|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, nu oroar man sig igen. Hade tidigare vibrationer under tomgång i ratten, nu för tillfället kör jag merca och den vibrerar inte ett dugg under tomgång. På min Bmw så känns det att bilen är igång till skilnad från mercan. Ska det vara så? Inte i ratten som förut men känner svagt svagt i stolen på bmwn att det vibrerar. *Suck* testade en 740iA och en 728iA. Kände samma sak fast lite mindre, hur är era E38or? Mvh/soki Länk | |
|
Frågade förövrigt på Bmw snabb service för två dagar sedan om han tyckte bilen gick bra o det tyckte han, inget särskild med tomgången altså. Är det jag som oroar mig i onödan? Mvh/Soki Länk |
|
|
Du oroar dig nog i onödan :) En V12 (som sitter i S600)är (om jag förstått saker och ting rätt) den mest vibrationsfria motortyp som finns. S600:an är också mer ljudisolerad än din bil. Att din sexa inte har lika jämn och fin gång är således helt naturligt. Sätt dig i en Volvo med 240 eller en av Malmös stadsbussar så lovar jag att din 728 kommer kännas harmonisk på tomgång igen ;-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| suck.... "Volvo med 240" är lika med "Volvo 240 med förgasarmotor" och inget annat. Godnatt med er(?) ;-) | |
|
Hmm..man kan tyvärr inte jämföra dom två bilarna när det gäller tomgång. Mercan har alltid varit överlägsen på den punkten. Mercan är tyst..har själv haft en 500 AMG och det var väldigt svårt att att känna att motorn överhuvudtaget var i gång på tomgång. På en 7-serie eller limo skall motorn vara tyst annars SKALL motorn höras. Det har med känsla att göra....en motor som skulle vara helt ljudlös skulle ta bort all charm, dessutom vill jag höra motorljudet eftersom det hjälper till om man ligger och drar...så slipper man kolla på varvräknaren. Jag tror att du oroar dig helt i onödan. men du skall iof inte ha några speciellt kännbara vibrationer i ratten. |
|
|
okej okej tackarr... *pust*`känns genast lite bättre. Så en 7a ska man känna att bilen är igång? Jag tycker ändå d e konstigt me tanke på att det e en bil i övre klassen, tex E46 känner man ju inte heller att bilen står på tomgång :/// nä ja får ta o byta bil så kanske jag kan börja sova på nätterna. Mvh/Soki Länk |
|
|
Glömde till o me volvo S80 har bättre tomgång !!! :´( *ursäkta mitt tjat* nofx16: Vet du var jag kan få tag i en billig volvo240? :( Mvh/Soki Länk |
|
Scheckheft |
Hej, byta bil eller äta lugnande DDD). Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Vilket är billigast? ;) Mvh/Soki Länk |
|
|
På min 750 iAL -92 så har jag jag rätt schysst tomgång tycker jag. Jag kan i alla fall ha en 10-krona på högkant på motorhuven utan problem. Sitter man i den och bara "känner" så kan den få en liten ristning ibland. Det känns bara bra för då vet man att den lever. /micsjo |
|
|
En tia kan jag inte ha i min bil utan att den ramlar allafall. Ska felsöka hos bmw IGEN den 15:e. Jag ger inte upp! Mvh/Soki Länk |
|
|
Som sann bmw freak skulle jag aldrig byta bil för tomgången känns i bilen,har förövrigt en MB250T som går silkeslent på tomgång,den står ändå o samlar damm i garaget, nej mb är o förblir frånåkta med hästlängder av BMW.Det finns en sak 250T är bra till dra båten. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Har inte sagt att jag ska byta, håller på att felsöka och felsöka för att jag INTE vill byta den (Älskar min bil.) Sen så är det inte pga tomgången, det är pga om tomgången är hög så kan det vara fel på motorn. Det vill jag inte. Mvh/Soki Länk |
|
sugen |
Jag har inga vibrationer i bilen, hör motorn svagt på tomgång annars är det tyst. |
|
:( ...fast skönt att du slipper oroa dig allafall. Mvh/Soki Länk |
|
|
glöm 240in, jag kan tipsa dig om en billig 740 ;-) garanterat vibrationsfri! ///Cronor |
|
| Jag har en-98a och den varken känns eller hörs på tomgång,kompisens bmw 740 har mera ljud och vibb.men den är tyst ändå,om man jämför med andra bilar | |
mipa |
kör numera S500L efter att ha haft 7 och 5-serie. Provade en 750 -99 innan MB:n och kan bara konstatera att BMW:n inte är lika tyst och komfortabel. Men i BMW ska man känna lite att motorn går, men inte några kraftiga vibrationer, snarare ett litet mysigt vibratorläge... MIP |
|
Nog har vi olika uppfattningar.... för S500 är en fantastisk bil, men icke är den mer vibrationsfri än E38n. Jag får ärligt talat anstränga mig för att känna efter om motorn är igång i min 728. Passagerarna tror inte på mig när jag säger att motorn är igång på tomgång, utan de måste titta på varvmätaren. Så upplevde jag aldrig min fars S500a. När det gäller komfort anser jag att E38 slår allt i sin klass....det har jag alltid tyckt och det tycker jag fortfarende. Kanske jag ändrar mig när den NYA s-klassen kommer nästa år. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Ps. Soki.....vibrerar det i ratten på din BMW så är det nåt galet med den, för så ska de inte kännas. Något sitter inte som de ska, det kan jag sätta en hand på! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Hej seven.Jag tycker att min har en lägre ljudnivå än min kompis bmw 740-98a,trots att min bil har karmfria rutor.Limosinen S500 w140 är enligt många biltester tystare än både E38 och audi a8. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.