AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.431

Cartrade AB, täby

Sida 1 av 2
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Såg att de hade många M5:or (E-34) till salu och till bra pris. Jag undrar ifall någon har några erfarenheter av dem, är de pålitliga eller?

Såg även att Rätt Bil i Uppsala (tror de heter så)hade några till salu, erfarenheter av dem?

MVH:// Bjarre
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Nej nej nej neeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjj! Cartrade verkar skruva en del. Alla deras E34 or har gått 12-14000 mil även om det står på lappen i motorrummet att kamremmen byttes vid 22.000 mil.

Mr C
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kan bara hålla med. Dom är helrisiga. Gör dig inte besvär och åk dit !

Mvh
Anders S.
ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Jag köpte min 540 där och fick en billig bil som jag är nöjd med. Jag påpekade vid köp att elbakrutan ej funkade vilket de inte heller hade kollat när jag hämtade bilen. De hade bytt fälgar som de lovade och det satt 17" hjul på varav 3 nya och ett gammalt med annan profil dessutom vilket inte påtalades, dåligt. Dessutom var den här bilen omtalad i det gamla ris-och-ros som fanns förut och bl.a. så stod det att servot läckte. Jag har mycket riktigt fyllt på den 2 ggr men har nu inte behövt göra det på ett halvår, "läckaget" finns inte längre! Lacken är rätt skabbig men jag antar att man får vad man betalar för. Jag såg de andra bilar de hade där och tycker nog att man ska kolla både en och tre gånger innan man köper bil där trots att jag är nöjd. Jag lämnade in min bil till en välrenommerad BMW mek som gjorde en insp II och jag bad honom också provköra bilen rejält. Det enda som kom fram var att silentblocken skulle bytas, annars var bilen helt OK. Inga felkoder, skruvade mil eller annat skumt hade kommit fram då testdatorn inkopplats. Gillar inte riktigt säljarna där som är ena riktiga säljartyper och har läst en hel del om Car-Trade f.ö. Som sagt jag är i.a.f. nöjd med min bil, hade jag bara tur kanske? Hoppas du hittar din drömbil!

RAWLAW
När jag letade efter en M5a så ringde jag till cartrade och frågade om en daytonaviolett som dom hade så var den såld,sen jag frågade om dom hade flera med skinn,då skulle dom få hem en till med skinn från tyskland sa han,men jag hittade då min på en privatannons,dom andra M5orna som står där verkade han inte ens villig att prata om,trots att jag nämde dom,
Jag köpte min M3a privat, han tog hem den speciellt till mig dvs, av en kille som brukar hämta bilar till CT, men han jobbar inte där.Jag har nu haft den i snart ett år, utan några problem, men jag hade nog inte gärna gjort affären via CT, något de föreslog, då de kunde "hjälpa mig" med reg.bes. skyltning, osv.. för en duktig slant imellan så klart. de ger inte något speciellt seriöst intryck kanske, men de har nog bilar som kan vara riktigt bra, åker förbi dem ibland, tycker mig se rätt frächa bilar då och då, kan nog vara värt att ta en titt, det kostar ju inget...men som sagt, de är "carsalesmen" personifierade.....lycka till.

Philip
Bjarre:

Jag har varit till Rätt Bil i Uppsala ett par gånger, bl.a. tittat på en M3 (blå) som de hade till salu (eller förmedling). De förmedlar väkdigt många privata bilar där, och jag kan säga en sak: Finns inte en chans att den M3:an hade gått sina ~7000 mil

(Om man jmfr med min coupe -92 så var min 3 ggr finare invändigt)

De kunde "inte garantera milen". Det var deras respons till mig när jag påstod att bilen kanske inte visade vad den skulle...
Cartrade TÄBY - VARNING !!
Rätt bil i Uppsala - VARNING !!
Men värst av alla måste väl ändå vara Gunnar Hedler i Vallentuna, minns ej vad firman heter !!
Mer behöver man ej säga !!

