AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.787

Har en 535 1990 som går mycket magert vad är fel!

Sida 2 av 2
Jag bor i Norrköping , det var där jag lämnade den.
Firman heter Zackridssons bil.

Men det måste ju finnas någon bra firma där du bor....

Jag tror att det blir svårt att göra det själv !

Billy B-10
Länk
Jasså du köpte Alpinan var kolla på den men den hade några små fel så jag hoppa över . hoppas den fungerar bra.
Och Zackrisson är en bra firma :)
Vad har / hade den för fel ??

Billy B-10
Länk
Jarno: Vad har /hade den för fel ? , provar igen !

Billy B-10
Länk
Väldigt lite eller Ingen olja i bakaxeln+ silentblockena var på gång . dåliga synkringar på 3 ans växel (troligen fel eller för lite olja i lådan hade försvunnit efter första åkturen.
akut behov av Ventiljustering som säljaren sa att det skulle knacka på dom (var säkert 0,60 vid det tillfälla jag kollade på den) lite sliten inredning på konstiga ställen .
liten knackning som jag inte kunde lista ut vad det var lät typ dom vevstaks lager fast lägre.
inga allvarliga fel lätta men när säljaren säger det ska vara så på bilarna och jag inte vet så mycket enligt honom så hoppa jag över(hade och har fortfarande en 535 e-34 så jag kan inte så mycket om bilarna :)
hoppas du varit nöjd och inte haft problem bilen för att den är en jävla trevlig bil...
Ehhh !
Är det verkligen samma bil ?
För silentblockerna är ok , bakaxeln läcker inte olja.
Och lådan fungerar utmärkt , inga dåliga synkringar på någon växel.
Det enda stället som inredningen är lite nedsutten är på den vänstra delen vid "låret" allt är dock helt.
Det finns inga andra defekter !!
Det enda som gjordes direkt när jag köpte den var ventiljustering samt byte av oljor !
Och kammen är i bra skick , det ska ticka om dom!

Billy B-10
Länk
Köpt på ovanför mekonomen?
ja.

Billy B-10
Länk
Då är den .
Felet i lådan var när man växla ner för omkörning skrapa det om 3 ans synkringar inget allvarligt som inte går och åtgärda men när det försvann efter första provkörningen och dom sa att inte hade gjord nåt mellan provkörningarna så börjar man undra.(Brukar räcka att byta eller fylla på olja )
min skrapar med men det är ju en racelåda :)
Missljudet i bakaxel är jag nästan säker att det var ingående lagret (låg i skuffen i 120 på motorvägen)
Vanligt då det är fel olja bakaxeln eller för lite .
men fanns inga tecken på läckage.
det ska ticka och inte TICKA om motorn men det är ju bara och justera ventilerna .
och det klonga om bakaxeln vid prov tillfället men om du säger att silentblocken är bra så kolla att bussningen som håller bakaxeln är i bra skick bulten som den sitter med brukar gå av vid lite sportigare körning :).
Jag har för mej att taket var sliten hö bak har jag för mej (druckit för många öl efter det :))
joo just det däckena var dåliga och dom satte på ännu sämre däck!
jag hade köpt den om han varit lite tillmötes gående och sänkt priset något.

ps sen den mystiska ljudet som jag inte vet vart det kom ifrån
den hördes när huven var öppen och gasa till .enda gången jag har liknade var när vevstakes lager hade gått sönder men det
hördes ordentligt så jag tror inte att det var det . och det verkar inte blivit värrre .

hört
Hur vet du att det ljudet inte blivit värre !?!? (motorn altså)
Och vad jag vet , så är det inga missljud i motorn !

Ang däcken så var det nya när jag köpte den mm.

Billy B-10
Länk
Hej billy och jamo har ni något förslag på min fråga eller ????

MVH Thony...
Visst , jag tror fortfarande på dina spridare
Jar du kollat upp dom än ??

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.