|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Läste reportaget om nya Z4 3.0i, intressant och välskrivet som vanligt av "powergänget", dessutom en massa snygga bilder. Jag fastnade speciellt för en bild som är tagen rakt framifrån. Då slog det mig (ännu en gång) hur mycket snyggare och aggressivare Z3'an är, i alla fall rakt framifrån. Vad tycker ni? Lättast är att öppna bilderna i två separata fönster och sedan jämföra. Z4: Länk Z3: Länk roadZter | |
|
Jag tycker helt klart att Z3:an är en snyggare bil totalt sett, även om Z4 är snygg den också. Att Z4 sen har en kvalitetskänsla som är bra mycket bättre än Z3:s är ju en annan sak. Den där bilden på Z4 framifrån får mig att tänka på... En blåval (!). Det känns mer rätt med breda strålkastare som sitter relativt nära varandra som på Z3. ///M |
|
|
tycker Z4 liknar audi TT i fronten... Och E46 facelift 02--> ser ut som nyare saab typ 9-3 eller nåt. Då mest med tanke på blinkersens uppåtgång, om man ser den lite snett framifrån... :-/ tycker E46 prefacelift är MKT bättre... Diesel-räsern Länk |
|
|
Synd att Z4:an är så lik Audi TT rakt framifrån. /Micke |
|
|
Pröva att sätt tummen på bildskärmen så den täcker BMW-emblemet samt skarven mellan grillhalvorna på Z4:an. Genast tar man bilen för en Audi TT istället för en BMW. Alla signum som alltid gett BMW dess karaktär är som bortblåsta. De fyra runda strålkastarna (och nej, jag räknar inte de små grisögonen på Z4 som klassiska runda BMW-strålkastare), det markerade karossvecket längs sidorna och de L-formade bakljusen. Designen är mer kontroversiell än klassiskt snygg. Föredrar nog originalet Audi TT istället... |
|
Oakman |
Tycker att Z4 är snygg som f-n. Dock är väl Z3an en bil som man fastnar för vid första ögonkastet. Det tog lite tid innan jag fattade tycke för Z4. |
|
Audi TT (framifrån): Länk roadZter |
|
|
Z4 = TT Diesel-räsern Länk |
|
|
Tycker att Z4 är 100 000ggr snyggare än Z3 ur alla vinklar, och en av de absolut läckraste bilarna på marknaden just nu! Jag tycker att Z3 roadster är en av BMW's mindre lyckade modeller designmässigt, M-roadstern och de sista årsmodellerna delvis undantagna, sorry grabbar. Sen är det väl inte riktigt rättvist att jämföra en standard Z4 med en M-Z3. Såhär (tråkig) ser den vanliga Z3-fronten ut: Länk Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Håller med, Z4 nosen påminner om en blåval. Undrar om det ingår skepparkrans och vegamössa i standardutrustningen. Utsidan är inte snygg, men går an. Insidan däremot, jösses, kunde lika gärna vara ritad på någon rysk kommunist fabrik. Z3'an är inte tråkig ur någon vinkel, dock ser de breda modellerna mycket bättre ut än de 4 cylindriga. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Tycker Z4:an är mycket snygg och läcker bil på alla sätt utom ett, och det är just fronten som måste vara kanske bilvärldens fulaste valbabyface man kan bara hitta, kan bara inte fatta att dom förstört fronten på detta sätt på en så snygg och annorlunda bil i övrigt. Men det är ju vad jag personligen tycker :) MVH ATG |
|
|
Jag tycker ni jämför äpplen och päron. Det är två olika bilar. Z3an är en riktig Roadster i sanna ordets bemärkelse med samma grundformel som roadsters hade på 30-talet med särarten kom. Z4 är däremot är en civiliserad bil för dem som tycker om fara i lyx med sol och vind i håret och visst är den en roadster men det är inte vild. däremot så tycker jag att den är ursnygg. Men det tycker jag om Z3 oxå. Och inte är det en TT. TT har sin charm i retrolooken baserade på KarmanGhia från 60talet medans Z4ans utseende beskrivs bäst av den slogan som Bmw har i reklamen för Z4 i USA: "The Shark on land" _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