// MM
ulfson
Gunnar Hedler Vallentuna = EKSKOGENS INVEST. Han har 2 st M5:or där någon som har koll på dessa
Titta på "Ekskogens invents" gård, där står det massor av krockade bilar, men enligt honom själv är inga av saluvagnarna krockade ??
Han lagar upp krockat och säljer, utan att erkänna det. En av Sthlms största skojare !!

// MM
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
M3an på rätt bil var det LPS 735 med glapp koplings pedal 6400mil med nya däck?
Jag kollade den med bmw Tyskland angående garanti rep och den 7/11-96 hade den gått 3680mil så milen när den komm till sverige verkade stämma så långt.Men man blir fundersam när larmnyckeln och växelknopp/pedalställ är så slitet.Nej någon bil blev det inte där.

m3-94
cartrade har bara skrotiga m5:or provkörde den svarta o den gråa vid 130 börja den gråa vingla fram o tillbaks o den svarta gick sönder börja hacka o grejer men dem brukar ha fina m3:or men man hittar billigare privat..

M3...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jimmys Garage i Örebroområdet är också en kille man ska passa sig för! Han och Ekskogen kör samma race, skulle kunna dra lite skräckhistorier men då får jag väl påhälsning hemma..... se upp bara!

Besök Länk
BMW540ia
Gör er själva en tjänst - Håll er borta från Gunnar
som ahar ekskogeninvest. Skummare typ hittar man
inte. Drog så otroligt många rövarhistorier och
var otrevlig. Stor varning!!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Åsätra bil i Åkersbergatrakten är den obehagligaste "bilfirman" jag har varit på. Jag kände mig hotad av gubben.

Mr C
Det finns en hel del skumma bilförsäljare här i Åkersberga. Det ska gudarna veta :-)

Mvh Tobbe
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Rätt Tobbe,
Autotaktik är en annan. Mycke snack på gubben..... Visst har han några fräscha bilar, men även den mest risiga är ett fynd enligt honom.
Varnar inte någon att åka dit men lyssna inte på allt han säger.

Mvh
Anders S.
tomas_malm76
Har ni tänkt på en sak
Att alla importerade bilar har gått mellan 12-14 000 mil !!!
Han på Autotaktik påstod tydligen att en M3 GT som han hade (95:a?) var värd 500000:- Den hade gått 1400mil... Hur i helvete e det möjligt.... Import tror jag också... Den kanske e fin. Men jag tror inte på mil talet och priset... Fan killen kan ju inget om BMW. Hade en polare vars far köpte en 525ix Touring -95 där för 140000:- eller ngt sånt... Tror det var för 1år sen... hmmm

Ska se om jag kan hitta en länk till den där M3:an. Den lär ju finnas kvar =)

Mvh Tobias
Mycket riktigt så finns annosen kvar:

Länk

De har även en till M3 GT:

Länk

Notera dock pedalerna i GT:n som har gått 1400mil. I nyskick står det... Visst visst. Enligt bilden så ser det ut (enligt pedalerna) Att den har gått 16000mil. Min 320 har gått 14000mil och de pedalerna ser mycket nyare ut. Om det e någon som vet mer om denna bil så skriv gärna!

Mvh Tobias
Nu e jag kanske tjatig... Men! Jag kan bara inte förstå vad Autotaktik e för bilhandlare??? Kolla in denna 528: Länk

mmmm.... vilken fin inredning... (FYFAN!)

Och kolla denna BMW 535-98????? ööööö... säger jag. Det fann väl ingen 535 från 98? Den ända 535:an från E39 e den med 245hk från 2002!!!!!! Försöker skiten lura oss eller?

Han skriver också att många BMW som han har är i nyskick... En begagnad bil kan ju inte va i nyskick! (Oseriöst!)

Jaja... det var väl allt från mig. Iallafall när det gäller BMW. Han säljer också en fin Volvo 245 för 25000:- Hrmrmrmmrmmmmmm... Skumt bil val tycker jag... En Massa M3:or och en 245 :-) jaja... Vi får se vart detta slutar.

Tack för mig!

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.