|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Esa |
Med dom priserna är det billigare att äga en ny M3 än den gamla. Jag har nog spart in ett par hundra tusen. ;) |
|
BMW Autowåx i Karlstad tar 650 kr i timmen inkl. moms. //Schnitzer |
|
|
Helt otroligt att en verkstad kan ta 1000 :- per timme i betalt.. Om jag som datorkonsult skulle ta 1000 :- per timme när jag programmerade skulle jag knappast få några jobb alls... /Jimmy Länk |
|
|
En liten rättelse från BMW Group Göteborg: Vår timdebitering är olika vid olika arbete. allt från 520 - 900 kr + moms /timme. Men dessa siffror används endast tillsammans med BMWs tidverk dvs. på de allra flesta arbete så lämnar vi fasta priser övriga verkstäder brukar ge pris på hur lång tid de tar på sig att utföra ett arbete vilket kan göra att de ibland är dyrare än vad vi är. Den debitering som vi oftast ligger till grund för vår prissättning är ca 780 kr / tim men då skall man tänka på att vi inte debiterar efter använd tid utan ca 70 % av teknikernas tid dvs. 546 kr / timme + moms Man kan räkna på många olika sätt ( PS. Jag vet åtminstone 9 st andra bilföretag i Göteborg som har högre tim penning ) |
|
|
Hej!! Jag lämnar alltid min bil hos rinaldos bilservice han är MR BMW för ca 2 veckor sedan när han gjorde service på min bil så tog han 270:-/i timmen och det inkl. moms. Man tackar... |
|
Pontus Fritsche |
Jag åker till Polen för att byta prylar på bilen..(E34) kom hem i tisdags då jag satt dit nya Gasstötdämpare fram samt nya spindelleder och länkarmar. 1450pl är 2900SEK för arbete och alla delar, arbetet kostade 480SEK resten var delar. I december åker jag igen och då blir det byte av stötdämpare bak samt nya skivor mm. Det är billigt att ha BMW :-) Pontus |
oktanoholic |
aros auto i västerås gör ett grymt bra jobb och tar 5-600 /timme ÅK DIT! |
|
BMW735IA: 1000 kr i timmen för programmeringsarbete är inte ovanligt i min bransch. Snarare normalt. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Aros Auto är mycket bra=)) grymt bra jobb.. kolla på www.arosauto.se _________ Egnesund |
|
|
1000 kr/timme för systemutveckling är mycket i dessa dagar. En erfaren systemdesigner/arkitekt kan ju ta så mycket betalt men för systemutveckling är det svårt att komma över 900. Om man inte har kvar flera år gamla ramavtal med sina kunder förstås... Jens |
|
|
MrMars... : Kanske lite nischat de jag sysslar med. Kanske mer så att kundens driftstopp eller driftstörningar kan kosta dom några 100 kkr i timmen. De beror väl mest på dyr råvara iof. Inte systemutveckling inom Databas då :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
En lokal verkstad offererade mig 8500 BMW 5500..... |
|
|
Kilen: De har jag med varit med om, flera tillfällen har andra malmöbaserade verkstäder varit dyrare än bmw själva. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag ett problem när jag ska till märkes verkstad.Jag får köra 25mil enkel väg.snacka om att jag bor i glesbygd,men fördelen är att han som servar min bil bara tar betalt för materialet,ingenting för jobbet. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.