|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Hahahahaha, känner igen mig i din berättelse. Utanför min bostad finns det tre riktikt bastanta ekar och varje gång jag blir så illa tvungen att parkera bilen under dessa så kommer det ett regn med fågelbaffor på motorhuven och taket. Aldrig, aldrig mer att jag kommer att parkera under träd oavsett om den närmaste parkeringsficka ligger flera hundra meter längre bort. Vet precis hur det känns att se eländet när man just tillbringat 1-1,5 h med att tvätta bilen och sedan konfronteras med ringslappa pippifåglar. /D |
|
| var glada för att kor inte kan flyga........... | |
|
Roligaste tråden någonsin! Mvh Mohsen |
|
|
Appropå fåglar så tar jag mig friheten att citera vad "Rantzow" skrev i den minst lika roliga tråden "Vilka djur har ni krockat med?" - Kanske det roligaste inlägget någonsin :-D Rantzow skrev: "Kör dagligen genom "Bokskogen" här nere i Skåne. Vägen genom den trafikeras livligt av korkade rådjur som bara måste springa ut på vägen för att se efter vad det är som lyser och väsnas så mycket. När de väl är ute på vägen och ser att det är en bil så blir de så till sig att de inte förmår sig att röra sig en milimeter. Alternativet är att de står vid kanten tills man är fem meter ifrån dem och då kastar de sig ut i vägen. Min teori är följande: 1. Rådjur är bilälskare precis som vi. De måste bara se vad det är som kommer körande. 2. De är fullkomligt från vettet. 3. De är lundastudenter utan cykel som gillar att befinna sig på fel ställe vid fel tidpunkt. För övrigt så måste jag ha rekordet i antal överkörda fåglar på en gång. Som alla vet gillar fåglar rönnbär. När rönnbär ligger i solen ett tag så jäser de. När rönnbär jäser bildas etanol, alkohol. Följande ekvation uppkommer. Rönnbär på vägen + sol = J*vligt många fulla fåglar helt utan fruktan. Detta ger upphov till följande: Fulla fåglar i massor + 2.2 ton Fullsize-gjutjärn = Ett ljud som påminde som ett smatterband och 17 döda fyllerister." Slut citat. Hoppas det är OK att jag citerade dig, Rantzow :-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Fåglarna gillar el ogillar mercan mer/ minst pga att de ska altid sabba den, de kanske också vet vad körglädje är ;)))))))) Mvh/Soki |
|
|
Citat Hasso: "Närheten till Hjälmaren gör att Måsarna bygger bo på taken och det är inte roligt att vara först på jobbet när ungarna springer runt på backen, här snackar vi fullskitna bombplan i B52 klassen. De precisionbombar och man nästan känner vindraget av vingarna på skallen." Det är kommentarer av denna kaliber som gör att vi alla förstår varför Hasso blev intervjuad i Trafikmagasinet... :-) Världsklass! "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Igår va de dax igen. Efter att ha jobbat o kommer ut till bilen så är typ hela bakluckan ner skiten.. runnit ända ner på spiolern.. Nån som har ett hagelgevär att sälja?? ;P Får bli till att tvätta kärran idag... *suck* ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
jpbygg |
Brosan har en vit bil och den också full med skit på huven fy fan. skut dom. Ska man åka flott så kostar det flott!! |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Fåglar gillar grönt, speciellt de flygande råttorna (gråsparvar/pilfinkar). Ett tag hemma så hade jag 4 olika bilar men olika färger; Grön (nuvarande 540n), Gul (Porschen), Silvermetallic (Mazdan) och vit (Volvon). 540n var och är alltid stukabombad (pga att den står i en carport) medans de andra bilarna var helt fria med ett undantag för den svarta bakvingen på Porschen (den kunde ha en och annan "skit"). Det är inte små laddningar heller. Det verkar som om den gröna färgen är en signal till att "unloada". Det är inte en sorts fågel utan det är alla typer; gråsparvar, trutar, änder, ringduvor (värst), råkor, kråkor, skator osv. Fördelen med det hela är att jag har fått en bra rutin på att tvätta men nackdelen är att jag ej får välja när jag vill göra det då de "skjuter" helst när jag precis skall gå in efter en hel dag ute på tomten eller när vi skall iväg på något. Kanske man skall ha en grön 540 som fågelmagnet och sedan bjuda in jaktvännerna på en blandad kompott ;) "Snälla! Bromsa!" |
|
För några veckor sedan tvättade jag bilen och parkerade utanför mitt hem. Gick in och skulle hämtade en jacka när jag kommer ut ser jag bara ett stort arsle som verkligen attackerar min nyvättade blåa bil! En mås som flög runt runt och sket på bilen. Han såg ut som en tysk messerschmitt som verkligen visste och ville attackera och vinna till varje pris. Helt otroligt har aldrig sett något liknande, stog bara häppen och kollade, Efter en liten stund var måsen tömd och drog antaligen vidare för att fylla på. jag väntade inte utan fick helt enkelt åka och tvätta bilen igen. Sedan snabbt in i garaget så han inte skulle kunna hämta sina vänner Staten borde ge bidrag för sånt hära. Krigsföring på högsta nivå! |
|
|
Hade precis tvättat min "cabbe"... Sov över hos tjejen, kommer ut på morgonen och har 8 st Mås bajsar på TYGTAKET.. Hur faan siktar dom??? finns ju inte ett träd eller stolpe på säkert 200m!!!!!! // AkA |
|
|
aka>>>gps styrda skitar:) /D |
|
|
Var med om samma öde idag fem stora skitar på huv tak och sidoruta, kan med erfarenhet intyga att trutar och måsar siktar in sig på blått, (nästa gång ni besöker en båthamn kolla in de blå kapellen och jämför med tex med vita och röda) |
|
|
Nu har jag kommit på en lösning 1.lägg på ett lackskydd typ MrCap/Ditec 2.Spola av bilen varje dag På så sett är bilen oftast ren från fågelskit. |
|
| Gott att se denna gamla tråd igen..:-D Får ta tillbaka min teori om att metalliclack är utedass för måsar, då F**D:en jag köpt är VIIIT, men likt förb. är den fullsketen varje eftermiddag/kväll efter jobbet. Sahlgrenska är inte bara sjukhus... det är duvslag/måsuppfödnings-enhet oxo. | |
|
Röd bil. Mycket sällan fågelskit på denna. Min flickvän har en ljusgrön och en silvermettalic. Den göröna har ALLTID fågelskit på taket. Den silverfärgade är mer förskonad. Min pappa har en mörkblåmet. Ofta är den nerpruttad. Helt klart är vissa färger mer utsatta. |
|
netz |
Svartmetallic = skitmagnet. Jag har ett rätt så stort träd utanför garaget som dom där %" älskar att sitta i , man hann ju inte skinna bilen torr innan dom var framme. Men jag har en bågsåg och lång stege, hehe..nu har trädet inga grenar över min infart....ser lite knäppt ut ...so what. |
|
alla fåglar verkar dras till min fina blänkande bil!!! är det någon som vet om det finns något något "första hjälpen kit" mot fågelskit?! innan man har hunnit hem och tvättat bort det så har det ju hunnit att pajja lacken!! fick två stooora blaffor idag! frustrerande att man inte kan hämnas!=) /CRONOR |
|
netz |
Antingen får du sluta putsa bilen,eller skaffa en skitkanon å blåsa på dom rejält. |
|
Sätt upp en rovfågelsatrapp i närheten av där ni parkerar, eller på taket av bilen :) blir garanterat fågelfritt dom närmsta 30-40 metrarna... /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.