltid bra att ha....

hjorten
Det är väl inte hennes pappa du ska ligga och gulla med? =)

Han ska väl va glad att dottern hittat en kille med smak, vad kör han för bil själv? Följ "Gasar-Magnus" tips så ändrar han nog uppfatting.

/Kristian
bo
282
bobbby
320i -91
Håller med Gasar-Magnus. Ge honom nycklarna. Får jag gissa på att han själv kör volvo.

Bobby
BMW...
Haha, vissa har stora problem :). Kollade ni Hip Hip? Ett solklart "i-lands problem":)
Nä, men ta med han på en sväng som de andra säger så blir det nog bra.

Det finns två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hohoho... "svärfar" låter avundsjuk! :) Du får förklara för honom att det inte bara är "drägg med skägg och flottiga frisyrer" som kör BMW och kanske säga ett och annat om den aktiva säkerheten i BMW's bilar. Han verkar ju vara rädd om sin dotter, så det borde väl beveka honom.

En provkörning däremot... njae, han är nog för tjurnackad för att medge att det var en trevlig bil att åka i... gamla volvogubbar är svåra att lära nya tricks!! :)
Oakman
Inte ska du byta bil bara för att gubben är avundsjuk... Jag röstar på att du låter honom ta en provtur så kanske han han rentav ändrar sin trista inställning till BMW.
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Den gubben har ju seriösa problem.. kanske den svenska avundsjukan som tagit honom??? ;)

Be din tjej att snacka me han.. vad du har för bil spelar väl ingen roll!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Är det gubben eller är det flickan du ska sätta på? =)
Skit i vad han tycker, men för din egen skull så ta och skaffa fräscha gummin (både till bilen och till din "soldat")!

LOL fan ni är inte kloka hahahaha klart som fan att gubben ska åka en sväng med bilen, byt däck först bara, min svär far tycker att BMW drar mycket bensin tills svärmor sa till honom att den drar ju bara 0.89 inte 1.5 som du sa, jaså sa han sen var det inget mer snack om det, svärmor åker alltid med mej " det går fortare med din bil att köra om" lycka till, han är nog bara avis, lycka till med svärfar

Länk

Ny servad + ny olja i växellådan.
diamantsvart_bmw
hahahahaha skrattar fortfarande

Länk

Ny servad + ny olja i växellådan.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag lyckades t.o.m övertala min svärfar att byta Mercan mot en ny BMW 5 serien, och han är jättenöjd.

BMW CS #5206
Jordulf: Jag har haft samma problem.
Svärfaren hävdade: dålig säkerhet, högbensinförbrukning,
dålig komfort, dåliga vinteregenskaper osv.
Jag tog fram ett test gjort av teknikens värld där bilen fick väldigt bra betyg på alla punkter han klaga på.
Sen lät jag honom köra bilen en 10 mils resa.
Det slutade med att han skaffade en motorsvagare variant av E46. Så stå på dig.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Jag ville sälja M5:an.... Men se det gick inte,... Tjejen vägrade och alla vänner idiotförklarade mig...

/Jimmy
Länk
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Undrar om "svärfar" varit mer nöjd om du plockat upp hans dotter i en VW buss med tonade rutor !?

Allvarligt talat, håller med alla andra här, ä det gubben eller dottern du vill ha !?

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Föraktfull?....tror snarare "svärfar" är avundsjuk lol. Gillar nog inte att du har en finare bil än han. Byt varken bil eller flicka....
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ja, det är bara att antingen satsa på att överbevisa gubben med att han har fel. Det farliga med det är att han blir ännu surare och sätter sig på tvären ännu mer.
Det du annars kan göra är att "gå med på" att han har rätt och "inse" att du har gjort fel bilval, bara det att du inte har pengar att byta bil just nu. Då blir troligtvis gubben nöjd med att han har fått rätt.

Har själv inte haft de problemen så mycket faktiskt. Har mest fått glada kommentarer om "fin bil du har" och så av "hennes päron".
En "svärfar" vägrade gå ur bilen en gång när jag hade visat vinteregenskaperna med min första E30. Han ville prompt prova själv. Det fick han, men det märktes att han inte var van vid bakhjulsdrift. Det slutade lyckligt dock. Åkturen alltså. Förhållandet med dottern är slut sedan länge, men det var inte p.g.a. mitt bilval direkt. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Du är väl ingen toffel?

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Satsa på svärmor!

Mvh

/NP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.