|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Teres du tillhör inte kvinnokörningsgruppen :) === Min E30: Länk |
|
|
deeja.... Hur du lyckades göra ett riktigt test på både hård och lugn körning på en dag är för mig en gåta.... Om du tankade fullt och åkte ut och körde 4 mil och sedan tankar fullt igen så blir inte resultatet bra. Tänk om du fick i en liter mer vid tankning nr 2 osv... Tanka fullt och kör "normalt" tills tanken i princip är tom. Sedan tankar du fullt igen och räknar ut hur mycket den dragit. Först då får du ett skapligt värde. Om din 316 drar 1,6 vid lugn körning så borde det ju nästan rinna bensin ur avgassystemet, och den borde definitivt inte gå som den ska. Min skrothög: Länk |
|
|
he he..... Gunneruoss...gunner... ehh va fan.. :) : Jag har inte råd med fulltank === Min E30: Länk |
|
|
Och nej det var inrte på samma dag === Min E30: Länk |
|
|
Nu har det fixats sig... Det var nog bara jag/bilen som hade tillfällig sinnesförrviring... Ligger nu ungefär på 1.1-1.2L/mil |
|
|
Va mycke era 1,8or drar! =) Min ligger på 0,85-0,9 i snitt i motorvägsfart (120-160km/h). Detta är väl testat efter många mils pendling på motorväg! Har faktiskt aldrig på en tank lyckats få den över 0,9 även om man håller plattan i mattan stundtals. Iofs slår man ju ut de på ca 80 liter... |
|
|
Min hade dragit under litern sist jag tankade (0,98). Det är första gången på snart ett år. Beror på att flickvännen har övninskört lite på den tanken:-) Visst kan jag få ner min långt under litern om jag vill, men jag kör i princip 100% stadskörning och det blir mycket lek... Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.