AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.160

Snyggast front, Z4 eller Z3? - Jämför själv!

Sida 2 av 2
Anders S.:

Har idag fått kontakt med en jobbarkompis som har en kompis som har/hade en M1 som ska vara svensksåld. Har sagt åt han att ta reda på mera info om bilen etc.....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ballt,
Skrik till om du får se/höra eller veta nåt. Jag är nyfiken.. :)
Oakman
Måste säga att jag tycker bakdelen är särskilt lyckad!
Bakluckan med den lilla "upphöjningen" är sjukt snygg...
Oakman
Det enda som jag ogillar är ratten (att döma av fotona)
Oakman: Direkt stulet från Ferrari 550 Maranello, men visst är det snyggt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Måste hålla med där, utseendet och känslan (att ta i den) känns jädrigt billig...
Har inte kört den, tyvärr.
Körkänslan är det inget fel på =)
Oakman
bmw320i:

Åfan, det visste jag inte. Nåja, snyggt vad det iallafall :)
Ratten? JAg trodde att det satt en standard BMW hjul på Z4an oxå? I alla fall den jag sett i Olna. HAr ni bilder på denna ratt? Blev väldigt nyfiken

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Z3c4ever,

Länk

Jag tycker att den är snygg och att den känns mycket behaglig! Klar go-cart-känsla! :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ser inte panel knapparna lite plastiga??speciellt för kliman eller????
nofx16> ajajaj! Det är läcker! en sån ska jag ha i min coupe! Tror ni att den passar?

_________
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Kalle (nofx16): Du tyckte det var lite orättvist att jämföra en "standard" Z4 med en Z3M. Okej, det köper jag men min uppfattning kvarstår utan minsta tvekan att fronten är gräsligt ful på Z4 samtidigt som fronten på föregångaren Z3 är mycket aggressivare och snyggare (på en bilmodell från -96!).

"Standard" Z3 (2.0l, 6 cyl, 150 hk):
Länk

"Standard" Z4 (3.0i, 6 cyl, 231 hk):
Länk

Jag fattar inte riktigt varför det skall ta veckor, månader eller t o m år innan man kanske "vänjer" sig vid Chris Bangles formgivning. Det verkar som många här mer eller mindre försöker tvinga sig att tycka om formgivningen bara för att det är en BMW. Min uppfattning kvarstår när det gäller Chris Bangle, han skulle fortsatt sin anställning på Fiat och jobba vidare med en av sina andra hemska skapelser (t ex Fiat Multipla). Jag är inte förvånad över insamlingarna på internet som samlat tusentals namn emot BMW's nya djärva design á la Bangle. Tacka vet jag nya bilar med formigving och intryck som inte behöver vänta på sig, man ser direkt - "Wow, vilken bil!". =) Men, men... alla har vi olika smak...

Jag måste dock erkänna att BMW X Coupé ser mer lovande ut än Z4'an. X Coupén har ingen tendens till bebisval med små osäkra grisögon och "TT-look". :P

X Copé, lite bilder och info:
Länk
Länk

roadZter
DanneZeta: Håller med dig i allt Du skriver ovan, förutom att jag tycker att även BMW X coupé är ful.

Det finns säkert även fanatiska FIAT-anhängare som hävdar att Multipla blir snygg efter ett tag. "Det gäller bara att vänja sig"! Jo, jag tackar!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
DanneZeta,

Min uppfattning kvarstår också: Jag tycker att Z4 är betydligt snyggare än Z4 ur alla vinklar. Våra åsikter går helt enkelt väldigt mycket isär i denna fråga, då jag tycker att X-coupén ser helt grotesk ut, fel proportioner på något vis. :)

E65 tog det ett tag innan jag vänjde mig vid. Z4 var kärlek vid första ögonkastet (både bild och sedan förstärktes kärleken vid möte IRL). Och NEJ, jag kan bara tala för mig själv, men jag har inte dessa åsikter bara för att det är BMW vi talar om. Jag kan utan minsta tvekan att jag tycker att en E46 compact är rent fruktansvärt ful, likaså E36 compact och E21. Z3 roadster 4-cyl är inte fruktansvärd, men i mina ögon inte snygg nånstans. Skulle aldrig kunna köpa någon av dessa bilar pga deras i mitt tycke misslyckade design. Tur att alla tycker olika :-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jo tjena "Z4 är snyggare än Z4" det vore en märklig jämförelse :) "Z4 är snyggare än Z3" ska det naturligtvis vara.
DanneZeta,

Jag håller med dig i precis allt det du säger.

Jag tror man känner det direkt om man gillar modellen eller inte/ det ska inte behöva ta mån/år innan man kommer på att modellen är snygg.

Jag glömmer aldrig första gången jag såg Z3´an ... det var kärlek vid första ögonkastet, och jag tänkte och bestämde mig för att ...... "En vacker dag ska jag oxå äga en sån där skönhet" =)

Länk
Tycker att:

Z4= snygg. Jag har diggat den från start, behövde inte alls "vänja mig". Såg den i Wallpaper för 2 år sedan och höll på att ramla av stolen så snygg det såg ut!.

X Coupe= oerhörd fult bakparti. Ser ut som en Ford eller nåt. Däremot snygga smådetaljer, inredning och cool koncept med uppfällbara bagage/motorhuvar. Tror ni Bangle har lekt mycket med Transformers :-)

_________
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.