AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.557

Köpt Reiger från "TYSKABILSTYLINGDEPÅN" i gråbo dom senaste 2 åren?

Sida 1 av 2
e38750ial
Söker BARA dom som har köpt Div Reiger paket från Thomas på "tyskabilstyledepån" i Gråbo dom senaste 2 åren.

Hör av er.!
tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
va vill du veta??
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
tyska konkade för 2år sen

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
e38750ial
tretjufemman : Pga att polaren har just krockat med sin e36á som han hade där för montering av ÄKTA reiger paket (front,sidor samt bak och speglar) DVS han betalade för ett äkta.

Men jag var med honom och kollade på bilen på bmw och då visade det sig att framspojlern(M3) var gjord i glasfiber.

Vi frågade även dom som jobbade där och dom sa det samma.

Skall inte ÄKTA reiger vara i ett annat material.?

Skall åka dit imorgon och kolla resten av delarna som sitter på bilen.

kevin M_Roadster : Fullt medveten om det.

Därför undrar jag om det är någon annan som har/Kan kolla om dom har samma på sina bilar?
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
e38750ial:

enligt vad jag har hört av folk i stylingbranschen så gjorde han som ägde Tyska bilstylingdepån, avgjutningar i Glasfiber av Riegers äkta som är i ABS-plast. Jag har en äkta Rieger och den är inte i glasfiber. Tyvärr har detta gjort att Rieger har fått rykte om sig att ha dålig passform eftersom folk fått dessa i glasfiber istället för ABS-plast. Tydligen skall ett kommande nummer av bilsport ta upp detta i ett reportage. Troligt är att den person som beställde paketet innan din kompis fick ett äkta och din kompis fick avgjutningen i glasfiber.
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Du kan läsa vidare här, kolla längre ner så ser du alla inlägg....
ingen rolig läsning :-(

Länk
tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
mycke märkliga saker som händer när man gör affärer me tyska bils.... kan jag bara säja många har blivit blåsta på en hek del pengar av denna mytoman.....tror inte thomas själv gjöt upp nått de e han inte tillräckligt kompetent för , men jag vet att köpt en hel del från den Johansson motorsport tror jag dom heter och kopierar rätt friskt, det tråkaiga i själva samanhanget är att Thomas på Tyska snackar rätt mycke skit om johansson o säjar att man ska passa sig för att handla där eftersom de e pirat istället ska man köpa orginal av honom o helst förskotts betala..........sen får man oftast vänta länge på att han ska skicka nått överhuvudtaget.....när han väl lev kan han skicka nått helt annat .....jag orkar inte skriva längre men kan bara sammanfatta han e en riktig hal ål............
tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
sorry för stavfelen , vakna just :)
Såvitt jag vet tillverkades de tidiga Rieger kiten i glasfiber, numera görs de av ABS plast. Men det finns givetvis fortfarande gamla kit i glasfiber på hyllan. Det som skall finnas är en klisteretikett med Riegers namn och artikel nr.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
e38750ial
HAr varit och kollat på bilen nu och alla delar är i glasfiber.?

Fredrik M finns inga klistermärken eller art nr..

Meckaren på BMW säger att det INTE är något äkta rieger paket.

Någon annan som har själv/känner någon som har köpt av dom som kan kolla om andra har blivit lurade.??

Vad skall man göra i ett sådant läge när man har läst allt som denna "thomas" har gjort.?

jag fixade min bil hos thomas för lite mer än 2 år sen och jag har en rieger klistermärke på tyska. Både fram o bak, men som alla vet så är thomas en mysko typ och om du inte är bestämmd mot han så utnyttjar han varje sekund o försöka lura dig. Jag själv hade inga problem när jag fixade bilen men jag känner minst 3 pers som har haft problem me han. Ni som har haft/har problem me thomas varför åker ni inte bara ner o (pratar) ut lite.... :)

LYCKA TILL................

M-RULES
e38750ial, då är det nog inget äkta Rieger kit tyvärr.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
e38750ial
Finns det andra som har blivit lurade av "Thomas" med.?

LÄste även hela denna tråd.
Länk

DÄr Thomas skyller på "nicco" det skulle vara intressant och se vad denna "Nicco" har att säga?

Finns det flera eller känner ni någon som blivit lurad
Isåfall kan ni väl skriva det här så man vet om man skall gå ihop ett "gäng" och anmäla han ?

Blev nästan hotad av Thomas en gång när jag hade beställt ett väghållningskit, och han skickade fel. Men, då hade han gett sig på fel person..... K.
Jag köpte mina fälgar förra året av Tomas och jag fick vänta i 5 månader tills jag fick dom.
Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle få fälgarna men till slut skickade han dom...

G-UNIT

Länk
lite skadeglädje ändå: har i många inlägg propagerat för att köpa grejer direkt hos tyska tillverkare. Rieger har ju bättre priser än svenska återförsäljare och då vet man vad man köper oxå. Finns ingen anledning att betala mer bara för att köpa hos en svensk! Tysk konsument lag är även starkare än det svenska så man behöver vara orolig! Nästa alltig som sälgs av dem svenska Internet firmor finns att få till 70% av priset direkt hos tillverkarna eller hos tyska grossister som D und W eller liknande. Dessutom så får man grejerna snabbare. Köper ni hos svenska firmor så måste dem först importera till Sverige och sedan skicka vidare till er. Tar kortare tid om man får allt direkt hem till sig!

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
e38750ial
Z3c 4 ever! : Hur F*N kan du tycka att det är kul när man blir lurad??

Alla kanske inte vill/orkar att ringa runt till olika firmor i Tyskland.

Bra mycket enklare att gå in på närmasta tuning firma och få allt ex Lackat och monterat och då utgår man ifrån att det är ÄKTA grejjer man betalar för.

Vi diskuterar INTE priserna(för det vet vi redan att dom lägger på ordentligt i Sverige,Men det gör alla firmor oavset vad det gäller för något Tv,radio,bil, m.m) utan OM äktheten på grejjerna.

Man tror väll för FAn inte att om man betalar 15.000kr för ett komplett kit med lack och montering och sedan när man krockar ser att det är ett JÄVLA glasfiber kitt som kostar 5-6000kr
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
Vad jag hört så köper "tomas" en del av sina prylar från "tomas" på johansson ,de gör kopior men det säger de oxå,
jag har själv haft affärer med båda av dessa , tyska behöver jag inte säga mycke om eftersom detta e under utredning,
vad gäller nicco så har han däck o fälgfirman i samma lokal o det e han som monterar grejerna , men jag tror inte att han e med på "blåsningarna" men men man vet inte,

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
33
14
330ci
330ci 2001
killar köp inte grejer från tyskabilstylingdepån . 6 mån sen har har jag beställat ett par rieger M3 speglar, istället skickade han mig universal M3 speglar som man kan köpa inom micro eller biltema för 700kr . jag fick betala 3500+100 frakt. jag har redan tagit klagomålet till ARN det ser ut som dom inte gör något åt problemet. jag varnar er HAN ÄR EN STOR SKOJARE !!!!

inte bara med det speglar till min BMW passar inte alls, plattor stämmer inte och han lovade priset incl lack dom är EJ lackad.

gå in till www.zatzy.com och "sök" ni kommer och hittar mer om dom som har blivit lurad.
Visa användare
156
sixpak
750i -90
låter som han skulle behöva ett base boll trä i nacken...vilken typ!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.