|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
|
Tjena Tommy! Hoppas att detta e till någon hjälp! :) Saxat från zatzy.com "Från norrort: (e4:an södergående) Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken (ca 3km). Vid rinkebykorset (en ok-mack ligger rakt fram när man kommer från kymlingelänken) så svänger man vänster, ut på Ulvsundalenden. Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Från norrort: (E18 södergående) Kör E18 rakt fram genom hjulstamotet (vägen heter nu E18/hjulstavägen). Fortsätt rakt fram och kör rakt igenom korsningen utanför rinkeby (man har en ok-mack på höger sida) och där byter vägen namn ytterligare en gång, nu till Ulvsundaleden. Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Från söderort: (essingeleden, e4:an) Hitta essingeleden och kör den norrut, sväng av där det är skyltat ” bromma/vällingby” det är en ca 180 graders vänster krurva som leder dig under vägen du nyss åkte på, och du kommer ner på drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Från city: (Drottningholmsvägen) Hitta Drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Se så ja, nu börjar det likna något iallafall! :) Fortsätt å anmäla! *ler* Mvh Tobbe |
|
|
"Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken" Än en gång så står det Kista där och inte rikeby/bromsten ;) Mvh/Soki Länk |
|
|
Ang. beskrivningen Från söderort: "det är en ca 180 graders vänster kurva"... rätt ska vara rätt... HÖGERKURVA skall det vara :). *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Föressten kommer någon sida läggas upp för träffen? Mvh/Soki Länk |
|
|
hehe, sorry om det va fel i beskrivningen... Det va som sagt från Zatzy... Jo då! Det kommer finnas info om träffen på huvudsidan om några dagar! :) Mvh Tobbe |
|
| jag kommer. | |
|
Hur hittar man till essingeleden då ? Jag kommer från södertäljehållet. Är sällan i sthlm ..Bara 5dagar i veckan..jobbar i liljeholmen Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om du tar färjan till Ekerö och åker mot Drottningholm så ligger Brostugan på höger vid brofästet efter slottet. Kommer inte ihåg vad färjeläget heter i Södertäljeänden.:))) Slipper du all stadstrafik osså :)) Men det ska väl till en lantis för att komma på den iden.:))) Och jag kommer inte OBS.)) Har en BMW träff i Karlskoga i stället:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hurru Hasso! Du ska ju va i Sthlm den 24:e! :) Vi kommer ju kanske va fler här *ler* Mvh Tobbe |
|
|
Färjelägret Hasso talar om ligger i Slagsta mittemot Vårbybacke. Kör av E4/E20 vid Fittja/Slagsta, höger i första rondellen och höger igen i nästa. Det är skyltat Ekerö och med en färjesymbol också ifrån Motorvägen. Det är en betalfärja, 40kr om jag inte minns fel. Dock spar man en hel del tid och bensin ifall det är mycket trafik. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Efter att ha deltagit i den förra träffen som blev så lyckad så ser jag redan fram emot denna. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
Bimmer7er |
Hallo Jag kommer! /// Bimmer7er ______________ Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tobias. Jouni lockar med provåkning av hans vackra M635Csi, så det kan inget annat överglänsa :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Va e det för fel på min 320 Hasso??? =) Den e väl också fin hehe... Ska bli riktigt skoj på träffen... Längtar jätte mkt då jag vet att efter den 21:a Maj så har man inget kvar att göra i skolan! =) Bara BMWträffar och student-skivor! :-D Ha det! Mvh Tobbe |
|
| Är det inte i morgon du ska åka M6 "hasso"? | |
|
Hejsan igen! Kul att det finns folk som anmäler sig, bra jobbat! Men ja tycker ändå att det e "liiiiiite" dålig respons! :-) Komigen, fler ska vi bli! :) Vädret idag är ju helt otroligt och vi får hoppas att det blir lika fint den 24:e!!! Nästa helg blir det "vår-tvätt nummer 2" på bilen. Då skall ALLT göras. Sista avsaltningen, bort med allt asfalt-stänk, polering/lackförsegling, lägga i stenskott, vaxa fälgar, polera upp allt krom, textil-tvätt, uppfräshning av alla paneler, motortvätt och slänga på fräska sommardäck! :-) Sen får den stå i garaget till träffen *ler* Ha det så bra!!! Mvh Tobbe |
|
| Tror nog att jag också kommer förbi! Dock inte helt säkert.... De blir första BMW träffen isåfall! | |
|
Faaaan hade gärna varit med men sk apå kurs. Hur länge håller ni på tro? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Efter att ha besökt stockholmssektionens träff igår så är man sporrad. Tidsplanen är 10 Brostugan 11-13 köra 13-14 lunch. Om vi har tur kommer det till en liten bonus. Ni dyker väl upp! Mvh Asken Tack BMWCS Sthlmssektionen för en trevlig invigning av vårträffarna på brostugan |
|
|
Tobias 320i-94: Fick du mitt mejl om träffen? Har du koll på hur många det är som är på g? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.