|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Jo det är häftigt. Det blir ännu häftigare när man tänker på att bilens konstruktion härstammar från 50-talet... | |
|
Japp, de där bilarna är inte att leka med.. De får en att inse vad låg vikt gör för prestandan! Det absolut roligaste med dem är att de är såpass billiga, den som nämns ovan går på ca 300k har jag för mig. Det finns varianter som går att få (om man monterar själv) för runt 100k, då går 0- 100 på runt 6 sek.. |
|
|
ÅÅÅÅ fy faan. Men det gör jag med min E30:P!!!! Bmw M-Power |
|
|
Johan F: De ÄR att leka med! =) Mvh Patrik |
|
|
Det verkar som jag var ute & cycklade där det gäller priset.. ca 500 000 sek ska det vara, dock fortfarande rätt så billigt för en bil som spöar en McLaren! Här kan ni läsa mer: Länk / Johan |
|
|
OK. Jag fastnade. I 2 timmar. Har funderat på att bygga något sådant med BMW-drivlina (M42 är ju som smetad för en lätt roadsport-bil förutom att den är lite hög...), men det är bara drömmar än så länge. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
herrejösses |
|
|
Den här nya Bugattin har ju 1001hk och är riktigt snabb! om den slår Mclaren vet jag dock inte! Mvh Mohsen |
|
|
Haglund, det verkar som vi har samma drömmar.. Sitter också och grubblar på hur man får ner en M42:a i en sevenreplica :) |
|
|
Johan F: Jag har funderat lite på detdära... M42:an är ju perfekt som drivkälla egentligen. Den är dock ganska hög för att vara en vanlig fyra. Frågan är hur en S14 är... Det hade ju inte gått sämre direkt. :) Någon som har mått och vikt på en S14? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
En S14 vore perfekt, men det finns en föråldrad gammal regel som säger att ett amatörbyggt fordon (vilket ett sådant bygge måste besiktigas som) inte får ha mer än 10kW/ 100 kg. Den gränsen kommer förmodligen att höjas till 15kW/ 100kg, men det räcker ändå inte.. tyvärr :( Det finns dock en liten chans att övertyga besiktningsmannen att motorn är permanent strypt så att den kommer under gränsen.. |
|
| Har inte bmw nån fin motor med alu-block? Motorn vikt är en ganska ansenlig del av 500-600kg totalvikt.... | |
|
Vart tog du vägen Haglund? Jag trodde vi hade börjat planera ett bygge ;) |
|
|
Johan F: Nu är jag tillbaka! :) Jo, men man kan väl göra ett gammalt gocarttrick och strypa motorn med någon slags strypbricka eller liknande? :) Eller om man skall slänga på ett riktigt sprut så kan man säkert mappa ner motorn en hel del. Kruxet är ju att de måste ha bromspapper på motorns effekt om man har ändrat minsta lilla... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jo, bromspapper är ett måste, men besiktningsmannen måste också övertygas att det är helt logiskt att också i fortsättningen ha kvar motorn i nedtrimmat skick...(har jag förstått det som iaf) Det beror nog mycket på vam man får :( |
|
gangsta_toth |
Har hört rykten om ett Caterham-projekt med en M3-motor någonstans i Sverige. Tror att den kommer att gå rätt bra när/om den blir klar... |
| Det optimala borde vara en motorcykelmotor i chassit. Lätt, smidig och härligt varvvillig. | |
gangsta_toth |
Finns redan. Testades i nån slitz-tidning för några år sen. Kommer inte ihåg vad den hette, men har för mig att den hadde en Kawa ZZR 1100-motor. Det vanligaste nu är väl en Hayabusa-motor från en Suzuki. |
| Jo, jag tror jag har hört talas om lite olika byggen med MC-motorer. Enligt mig den roligaste lösningen. Finns det inte någon bil med dubbla MC-motorer också? | |
gangsta_toth |
Två motorer? Nej, det har jag faktiskt inte sett. Men det sjukaste jag har sett var en tre(3)-hjulig bil med motorcykelmotor!! Tror den hette scorpion eller nått. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.