|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Min skiter dom inte på trots 310 fjordgrau metallic. :) Så det kanske inte är metalliclacken som drar... ;) /Stefan Länk |
|
|
Bättre med skit än med hela fåglar, en andjä**l lyfte får diket med toklerig kropp träffade mitt i huen och övre vänstra hörnet på vindrutan. Det är enda träffen men har fått väja för otaligt många fågelAS!!!!!!! Precis som dom har siktet inställt på bilen för f*n!!!! Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
|
Tydligen fler än jag som hade problemet då =) hehehe ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Salongsgevär + bröd doppat i sprit är en bra kombination mot måsar... =) Mvh Patrik |
|
|
Får det här dig att känna dig stor, är det bara att gratulera. Men om du skjuter så dåligt att du måste droga måsarna först, kanske du ska leta reda på något annat sätt att hävda dig på. /Stefan Länk |
|
|
Nä, vi brukar inte slösa med spriten. Mvh Patrik |
|
| Hellre en fågelskit än tusentals flugor på hela fronten och vindrutan. | |
|
Christer>>>låter du en fågelskit sitta på en mörkare lack en längre tid får du garanterad en missfärgning på just det stället då det fräter på lacken. En mosad myggsvärm på stötfångaren är inte lika skadligt. /D |
|
|
Det här var den roligaste tråden på länge, tack för skrattet till morgonkaffet grabbar! :-)) PS. tvättade M3:an igår, och vad satt på takluckan när jag tittade ut i morse..? just det! en 10x10 cm riktigt fin kletig måsskit... Man undrar ju.... /Klas |
|
|
Kan enkelt svara att fåglar älskar diamantsvart, hade min reservdelsbil som inte varit tvättad på länge (+6 månader) parkerad ca 2 meter från min svarte (tvättas när den är skitig) och under denna tid fick jag inte en enda skit på den silvrige reservdelsbilen... Däremot verkar vandaler älska den silvriga lacken...fick ett hakkors inrepat i huven, sönderslaget framlyse och söndersparkad framskärm på den. __ #232 E28registret Länk Länk |
|
|
dominik>>Syftade på tidsåtgången att tvätta bort en fågelskit, jämfört med en front full med flugor. |
|
|
VARNING!!!! Fågel med extremt dålig mage finns vid Delsjön, Göteborg :) Jag o tjejen promenerade runt Delsjön häromdagen. Det tog väl ca 2 timmar ca. När jag kom tillbaka så låg det en äcklig fågelpoop på huven :( Åkte dirrekt o spolade av skiten. TYvärr så hade det redan blivit ett jättemärke i lacken. På 2 timmar???? Sur mage fågeln hade. Åkte ner till Killarna på Kronrecond i GBG och de fick polera om hela huven för att få bort märkena i lacken. Inte kul! M-POWER!!!!!!!!! Länk NYA BILDER!! |
|
| Ja på min Bmw som är gråmetallic så händer det att det ligger en ful blaffa när den är ny tvättad. Om det är till nån tröst så var det etter värre med min fd svartmetallic Lincoln. Har hört något om att fåglar föredrar att skita över blanka ytor som påminner om vatten-speglar men det kan ju vara en skröna. | |
|
jag hAR OXO FÅTT FÅGELSKIT PÅ MIN NYLACKADE HUV 1-2 timar sen va märket under klarlacken!!!!! kan man bli ledsen för mindre!!!!!!!!!!!! Stjärnan under huven... |
|
|
Grabbar>>>>låt bli att parkera under träd. Har hållit mig till denna princip och på så sätt undgått de allra värsta bombardemangen. /D |
|
|
Visst fägelskit och självmords insekter är jävligt irriterande , men det går ju att tvätta bort. Värre är det med dom J*VLA KATT J*VLARNA. I förra veckan var det en som hade dansat runt på farsans Jepp som står precis brevid min pärla. Blir en del repor när dom sätter igång och börjar halka omkring =( En annan gång gick en katt jävel på farsan nya Merca som stog i garaget!! Helt otroligt!! Numera uppfostrar jag alla granskapets katter att om man går in på våran tomt blir det högtryckstvätt. Då flyr dom!! Hehehe!! =) |
