|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
finns det nån som har en aning om varför musiken som man bränner på en cd-r i mp3-format "blippar" till allt som oftast när man spelar den i en bilstereo med mp3-funktion? ibland så är missljudet bara i en enda mapp på skivan men allt för ofta så får man skicka skivan i sopnedkastet pga att den är olyssningsbar.. skulle man däremot stoppa in en sådan skiva i en dator så finns det inget som helst missljud utan musiken låter helt och hållet som den ska.. _________________ who dares wins... | |
|
Har inget bra svar på det där Uhlmann. Vilken CD/MP3 spelare använder du? Själv har jag en Sony CDX-400 (eller nåt). Inga problem alls. Spelar alla mp3s klart o rent :) Kan det ha nåt med speeden du använder när du bränner? Själv bränner jag aldrig över 24x.. |
|
|
det är en Clarion DXZ818RMP.. har varit nere i 8x hastighet men med samma resultat.. vanligtvis så bränner jag i 40x.. _________________ who dares wins... |
|
|
Uhlmann: har du ngn polare som oxå har mp3 spelare i sin bil? Om du har d, spel dina "trasiga" skivor i hans/hennes bil. Låter d bra i hans/hennes bil så vet du att d är din cd som spökar. Då är d bara att ta kontakt med stället där du köpte cd:n alt ta kontakt med Clarion. Låter d bra i bådas bilar kan d ju vara...hmm, ja då vet jag inte faktiskt, blir ju så många gissningar...men troligtvis är d nåe data probs då, å såna fel är jag fel person att svara på :-) Hoppas d löser sig Mvh Rutger |
|
| Okej, jag har inte svaret. Om det visar seg at det inte är spelaren.. (vilket det självklart oxo kan vara). Vad använder du för brännprogram? Själv använder jag nyaste Nero Buring Rom. Bränner på Mmore 80 min eller Memorex 80min. Men, som rutger.jönåker sejer: kolla med någon polare som oxo har en mp3spelare.. (om du känner nån) | |
|
jag ska testa med att uppgradera mitt nero burning rom till senaste versionen så får jag se om det hjälper.. annars så får jag väl åka in till BRC där jag köpte den o slå näven i bordet.. 8o) _________________ who dares wins... |
|
|
Uhlmann : Problemet med "blippet" i låtarna har antagligen uppstått redan när låten/arna rippats. Antigen har de rippats med dåliga grejer eller i fel hastigheter. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
ok, kan ju testa med filer som är rippade av någon annan för nu när jag läser det du skrivit så är det nog som så att jag har problem med samma filer varje gång.. _________________ who dares wins... |
|
|
Hej Uhlmann!! Jag har spelat mp3 i nästan ett år i min Alpine CDR7894R, och har inte haft dessa problem förens här om dan´(ny bränd skiva). Det "blippade" och "hackade" hela tiden. Tog skivan och gick in till datorn och spelade den där, inga problem....... Hmmm har min bilstereo gått sönder?? Stoppade i en "gammal" mp3-skiva och lyssnade, fungerade perfekt. Min slutsats är att det måste vara kvalitén på skivorna! Jag hade köpte skivor billigt men dock välkänt märke, brände samma låtar på ett annat märke, och då fungerade det perfekt! Lycka till!! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Tips på skivor som funkar klockrent är svarta skivor av märket Lead Data. De funkar att spela i de flesta spelare som eg inte ens klarar vanliga cdr-skivor (lite äldre cd-spelare). De kostar 99:- för 10st. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Min läser alla skivor jag någonsin brännt perfekt, oavsett märke, men jag brukar inte bränna i högre än 24x, trots 40x brännare! Att äldre cd-läsare läser cd-r sämre? Stämmer inte helt, våran svingamla stereo läser dem perfekt, däremot nyare stereos, t.ex syrrans är jäkla kinkig med kvaliten på skivorna samt vilken brännar hastighet man använder! |
|
|
känns som att jag ska gå ner till 24x samtidigt som jag använder nyinköpta memorex (svarta) och uppgraderar nero.. _________________ who dares wins... |
|
| Har inte testad så många skivor i min mp3spelare (eftersom jag bara haft en i 3 veckor). Men MMore skivor til 60 spänn/10stk har alltid fungerad bra.. | |
|
Jag har brännt på många olika märken också, även "noname"-helblanka skivor och aldrig haft problem tills jag köpte "Memorex 52x multispeed", 25st, 119kr på en större "el-kedja". Har en ASUS 24x brännare som verkar vara lite kinkig på skivkvalitén. Det är ytterst få märken som går att bränna i 24 ggr. Oftast går det bara att bränna 16 eller 20 ggr. Har nyaste Nero, dock inte "nyaste" datorn. Länk _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
Primuz |
Jag tror du har en panasonic :) hade en sådan förut fick precis samma problem men bytte till en pioneer 7400mp fungerar klockrent |
|
vet du Primuz, det tror jag också att jag har.. ;) _________________ who dares wins... |
|
|
Damn! I går på veg från systemet fikk jag samma problem som uhlmann.. Den senaste skivan "blippar". Har inte testet låtarna på nytt i bilen (skal i lunchen). Inget fel på själva .mp3'n. Den är klar och i 192 kb/s kvalitè :) Det märkliga är at det är samma märke som den förra jag brände, samma program och samma hastighet.. * UT Å KOLLA LITE * :=) |
|
|
ojdå.. det kan ju bara betyda att det är et virus som angriper just mp3-filerna och sprids genom inlägg i forum där problemet diskuteras.. hmm.. _________________ who dares wins... |
|
|
aah.. glömde kolla i lunchen. men det var bara typ 3-4 låter från ett album som "blippade". dom andra album och singletracks på skivan är hur bra som hälst :) Det hände när jag precis startad bilen. Måste kolla om det spelar nån roll. Skriver mer när jag kollat ut lite |
|
diamantsvart_bmw |
Har aldrig problem, bränner 16X har eb Sony MP30, kolla så du laddar ner med bra kvalitet Länk Ny servad + ny olja i växellådan. |
|
Det kan kanske vara bitraten på låtarna som inte spelaren klarar av? Jag hade problem med låtar som hade högre bitrate än 128 kbps eller om den var variabel. Efter att jag konverterat dem till konstant 128 kbps har det funkat fint. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.