|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Handsfreemobil må ikke stå i hålleren når bilen er parkert. I så fall kan det hende elektroniken i bilen ikke slår seg riktigt av, sejer BMW-verkstaden i hvertfall om E-39 |
|
|
Låter inte omöjligt men detta har jag inte hört tidigare. Menas eftermonterade telefoner då eller original? Isf är nog inte utrustningen rätt inkopplad, om man kopplar extra utrustning riktigt på nyckelläge 1 (radioläget) så är det inga problem. När man tar ur nyckeln och allting är fråbkopplat så går elektroniken ner i sleepläge efter 16 minuter. FP |
|
chris.hammerseth@c2i.net |
Det er i allafall nått som drar batteriet tomt for strøm! Handsfree drar inte så mycket at det skal tappa ner batteriet på två dagar. Han,har vel inte telefonen fast i bilen heller i två dagar.Jeg ville kjøpt nytt batteri,Visst batteriet gammalt og cellerna er dårliga skal det inte många start og stopp før batteriet er slut.Jeg ville kjørt på verkstad eller målt cellene sjølv. Trur det er batteriet. Då sandyman inte har nått eftermonterat utstyr så virkar det kionstigt at nått originalt skal dra ut strømmen från batteriet,Som folke seier alt av ljus voftor slæks efter 16 minutter. lykke til!!!! |
|
Riktigt. Det är kanske inte det. ev eftermonterade HF-kitet, larmet osv som drar så mycket ström, men om bilen inte går ner i sleepläge så ligger strömmen på 3-4A, det är detta som tömmer batteriet. CarGard hade tidigare detta problem med sitt larm CG 950S, man tog några mA från belysningen i skuffen som detektering på att luckan var stängd. detta räckte för att bilen inte skulle gå ner i sleepläge. Man fick gå över till separat brytare för bakluckan så var problemet ur världen. FP |
|
| Nu är det så har jag kollat upp att den drar tjuvström ifrån centrallåskretsarna, men kopplar jag bort den ena bruna säkrningen som sitter under baksätet så drar den inge tjuvström men då funkar istället inte elhissarna och torkarna? :((( dom på bmw trodde att det kun´de vara styrdonet? vad är det`? | |
|
Har samma problem med min BMW! Tror det kan vara servislampan som drar ut på batteriet...min serv lampa lyser så jag tror att det är den som jävlas!! lycka till!! Sim simma!! Who got the keys to my bimma!! OvisenDaFreeq |
|
| Byt batteri (den lilla som sitter bakom instrumentpanelen) | |
|
Troligen inget batteri för serviceindikatorn på denna modell. Oavsett så drar dessa kretsar helt obetydlig ström för minneskretsarna. Nånting i styrdon osv för c-lås/torkare verkar ju vara fel. Jag skulle försöka provbyta dessa först, kanske hitta nåt på skroten eller nån kompis med samma bilmodell, annars får det nog bli BMW. FP |
|
| Är ett styrdon dyrt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.