|
|
Håller med Dominik. Håller man sig ifrån att parkera under träd så är det ganska lungt. Fåglarna verkar sitta och sova i träden och bli lite slappa i ringen när de slappnar av. Kunde lätt ha en 15-20 fågelskitar över hela bilen efter en natt. För att tala om allt annat klägg som trillar ifrån dv träd så här års, speciellt ekar och vissa andra lövträd. Nu tycker jag det är mest jobbigt med all pollen i luften. 10 minuter efter man tvättat bile är den helt gul igen. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
Esa |
Jag har tre bilar och 2 par sädesärlor. Jag vet inte om hanarna söker lite vid sidan om eller om alla är hanar. Men dom tycks ha en förkärlek till min backspeglar. Tänk att så små djävlar kan skita så mycket, det ricktigt hänger ner över dörrarna. Dom har hållit på i en vecka nu. Fan vad arg man blir och inte tusan träffar man dom med sten heller. Trots att jag är en stor djurvän skulle jag inte tveka att skjuta dom små parasiterna. |
| Ingen fågelprutt, men alltid leriga katt tassar på taket och halk spår ner framruttan efter varje tvätt.Allyson | |
|
Kanontråd, hade just en incident för ett par dagar sedan. Parkerade under ett visst träd där jag bor (finns faktiskt många träd att välja på). Kommer ut morgonen efter och javisst, 4-5 riktiga fågelskitar (ej abnorma) snyggt utspridda på tak, baklucka och motorhuv. Suck och stön, inte nog med att de snor min kolfiber Guernsey-flap utan fåglarna är emot mig också. Med hassos "fågelskitsvarning" ringande i öronen åker jag inte först till jobbet utan förbi garaget för att spola av men måste till och med plocka fram schampo och hela kittet för att få det hyfsat rent. Åter glad i hågen åker man till jobbet, "får" montera nya dämpare/fjädrar på bilen och tar svängen förbi hemma innan man åter är på väg till jobbet igen. Då klockan är 18.30 finns det inte hur många platser som helst att parkera på så jag blir tvungen att ställa mig under TRÄDET igen, fast på andra sidan. Tänkte att 20 minuter borde vara OK jag vill ju inte tävtta igen eftersom bilen skulle stå i 4 dagar efter detta och i det garaget finns ingen tvättmöjlighet. Ni skall tro min JÄ&%¤#LA paffhet då jag kommer efter en kvart och fågel *%&¤/ har dumpat minst ett halvkilo på framrutan och motorhuven. Tro mig, tro mig!! Jag överdriver inte!! Såg mer ut som ett stim med taxar hade hoppat upp på bilen och gjort sitt allra bästa. Det måste bo abnorma fåglar i trädet som hatar blanka blå BMW's. Blir alltså tvungen att ta omvägen runt garaget *igen* för att inte ha den frätande skten på bilen resten av veckan. Nu till den rktigt skrämmande delen. På väg hemåt igen efter några timmar råkar jag prata om denna händelse i telefon och passerar samtidigt förbi TRÄDET igen och där står bilar på båda sidorna, en mindre vacker Opel, vit och en blank Passat av nyare modell. Kommenterar i telefonen att nu skall jag kolla in vad de där skitfåglarna har lyckat leverera på dessa två intet ont anande bilägare. Lite skadeglatt närmar jag mig och döm om min förvåning då inte tillstymmelse till fågelskit finns på bilarna. Nu har jag flera dagar hemsökts av tanken att jag har fåglar som förföljer mig. Alternativet, som är mer lockande, är att det var 2 minuter sedan båda bilarna parkerade ..... Hoppas på det!! ..... Hitchcock har missat en liten nyans i Fåglarna ;) This is a true story ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.