|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Kanske löjlig tråd men jag tycker d e förjävligt. Tvättade bilen igår. Kom ut till den imorse. Fågelskit på motorhuv, vindruta, taket, bakrutan.. totalt 8 st. Blir man sur eller?? Bilen stod på parkering utan träd runtomkring.. Nån av er som har samma problem. Bilen är silvermetallic om det är nån som undrar... mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
-BeeMWe- |
Hm jo, min bil står parkerad precis vid fyrisån i Uppsala som Hitlers avkomma(fiskmåsar) gärna vistas nära. |
|
Skaffa hagelbössa. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
....är det inte bättre med tvättsvamp? ;oDDD Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ett garage är inte fel!!! svenne540 |
|
|
Har inte några problem med fågelskit, däremot gillar fåglarna att smälla mot vindrutan. Vet knappt hur många fåglar jag "klippt" den senaste tiden ;) Ibland när jag saknar henne klickar jag här: Länk |
|
chrille70 |
Har inte heller några direkta problem med fågelpruttar, men det händer väl alla nån gång och lika f-b blir man varje gång.... =) Mvh, Chrille |
| Inga fåglar, men en sak är säker, insekter älskar färgen gult! Inte så att de flyger in i bilen när man kör utan så att de älskar att gå runt på lacken.. Skitjobbigt... | |
| de enda jag får på min bil är damm fast de kan ha något att göra med diverse grusvägar. tycker ändå att damm borde förbjudas. | |
|
hehehe... asså... blir så jävla sur.. kan dom inte skita på nån annans bil istället... nä.. men.. dom kan h¨ålla sig i skogen ju.. skita på nått som inte skadar... får väl sätta en fågelskrämma på taker när jag går från bilen ;) mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
gangsta_toth |
Är det inbillning, eller undviker fåglar i regel att baja på svarta bilar? |
|
Fågelskit i all ära men tror att kåda och diverse pollen är nog värre. Har fått efrara det flera gånger under sommarmonaderna då jag parkerat bumsen under träd. Ser ut som små klibbiga prickar på lacken och vindrutorna. /D |
|
| Space-X-plorer - Om du har taklucka kan du stå upp genom den behövs ingen fågelskrämma :) | |
Agge |
Pratade med en kille som äger en rekondfirma, han sa att fåglar skiter mest på blå bilar. Fråga mig inte varför. Känner 2 personer som har blå bilar och fåglarna skiter på dem ständigt. Jag hoppas bara att man inte får en liten rackare i bilen när man kör nercabbat. MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
jag hann knappt köra ut bilen från tvätthallen bara för att torka den när de satt en spindel på taket.. dessa jävla småkryp/fåglar...grrrrrrrrrr ;) andreasen: fan..synd att jag inte har en taklucka då ;) ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Space-X-plorer : Kaprondell från rusta: 2000:- Kapskivor -^ : 30 Egen cab : obetalbart... bara jag som tänker på VISA reklamen? ;) |
|
| jag har inte fått en fågelskit än så länge på bilen..helt otroligt :D | |
|
Skulle inte förvåna mig det där att fåglar skiter helst på blå bilar....min brukar bli rätt rejält nedbajsad av de äckliga fjäderfäna (sorry djurvänner). Att sen bilen ibland står under grannens enorma hängbjörk gör inte saken bättre. Snart går jag loss med motorsåg, eller slår i ett par rejäla kopparspik i rötterna ;-) Eller så bygger jag en carport :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Air gun kanske? /D |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bilen står på jobbet idag så jag förväntar mig att få tvätta den på eftermidagen med den måskoloni som vi har på taken, Närheten till Hjälmaren gör att Måsarna bygger bo på taken och det är inte roligt att vara först på jobbet när ungarna springer runt på backen, här snackar vi fullskitna bombplan i B52 klassen. De precisionbombar och man nästan känner vindraget av vingarna på skallen. ///MVH Hasso Länk |
|
Har varit förkonad sen jag köpte 323:an i december men igår var det slut på den fröjden då de lyckdes få in en rejäl träff på bakluckan. /Larsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.