chrille70 |
Jag gillar både Z3 och Z4, två mycket snygga bilar men på olika sätt. Z3 har en ganska aggressiv uppsyn med sina spetsiga, arga ögon. Z4 ser verkligen fet ut med sin maffiga fläsknäsa. Till en början hade jag lite svårt för det lite truliga utseendet men begrundar man bilen en stund så ser även Z4 riktigt hungrig ut. Z4 har en design man måste vänja sig med och personligen har jag på några månader gått från att vara ytterst tveksam till att störtgilla Z4:an! Att jämföra med Audi TT tycker jag är fel. Den är enligt mitt tycke en designmässig KATASTROF! Ser ju iprincip ut som en tillplattad VW Beetle. (Över huvud taget tycker jag BMW ligger långt före Audi när det gäller design. BMW vågar ta ut svängarna och har karaktär. Audi är för försiktiga och rent slätstrukna i designen. Och att bilarna i sig inte är nåt annat än överreklamerade folkvagnar gör ju inte saken bättre...) Nej, jag är ingen Audi-vän ;) /C |
|
hej! För Er som var på brostugan så fanns det bla en Z4svart 3,0 och mer aggresivare bil framifrån får man leta efter enligt mig.Dock är baken kanske inte jätte snyg men framifrån är den skitsnygg. Så enligt mitt tycke så är Z4 snyggare än z3 speciellt framifrån kanske inte bakifrån.Finns faktikst en viss likhet med kommande 6-serie och Z4 framifrån dvs |
|
|
Jag tycker inte om Z4`ans front och det avhuggna korta bakpartiet. Nej det är ingen bil jag direkt vänder mig om efter . Z3´an däremot är en helt annan sak .. denna modell kan jag prata mig varm för . Z3 ser aggresivare ut, och designmässigt är den vacker att vila ögonen på . Karossen på denna bil är dessutom balanserande harmonisk ... och man vrider ju nästan nacken ur led när man ser denna modell .=) Det är min personliga åsikt ;) Länk |
|
|
Z4:ans bak är ju grym. Från sidan är den riktigt snygg också men jag har lite svårt för "babyfacefronten" fortfarande. Vem vet, med Z4M kanske vi får se en argare baby..? :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ja vad man ska vrida nacken nacken ur led för att kika på så är det nog ingen bil :)) Z4 ans grill är tagen från bakrutorna på en gammal Greyhoundbuss exact samma stuk, såg nån film på Tv för ett par månader sedan och accosiationen var klockren:)) Bilarna är så olika så att var och en är snygga på sitt sätt. Z3an är vackert full"ändad":). Medan Z4 ser brutalar ut och ger respekt på ett annat sätt ,som AC.Cobran ungefär. ///MVH Hasso Länk |
|
Anders. S: Du skulle ha varit ute på brostugan i går kväll du hade blivet imponerad av den svarta Z4 s.k babyfacefronten:)) Tyvärr kunde inte min M1 närvara men...... |
|
|
starre: har du bilder på på din M1? Jag blir så i helsike nyfiken på den bilen! Anders S: ska det verkligen bli av en Z4M? Jag har för mig att det skulle inte bli nån? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c4ever, Det är inte offentligt med en Z4m ännu, men testbilar med fyra utblås och vrålande läte har siktats och fotograferats i trakterna kring München, så man vet aldrig! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Nja, det antog jag bara eftersom det nämnts förut samt står att läsa i kommande modeller i typ AutoMobil (Kommande bilar 2004-Z4-M Roadster). Men det behöver ju inte vara säkra uppgifter iof även om det känns ganska naturligt då man gjort M-modeller av de flesta "serierna" hittills. Vi får väl se helt enkelt.. :) M1:an, när kommer den ut i solen då starre??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.