|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå! Undrar hur mycket din lokaka BMW verstad tar betalt i timmen ? Paulssons bil i HBG säger att ett koppligs byte tar 5 timmar och dom tar 1000kr/tim.. alltså 5000kr bara för arbetet. Är inte 1000kr/tim lite väl högt ? | |
|
VA??? Ska lämna in min bil för ett "mindre" jobb som jag bara inte orkar själv... Byte packboxar i en beg växellåda Byte av olja i densamma. Byte av koppling Byte av växellåda till den som dom byter packboxar i Byte av olja+filter Byte av olja bakaxel Byte av hardyplatta totalpris 8100 inkl delar är det sagt. __ #232 E28registret Länk Länk |
|
|
Novation i Uppsala tar runt 900/h. /D |
|
| Dragan:Har ett vagt minne av att Solna tar ut nått i den stilen så nää det är nog normalt om det är märkesvärkstad. | |
|
Ett tips vore annars att inhandla reservdelar hos en auktoriserad återförsäljare och överlåta monteringen åt en oberoende verkstad som servar BMW-bilar. De är säkert billigare. /D |
|
|
Automax i Kalmar har iallafall en fast prislista på sådana jobb...märkligt om de inte har det där du bor __ #232 E28registret Länk Länk |
|
|
Hej! Ingenting, gör allt själv. Bäst så, så vet man att det blir ordentligt gjort samt sparar man en del pengar på det. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Förenade Bil i Malmö tar 705 kr/timme | |
| Tar eventuellt tillbaka det jag skrev ovan om Förenade Bil, är inte helt klart om det är en hel timme som gäller. | |
|
När jag jobbade på bilverkstad(Volvo) tog vi 835+moms. Jag slutade jobba med bilar för snart 3 år sedan. Så det är säkerligen mycket dyrare nu. Detta var enligt våra chefer en relativ låg kostnad om man jämförde med storstäder där timtaxan låg 1000-lappen plus moms och uppåt. |
|
|
Brukar räkna 100:-/h när jag "jobbar" på mina egna bilar. Inte för att det spelar någon egentlig roll men det är kul att kunna bjuda sig själv på något fint/kul efter väl förrättat värv ;-) Blir säker schitzofren på kuppen... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
M-bilar i Eskilstuna tog ca 860 kr/tim år 2002. |
|
|
hihi jag har en granne som gör sånt som jag inte klarar av själv, känns tryggt =) kostar typ ett par hundra för några timmars jobb =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Vi tar 495:-/h + moms. (Ådi/VW verkstad på mindre ort) //Marin |
|
|
Dragan: Jarls i Kungshult rekomenderas varmt!! Sök gärna på BMWpower för referenser !! |
|
| BMW Group Göteborg tar 1200 spänn timmen. | |
|
Solna tar väl 900 kr/timmen samt 1400kr/1500kr/timmen för felsökning. Mvh/Soki Länk |
|
|
Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lyfter liv i denna igen om detta med kostnader... Jag kan inte hjälpa att bli positivt överraskad av min lokala verkstad när jag hade anliggande broms+tidsnöd (hann inte göra det själv) Renovering av 1 bromsok: 1057:- inkl matrial. har för mig att dom tar ca 800:-/h (inkl moms) __ #232 E28registret Länk Länk |
|
|
bytte kopplingen på min bil hoss englunds i luleå gick lös på ganska precis 5000kr för jobbet med delar tog några timmar att byta den. Joakim Eriksson |
|
| Vi tar 600:- inkl.moms.600:- för felsökning.(Datakörning) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.