AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.432

Cartrade AB, täby

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo en begagnatbil kan vara i nyskick men det är inte så ofta. Men en bmw 2002 som är körd i 100mil är begagnad men det är ju nyskick eller?

Men skriver man det på alla bilarna så undrar man nog. Man får ju inte ljuga i annonserna bara glida över och fråga var den där 535 (???) 98an i nyskick är. Annars bara att stämma honom om den inte är i nyskick ;)
Tobias,
535 E39 har funnits sedan 1996 men aldrig sålts i Sverige. V8 med 235 hk.
Det verkar ju f´n va bara oseriösa bilfirmor men hur gör man då om man är på jakt efter en fin bil ?
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Man lejer en verkstadsman från BMW och låter honom agera kompis vid biltittandet :o)

Det kan i vissa fall vara värt ett par tusen att gå till BMW istället för Hederlige Henrik eller Ärlige Ärik. Merpriset kan jämnas ut i längden + att du slipper själva besväret.
Jag kan rekommendera en seriös och bra firma i johanneshov Steininger ab där har jag köpt 3 bilar och alla har varit kanonbra servicen där är mycket bra och dom levererar bra bilar.
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tobias!
Jag var lustigt nog precis på väg till Autotaktik idag för att kolla in M3 Gt:n från 95...
Jag har snackat med honom på telefon och han lät ganska kunnig på just GT modellen.
Han begär ganska mycket pengar för den, men glöm inte bort att GT:n bara tillverkades i 350 ex!
OM den där GT:n har gått 1400 mil, så är den en riktig samlarbil, men 500.000:- ?? snarare runt 250.000:-
/K M3 93
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Steininger??
Höhö, jag var där för ett tag sen och kollade in den silverfärgade M3 coupén..97:a med SMG låda, individual läder...sämre skick har jag nog aldrig skådat! jag tror inte den var tvättad sen 97.
Stenskott x 1000 på front och huv, muggig inredning och ofräsch interiör...
Sen har han ju sänkt priset från 230.000:- till 190.000:- också! :-)
Nåja...jag tror i alla fall att man hittar dom finaste bilarna via privatannonser...
/K
Mosse!!!
den silvriga m3 97 hos steininger är ett försäljningsuppdrag dom bilar jag har köpt av honom har jag beställt där finns skillnaden//johan
Tjena Mosse!

Jo... Han kanske kan den där M3 GT'n eftersom han har haft den i mer än ett år ;-) (Skämtar Icke) Jag tror inte på att den har gått 1400mil, men jag har ju inte varit där... Fan det ligger ju hela 500meter från mitt hus *ler* Du kan ju kolla om han kan BMW i över huvudtaget (förutom GT'n) :-)

Lycka Till!

Mvh Tobbe
Autotaktik!
den GT som dom har är från en stor samlare i tyskland och har gått som ni säger 1400mil och är i grymt skick jag har själv tvättat och polerat den så jag vet och det är inte samma som han sålde för något år sedan!
han begär inte 500 000:- för den men det är vad han tycker den BORDE vara värd!

Från en som vet.
Hej!

Jag har också varit och kollat på denna GT, jag funderade på att köpa den tills säljaren blev otrevlig....

Stor samlare sa han aldrig något om.. det jag tycker är lite skumt är varför är den aldrig servad om man tittar i serviceboken? en samlare måste väl ta hand om sina bilar på ett bra sätt eller? Säljaren sa att oljan endast var bytt 1 gång... lite skumt tycker jag... Sen så pratade han om att ägaren innan hade ALDRIG tvättat bilen... va? Skulle en samlare göra så?

Han vill ha 300 000 kr för den så ni vet.... Nr. 186 har jag för mig att han sa...

Mvh
///CJ
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
På tal om bilhandlare och M3:or...
Jag kollade in en silverfärgad M3 coupé SMG 98:a igår på Hornstulls Bilhall i Stockholm.
För ovanlighetens (!) skull så var det en fin bil!
Om jag inte satt med min M3:a så skulle jag nog slagit till!
Den var i fint skick och fullsmetad med utrustning!
249.000:- säkert förhandlingsbart...ett tips till någon ! :)
Nu ska jag ut till Autotaktik och ta en titt på den billigare GT:n...
Ha det!
/K
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Finns Autotaktik på nätet? Vill se GT'n.

Mr C
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tobbe skrev adressen på förra sidan:

Länk

Mvh
Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.