AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
35.404

Träff Brostugan lördag 24/5 klockan 10.00!

Sida 4 av 11
Dominik: Vi ses på vägen in när ni passerar Bålsta...om ni tar E18 vill säga om inte ni tar E4!! Säg bara tid så rullar vi ut!!

Sim simma! Who got the keys to my Bimma!!

OvisenDaFreeq
Uppsalaboys>>>Återkommer med tid och plats under morgondagen. Måste först ta reda på hur man kommer ut till Ekerö från Uppsala.

/D

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Dominik,
Det är lätt att hitta, va ju inte så länge sen jag var där :)
Åker av vid Kista, sen mot Bromma bara...

/Erik
dominik och ni andra som är på g till fjollträsk:))

Från norrort: (e4:an södergående)

Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken (ca 3km).
Vid rinkebykorset (en ok-mack ligger rakt fram när man kommer från kymlingelänken) så svänger man vänster, ut på Ulvsundalenden. Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)

Från norrort: (E18 södergående)

Kör E18 rakt fram genom hjulstamotet (vägen heter nu E18/hjulstavägen). Fortsätt rakt fram och kör rakt igenom korsningen utanför rinkeby (man har en ok-mack på höger sida) och där byter vägen namn ytterligare en gång, nu till Ulvsundaleden.
Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)

Från söderort: (essingeleden, e4:an)

Hitta essingeleden och kör den norrut, sväng av där det är skyltat ” bromma/vällingby” det är en ca 180 graders vänster krurva som leder dig under vägen du nyss åkte på, och du kommer ner på drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)

Från city: (Drottningholmsvägen)

Hitta Drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)
OKI, vad sägs om att träffas på poliskontrollplatsen strax innan rondellen ut mot E4:an typ 9,15 lördagen 24:e? Det tar väl 45 min att burna från U-a till Ekerö med eventuella trafikstockningar i åtanke.

/D

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Låter bra Dominik.

/Erik
Once again med risk att låta tjatig;)) :

"Från norrort: (e4:an södergående)

Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken (ca 3km)."

Ska vara skyltat KISTA och inget annat.
Ni som är osäkra som kommer norrifrån, kör förbi skylten mot Vällingby, Akalla, Sollentuna. 100% på att minst två av de nämnda står, sedan avfarten EFTER "Vällingby, Akalla, Sollentuna" svänger ni av oavsett var det står:D.
Då hamnar ni på kymlingelänken och följer den fram till Rinkeby korset där ni ser OK macken.

Sedan så stämmer vägbeskrivningen från zatzy. :)

Dominik: Tror att jag kommer sova över i sthlm fredag-lördag pga att jag är så jäkla seg på morgonen, men jag hakar på erat tåg någonstanns på vägen isåfall.

Mvh/Soki

Erik G: Glömde läsa ditt inlägg, där står det ju klart och tydligt kista. :)

Mvh/Soki

Asken,
Trevlig innitiativ. hoppas det kommer fler tillfällen i och med att jag är upptagen denna helg!

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Har du en biltvätt snabbkurs för mig så kommer jag =)
Bass:

Till höger om skärmen hittar du Gör-det-själv klick Bilvårdstips välj stor tvätt, snabbare snabb kurs är nog svårt att hitta:)

Bass>>>annars kan du om du vill kika förbi OK/Q8 på Svartbäcksg. i U-a runt 19 idag. Tänker köra en stortvätt av bilen då. Delar gärna med mig av tips angående biltvätt.

/D

cdabox
jag kommer, om man inte bara får komma med med 6 och uppåt ?

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
HUr många bilar blir det?

Mvh/Soki

Vladde
Jag och OvisenDaFreeq kommer att befinna oss på OK vid rinkebykorset iklädda en vit BMW 325 E36:a, mellan 0920 och 0940 ifall någon norrifrån behöver hjälp att hitta.

maila gärna vid förfrågan.

MVH OvisenDaFreeq & Vladde från Bålsta/Uppsala.

Be-My-Wife
Kul att det finns så mycket initiativ hos folk! =) Hittills är det cirka 30bilar anmälda... Jag antar att vi blir fler då alla inte anmäler sig via forumet... Hoppas på 40-50bilar, och jag hoppas att alla kan vara med när vi njuter av de vackra vägarna och käkar lunch! =)

Ha det gött!

Mvh Tobbe

P.S Ser ut som att vädret kommer bli kanon! =)=)=)
33
Lövan
M3 -02 SMG
Kommer tyvärr inte för det var visst dags för skiva i Göteborg men bilen ställs ut i Kungsan på söndag.

Mvh Lövan

www.540touring.nu
cdabox
Vladde då syns vi där då, jag kommer från solna så jag kan stanna till vid okq8 vid kymlingelänken ja med.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag dyker förmodligen upp imorrn också. Hänger på Er grabbar vid OK i såfall... 09:30 ca då..

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Anders... Vi kan ju samåka från Å-berga istället! :) Du, jag, Stephan och David. Det vore rätt kul! :) Vi kan kanske träffas vid OKQ8 är i Å-berga kl 9????

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.