|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Daytona |
Ett Tips!!! Den såg bra ut faktist. Men jag tycker att du borde göra så att avskärmingen går under luftintaget så man får in kalluft utan att dra slangar. Själv har jag tagit min kompis JR Avskärmning och utgått från den och klippt till min egen förbättrade variant av svartlackerad plåt där avskärmningen går under luftintaget. På så sätt så får man luftintaget i själva avskärmningsboxen och kall luft direkt på filtret utan slangar. Ett tips bara!!! Daytona!!! |
| jo jag har tänkt på det jag me! det här var första modellen ,nästa modell kommer att vara under luftintaget! | |
|
Ser bra ut.. Själv sålde jag iväg luftintaget med min orginalbox, kanske var dumt gjort. Vad kan ett sånt kosta att köpa?.. +++++++ brg +++++++ |
|
| varför har man son???? | |
|
318iZerd: Om du menar varför man har avskärmingsplåt till det öppna luftfiltret så är det för att motorn ska få kall frisk luft genom filtret och inte någon märkbar värme från motorn. Kall luft gör att motorn går betydligt bättre. Om du menar varför man har öppet luftfilter så är det dels för att kanske få någon extra hästkraft dels för att få ett fräckare insugsljud. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
hur går det med utvecklingen av avskärmningsplåten, coupepower?.. :).. +++++++ brg +++++++ |
|
| det är på gång jag jobbar eftermidag nästa vecka då ska jag fortsätta med projektet!! mwh Robban | |
| 2 frågor vilket matrial har du använt och vad är hålet till för i fram kant ! det stora !? | |
|
fråga 1= rostfritt. men kan ju göras i nästan vilken metall som helst fråga 2= luft hål. tanken på den här modelen var att kall luft ska komma in den vägen men det blev inte så bra så nästa modell kommer att se lite anurlunda ut ! mwh |
|
| tjaba hur går det, finns dessa tillgängliga inom snar framtid? | |
|
ja precis, ge oss lite uppdaterad info nu! :)) +++++ beggz +++++ |
|
| japp det är på gång nya bilder kommer snart!!! | |
|
Tjenare! Jag har gjort 5st avskärmnings plåtar. Jag jobbar på en svetsverkstad så dom är laserskurna bockade och pulverlackade i svartfärg. Om det finns något intresse att köpa någon plåt så är det bara att höra av sig. 0142.10556@telia.com |
|
|
Jocke1: Är intresserad av en avskärmning, undrar bara om d är olika modeller du har gjort? Kan man få se bilder lika tidigare på hur d ser ut monterat? Har du möjlighet til d? Tack på förhand Mvh Jimmy |
|
|
har gjort min avskärming i galvad plåt mycket nöjd med den bilder kommer innom kort tog ca 2,5 timmar ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Kanon Flayer! Ser fram emot bilderna. Gjorde oxå en avskärmning på min fd. 325:a men blev väl sådär nöjd. Svårt med uppfästningen av plåten. Mvh Jimmy Länk |
|
|
okey, låter kanon :) !! +++++ beggz +++++ |
|
|
Jocke1/coupepower.. Några framsteg?. Bjud på uppdaterad information såsom bilder etc och även pris då åtminstonde jag är intresserad av att köpa en _GENAST_! :). Maila även om ni skriver här, då jag kollar mailen oftare än detta forum :p. +++++ beggz +++++ |
|
|
Hej Så här har jag gjort: Länk Länk Dime M |
|
|
såg fint ut, vad är det du har klätt avskärmningen med?. och vart ifrån går röret som går upp?.. och hur sitter det fast!?.. +++++ beggz +++++ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.