|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johan B: Måste bara få säga att det är en fröjd att läsa dina inlägg om oljor, har lärt mig mycket och fått många tips och ideer. Mvh Mathias |
|
|
jag skulle ju inte byta efter 500mil då detta skulle inebära att jag blir tvungen att byta olja 1gång i månaden villket skulle bli ganska dyrt fast jag har 60% på alla oljor jag köper. Joakim Eriksson |
|
|
Jag byter var 500 mil i BiTurbon, och en gång per år (det hinner aldrig bli 1000 mil) i övriga bilar. När jag byter (när jag ställer på bilarna i april/maj) brukar våra lokala Volvoförmågor komma förbi och hämta spilloljan och hälla i sina bilar. De tycker jag är en komplett idiot som tömmer nästan oanvänd olja ur bilarna... :) :) Kanske är man det, man funderar ju ibland, när man kursar tv'n och intecknat kåken, för att kunna köpa Castrol TWS att hälla i bilarna. Nu är det bara BiTurbon och Highlinen som får TWS, övriga får faktiskt klara sig med en normal helsyntetolja, som inte kostar 200:- + litern!! Allt jag säger, är att man skulle ha en egen oljekälla! Någon som håller med? ;) ;) |
|
|
Jag brukar även (om oljan har gått långt) byta en gång innan jag ställer av bilarna på hösten, men då blir det bara "avställningsolja", dvs. en billig helsyntet. Återigen så gäller det bara BiTurbon och Highlinen, de andra kör jag ju året om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.