|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är fördelar nackdelar på sedan vs coupe anser ni? T.ex. är det mycket mer vindbrus i en coupe än en sedan med tanke på att det inte är lister runt framfönstren? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
ser bara fördelar med coupén ! ;-) Mvh/ Daniel Länk |
|
|
De är ju i alla fall snyggare. Tycker jag i alla fall. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Coupén är snyggare annars så finns det inte så många fördelar med den, men det räcker för mig :) /T.P. Länk |
|
| Bettingar coupen ett högre värde fortfarande i E36 modellen? | |
ant |
Ett litet viktilägg för coupen får man leva med. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Jag hörde av en som tyckte det var mycket vindbrus i coupen tack vara ett det inte är några lister runt fönstren. Stämmer det eller. Är det en stor skillnad mot sedanen i så fall? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
| Jag har inget vindbrus i min. | |
|
Ok det låter ju bra. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
sno |
Om det ær pågrund av listerna eller inte vet jag inte. Tvivlar på det, løsningen ær ju riktigt snygg på coupen då rutan "hoppar upp" det sista nær man slængt igen dørren. Men det ær lite mer ljud i coupen om man kollar testresultat, men det skilljer sig bara ett fåtal dB. Coupen ær i mitt tycke øverlægsen sedanen i snygghet, och bekvæmlighet (sålænge med ær en av de 2 lyckligt lottade som får sitta fram :) Sen ær det många punkter som man kan diskutera tycke, bilen har ju hårdare fjædring och ær lite øverstyr, den har mao en "sportigare" kænsla. Farsan kør en Audi A6 och gnæller på att han tex kænner spår i vægen mycket mer och måste "jobba" mer med ratten då han lånade min BMW Coupe. Egentligen vet jag ju bara han ær avis. |
325TDS |
Coupé är snyggare. men är inte lika praktiskt. drygt när folk ska in i baksätet..men det kan man leva med..för dom är så snygga..:) sen tror jag det är bättre andrahandsvärde på dom |
|
Om man prioriterar enkelt insteg till baksätet ska man glömma coupén men i övrigt kan jag bara rekommendera den. Åsså är den ju så himla snygg. Har inte haft några vindbrusproblem (bilen har gått 5000 mil) men är lite irriterad över högt vägljud, men det har knappast med coupékarossen att göra. I trånga p-garage kan de breda dörrarna ställa till trassel, men med s.k. komfortstängning av rutorna utifrån - finns på e46 - löser man det galant. köp dig en coupé och bli lycklig! My Bimmer is my mistress |
|
| Jag tycket att bilar som säljer på sin design blir snabbare omoderna än dom som inte gör det. Därför tycker jag att e36 limon är snyggare, men jag har inte alltid gjort det. | |
|
coupen e snyggare det e det enda jag vet,, men min coupe blir de rätt så högt brus i vid lite högre farter,, men det bara höjer känslan... |
|
| Det är snyggare med cupé å körman så sitter man hur bekvämt som hellst...så för mig spelar det ingen roll om dom som åker bak kanske inte har det så bekvämt! =) | |
|
Ne baksätet spelar ingen som helst roll för där sitter ju aldrig nån i stor sett. Får man en bättre körställning i coupen än sedanen då eller? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Nej, körställningen är väl densamma. Däremot är det lite enklare att klämma sig in i bilen genom de bredare dörrarna. Kom ihåg att stänga dörrarna genom att hålla i dörren och inte i rutan när du väl skaffat pärlan. My Bimmer is my mistress |
|
|
Jag hade en 328 sedan, innan min 330Ci. Jag ställde mig frågan varför jag köpte en sedan i första läget och kom på att det var att jag tidigare ofta hade kört folk i baksätet och tyckte det var jobbigt att höra deras klagande varje gång de skulle stiga in eller ur. Nu när jag köpte denna bil så köpte jag den för att jag tycker den är snyggare, om någon vill åka med får de väl klaga att det är jobbigt att komma in då! (om de nu har mage att klaga på att sitta i en BMW 330!) Jag köpte den för mej och min flickvän och inte för någon annans skull. Jag kör inte folk lika ofta nu som tidigare. Sedanen är ett bättre alternativ om man har barn, om man ofta kör folk eller ofta behöver packa saker i baksätet. Annars skulle jag köra på coupé. Jag har inte ångrat mig en sekund sedan jag bytte! |
|
|
Jaha, då får väl jag komma o lägga ett par varma ord om limon då ;) Jag håller med om att coupén är kanonfin men jag tycker nog att limon e minst lika snygg. Jag trivs kanon med min iaf=) /Magnus Beast no.7 |
|
| spelar itne så stor roll..visst..Coupèn e lite sportigare..men båda modellerna e snygga.. | |
|
Jo nog är väl sedanen snygg också, men coupen är nog stråt vassare tycker jag. Har haft en limo nu så jag köper nog en coupe den här gången. Det är ju som --griegertz-- säger att jag köper ju faktiskt bil för mig och min flickvän. Inte för de som en gån på hundra resor sitter i baksätet. Och barn är ju inte att tänka på på länge så. Är huven större på en coupe? Har sett några mått om det, men vet ej om det stämmer. Vad skiljer coupe och limo i olika mått?? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.