AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.529

Alpina VS M- modeller

Sida 2 av 2
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Haglund,

Nu förstår jag vad du menar :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
dunstan
Den nya Alpina B7 har väl turbo eller kompressor?
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Ang. Alpina B3S. Enl Alpina själva:

0-100 km/h 5,4 sek
1-1000 meter 24,9 sek
Toppfart 270(Coupé 271) km/h

Gu
195
Gumpy
330 -01
"Både ha kakan och äta den"????????????????
dunstan:

M3(e46)gör 0-200km/h på 18,1sek vilket är snabbare än b3.3s som enligt ditt mejl ska göra det på 18,2:))

dunstan
[MaNgE]: Alpina har alltid understated siffor på sina bilar. Alltid snabbare än de säger och oftast mer hästar också. Har läst tre olika tester av B3S och siffrorna har varit 5.2s>100 och 18.x till 200. Toppfarten 270 verkar stämma enligt Alpinas siffor dock...

starre: Det stämmer säkert. Verkar som B3S och Alpina är väldigt nära varandra även om M3 verkar ha ett litet övertag. ;-)

Ni som har M3-E46. Är det inte jobbigt att köra den som vardagsbil? Eller njuter man alltid av ljudet och fjädringen? ;-)

dunstan:

Det som kan vara jobbigt i vardags körningen är att man inte kan använda alla hästar och andra bilar som oftast är ivägen:))

Jag njuter varje gång motorn får jobba speciellt vid nedväxling med SMGen då uppstår ett mellangas ljud det är bättre än ja:))

Fjädringen är som det ska vara på en sportbil i den övre klassen.....extra bra att ha på dessa underbara vägar vi har här...

Ps.Alpina drog något mindre på de testet som jag ovan nämnde och hade något bättre bromsar vid något tillfälle.
dunstan
starre:

Ja själv har jag ju bara en Alpina B3 3.3. 0-100 på 5.5s. Underbar fjädring och otrolig sleeper look.

Om jag skulle byta bil skulle det vara för en B3S eller M3 CSL. B3S är som min nuvarande med underbar komfort och sleeper. M3 CSL är tvärtom brytig, brutal och kanske inte vardagskomfort direkt. ;-) Svårt val men om det är pengarna som styr så ligger B3S väldigt bra till...

dunstan:

Du kommer väl om på träffen vid brostugan så man kika på bilen nästa lördag?

Ps.B3 3.3 är inte bara en bil:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.