|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en 535 1990 som går mycket magert vad är fel!!! Har bytt katt och lambdasond: MVH Thony... | |
|
Igensatta spridare kanske ! Jag hade detta fenomen på min M535i -86 !! Lämnade in på rengöring / renovering av spridarna! De använde sig av ultraljud och bytte lite packningar. Bilen gick kanon efter det. Billy B-10 Länk |
|
|
Kolla så att du inte har hål i insugsbälgen EFTER luftmängdsmätaren. Ett hål där gör att extra luft kommer in till en redan "kalkylerad" bränsle-luftblandning, något som gör att den går magert. Hur är det med tomgången? mvh MW-Guru |
|
|
Kan också vara otäta insugs packningar ! Billy B-10 Länk |
|
|
Tomgången är det inte något fel på !!!! Den orkar inte varva ut . |
|
|
Igensatt soppafilter ?? Billy B-10 Länk |
|
| Vart problemet efter eller före lambda bytet | |
|
Det har varit så hela tiden!!! Det blev inge bättre efter jag byte lambda och katt. |
|
|
Allt är bytt soppafilter, olja, stift, luft+olje filter, !!! MVH Thony... |
|
| Helt klart att bilen får för lite soppa. Är det ett el två soppafilter? Bytt båda i så fall? Är allt schysst med det så måste det luta åt soppapumpen el igensatta spridare som "Billy" sa. | |
| Kolla bränsletrycket innan du börjar byta grejer... | |
|
Är bilen chiptrimmad? Mvh |
|
|
Bilen är orginal !!! Vad skall det vara för bränsletryck på min bil ??? MVH Thony... |
|
|
Jag har fåt ett tips om att det kan vara LUFTMÄNGDMÄTAREN! Vad tror ni om det ??? MVH Thony... |
|
|
Ett bra tips...Kontrollera om inte locket "lossnat/släppt" på själva lm-mätar'ns undersida...Brukar kunna hända ibland,dock relativt sällsynt men men.. Kolla oxå att inte skivan inne i mätarn fastnat.. Mvh Janne. |
|
|
Jag hade liknande problem med min också. Svarade dåligt på gas, inget drag vid kick-down. Det visade sig vara vevaxelsensorn som pajat. Bilen gick i "felsäkert läge". Fick åka till meck som kollade med datorn och konstaterade felet direkt! Niclas |
|
|
Nu har jag kollat med en annan Luftmängdmätare men det var ingen skillnad på den och min! Vad är det för något vevaxelsensor har aldrig hört det förut. Och hur kollar man den??? Har haft min bil vid BMW och haft den i deras data men den visar inget fel på datan. Nu börjar jag bil jävligt trött på min bil HJÄLP mig snälla... MVH Thony... |
|
|
Thony: Jag tror fortfarande på spridarna ! Det blir avlagringar mm i dom. En bra firma kan ju kolla upp dom. Provtryckning rengöring osv , iofs så kostar det en slant! Men efter ca 20000 mil så börjar allt sådant bli slitet osv. Vad har din bil gått ? Har för mej att jag betala ca 1800 för jobbet och delarna dp ! Det är två år sedan... Billy B-10 Länk |
|
|
Min bil har gått 15500 mil. MVH Thony... |
|
|
Faan det var ju inte mycket , men men det kan ju bli så ändå! (med spridarna) alltså! Billy B-10 Länk |
|
|
Vet någonnågon firma som kan fixa spridarna eller kan man det själv??? MVH Thony... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.