AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.018

Någon med lustgas i bilen?

Sida 1 av 2
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
jag ska montera in lustgas i min M-roadster .men undrar om det e någon som har gjort detta i någon annan M bil o vad ni tyckte då om detta e det mycke skillnad?

tack på förhand

Låter riskabelt, M-motorerna är väl rätt hårt pressade som de är? Har sett på någon sida att det kan ge 150hk extra, men jag har ingen egen erfarenhet. Lycka till, det lär ju gå utav bara h*lvete =)

/Kristian
WT
102
WTECH
///M5 e34
318i e30
Jag har lustgas på min m60b40, (v8) 540...

Ska kolla lite på polarens s36 motor, återkommer

Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
jättesjist

Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
jag undrar hur den går då?
många säger att det e bullrigt o ryckigt. e det så?

cdabox
Bullrigt ? det kan jag inte se
men ryckigt ja om du sitter o kör i 120, startar systemet, smäller ner gasen o helt plötsligt får systemet 100 pållar till klart som vatten att det rycker till, sen när du släpper gasen alt. att den tar slut försvinner ju hästarna och det bör väl bli någon form av motorbroms effekt ? så ryckigt kan jag nog gå med på att det är, även om jag inte har någon personlig erfarenthet av gas.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
X-
375
X-ray
325i -87
efter vad jag har hört så e de inte mkt o ha, annars hade jag haft de själv. från 35hk- 100hk p.g.a munstycket. kostar mellan 500-1000 kr o fylla på en tub (vart man nu gör de??)
Men sen e du ju ganska "manligt" o köra NOS har jag hört =)
själv så tycker jag att de skulle va stenkul o ha de, men de e dyrt och omständigt o skaffade..

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Det är inte bara dyrt utan FRUKTANSVÄRT dyrt..

10995:- för ett NX 75hks system.. sen kostar det 4000:- att få systemet installerat..alltså dryga 15.000:- för ett komplett lustgas system

Alldeles för dyrt helt enkelt

Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Dyrt? Allt är relativt... Ganska billigt per hk om man jämför med att köpa en bil med större motor från första början. Min spontana reaktion på ursprungsinlägget blir dock: Why?

Kevin: Är det du som äger Atlas bil i Göteborg?

roadZter
cdabox
Tommy^: vart får du de uppgifterna ifrån ? 9900 :- vanadis cardesign. plus mont.

Sen kan man (kommer inte ihåg kraven) monterat ett munstycke per cylinder, o då blir pulver. Vilka munstycken beror lite på volym på motorn. 2 liters motorer kan man ha 35 hk munstycken per cyl osv.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Då får man nog till och med en e30 320 att pipa iväg rättså bra :>
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Jag kommer inte ihåg exakt vart men en tusenlapps marginal är väl inget att sura för..

Jag kan egentligen inget om lustgas.. 35hk på cyl låter lite i överdrift.

Betyder alltså att jag får 210hk extra i min bil om jag trycker på "Go Baby Go" knappen.. Skulle vara ganska kul däremot

Länk
bmwracer
kan säga att det är en rejäl skillnad. har laddat med 50 pålar och det rörde på säg rejält. har även en kompis som laddar med 75 hk gas från ett nos system i sin M5:a och det gav enligt honom en rejäl knuff på fullgas.
visst det e dyrt att fylla på men dom roliga stunderna med gas är värt det.

WWW.2fast4u.NU
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
ok jag vill bara informera er att jag tryckte in NOOOOOOSSS i bilen nu
har ca75hk extra o j----r vad det går bra ,ni som har kört M-roadster vet att det går bra från början men nu jä---r går det mycke bättre
det kostade med montering o justering 15000kr o det tyckte jag va värt
det kostar 150kr perkg o fylla tuben en vanlig tub e väll på 5kg
vill ni veta vem som monterar i GBG trakten så hör av er

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Kevin M_roadster: Kan du inte ta tag i en digitalkamera..gå ut och fota hur systemet ser ut när det väl sitter där ..sen kan du väl slänga upp bilderna på nånn hemsida?

Skulle vara kul och se hur det ser ut..

Länk
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
visst tommy jag ska göra detta

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Tja kör med 120 extra lustgas hästar i min m3 = 441 hk med gasen, fungerar skitbra "än så länge" roligare kan man inte ha!!

Kostar att ligga på topp!!!
Dyrt?? Hur kan ni säga att det är dyrt det väl billigaste som finns per HK?

Eller är jag helt fel ute?

Men hur länge räcker en flaska?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Helt klart billigaste trimmet!

Men man kanske ska skaffa två flaskor så att när den ena tar slut så får man inte omedelbar abstinens...
Lustgas är utom tvivel det billigaste alternativet av trimm.Kilen: det finns flera storlekar av flaskor det och storleken på munstyckerna är av betydelse för hur länge flaskan räcker.körde när jag tävlade på min tid -92 -95 i snöskoterdragrace med nos och med 70hkrs/munstycken så räckte mellan flaskan till 6-7 repor (201meter).mången kolv har man levererat till motorhimmelen.

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
jocker18@home.se
men allvarligt talat, hur billigt är det i jämförelse hur länge man kan ha dom där extra hk då? faan, trimma för 25´000:- istället å ha dom hk jämt! utan påfyllning...

BmW - enjoy!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.