|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Intressant att få det bekräftat från flera. Huvudlöst beteende är det i alla fall.....det hittills mest sjuka greppet hobbypoliserna tagit för att bringa ordning på vägarna. Fattar inte hur man vågar sätta sig själv, sin bil och kanske familj på spel när en bil kommer bakifrån med en avsevärt högre hastighet. __ Länk |
|
| Är din farsa grön och har trasiga kläder eller? | |
|
Hubbe325: Nej, men en liten Fiat Uno, som står med passagerarsidan betydligt lägre än förarsidan är inte speciellt svår att välta ifrån förarsidan. Det hade till och med jag klarat trots mina kassa knän, Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Magnus, Kan det vara så att du heter Samuelsson i efternamn!? :)) |
|
|
. Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hubbe, hahaHAHAhaha, fan jag föll nästan av stolen av garv.. "Är din farsa grön och har trasiga kläder eller?" Kan det bli bättre? :) :) |
|
| Fasen killar, det verkar absolut som om ni behöver gå om körskolan! | |
|
player: va menar du med det? jag skulle om det gavs tillfälle agera som Magnus18s farsa... gubbar jäv**r som gör fel ska få veta om det å få sej en läxa! 7Jonas |
|
|
Hej igen vissa lustigkurrar (Hubbe325?) Saken var ju den att pappa var när att fronta med en annan bil eftersom när han skulle köra om Fiat:en slängde gubben ner en växel för att hänga på BMW:n. Pappa körde om på ganska hög växel, därav orkade Fiat:en hänga på. Så för de som eventuellt missförstod det, så var det inte min far som var Hobbypolis utan gubben. Det var ju därför pappa blev förbannad. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
om ni vill få folk att flytta på sig i trafiken, sätt er i ett fordon av lämplig storlek. Lämpligt 2,6m brett, 4,3m högt och minst 18m långt. Då brukar de flesta flytta på sig... Hur många flyttar inte på sig när det enda man ser i backspegeln är 4 extraljus och en del av en grill till en lastbil. Okej, de som inte kikar i backspegeln flyttar ju inte på sig... använd då det ditt högtryckshorn är till för :-D Tillochmed gamla gubbar och kärringar som inte har mera brottom än 70km/h flyttar faktiskt på sig då :-D |
|
| Mmm händer ganska ofta. Brukar köra ifrån dem ordentligt istället. Ett tips är att alltid kolla vem du kör om. | |
|
Hej vänner! Som några nämnde ovan så kan de flesta se skillnaden på en BMW och något annat märke. T o m gamla gubbar. Det är alltid roligt. Min sambo, som för övrigt kör som en biltjuv har märkt att detta stämmer. Vi har nyligen inhandlat en VW Sharan 1.9 TDI. Folk kör ut framför som om de trodde att det var en moppe. Hon har klagat flertal gånger och börjar bli skapligt irriterad på det. "Så här händer det aldrig när jag kommer i BMW:n" säger hon. Det är sant. Folk ser skillnad - det är beundransvärt! Sedan hör det till saken att bussen är trimmad...så vi har funderat på att sätta upp en skylt i vindrutan med just skriften TRIMMAD. Bara för att se om det gör någon skillnad. Den hänger med ganska bra nu i accelerationen. Det är så att folk blir förvånade när de inte kan köra ifrån med sina V70 och Saabar 9-5. Efter ett kort försök så är vi fortfarande fastklistrade i baken och man bara ser hur de viker in svansen mellan benen och fint flyttar sig till höger. Men det mest påtagliga jag har varit med om är när vi satt på hojjen och i vanlig ordning så kör jag inte om om jag inte är säker på att billisten framför har sett mig. Jag glider fint ut till bilens vänstra del och lägger mig bakom till vänster - så att billisten kan se mig i vä backspegel och i innerspegeln. Efter ett tag brukar resultatet bli att bilen flyttar ut till höger. Då är man säker. Men vi detta specifika tillfälle så åkte Anna och jag till en MC träff i Vadstena. Jag åker ifatt en Saab 9-5 och visar Anna (hon skulle precis ta kk) hur jag gör för att få uppmärksamhet. Vi pratar om situationen på intercom och jag märker att den äldre (55 år) damen i bilen inte hade sett mig ännu. Rätt som det var fick hon syn på oss och blir formodligen rädd. Hon rycker till i ratten så hårt att hon håller på att köra in i rörräcket vid sidan om vägen. Nu har hon sett oss sade jag på intercomen...:-) Memento te mortalem esse Mvh /NP |
|
|
Måste bara kommentera det jag läser i den här tråden. Håller med om att man kan möta många konstiga manövrar när man är ute i trafiken och att de dessutom kan vara både överraskande och farliga. Däremot skall man vara medveten om att de flesta sådana situationer är direkta misstag eller missuppfattningar. Att människor gör fel eller inte är tillräckligt uppmärksamma i olika situationer händer oss alla. Jo, oss alla.. Vi måste kunna acceptera det också, annars kommer vi aldrig bli duktiga bilförare för den delen heller. Om folk provocerar en i trafik (vilket hänt mig för många gånger för att räkna upp) måste man ha vett nog att bara ignorera dem. Bittra människor är inte värda att lägga tid på och besvarar man dem med ytterligare en provokation får de ju bara bekräftat vad de först antagit.. ..Att man inte kan behärska sig eller uppföra sig i trafiken. Kommer jag i 180 och vill köra om, måste jag förstå att det är jag som skapar situationen, inte bilen framför. Självklart borde de vara mer uppmärksamma, men ens egen uppmärksamhet borde vara extremt mycket högre och man borde planera i tid istället. Att pressa sig om, slå upp damm och sten på bilar omkring och sen dessutom bli irriterad är bra mycket mer oansvarigt än att inte anta att någon kommer väldigt fort bakifrån.. I Tyskland fungerar trafiken väldigt bra och man har en bra mycket intelligentare syn än den som möter en stundtals här på forumet. Kör man fort måste man själv stå för att det går rätt till och det är man själv som ser till att avstånd och förutsättningar är tillräckligt bra för att våga köra fort. Helljus är fullkomligt tabu om man kör om, och man respekterar bilar som kör saktare och väntar ut dem istället. Något annat är om bäst bara ett jäkligt naivt beteende tycker jag. Det handlar inte om hur fort man kör, utan om hur man kör fort. |
|
|
mbolo: Tråden handlar inte om omedvetna och överraskande manövrar från medtrafikanter, utan de tillfällen (om den manöver tråden handlar om) det hänt mig så är det definitivt en provocerande och medveten manöver och de gånger det inträffat har jag inte kört i några 180 km/h, vilket jag för övrigt nästan aldrig gör. Att helljus skulle vara tabu på Autobahn känner jag inte alls igen. __ Länk |
|
|
Håller med mbolo i vad han skriver men som wolv säger är det lite off-topic om man skall vara petig. Det här med autobahn är min erfarenhet att efter ett litet tag, när framförvarande i oljebrännande Ådi inte gått ett steg öger vid tillfälle, kommer vänsterblinkersen på. Detta är ju ett att markera att man vill om eftersom mitt tempo är högre. Detta gäller väl mest också på frifartssträckor eftersom tyskarna är relativt noga med at hålla fartgränserna då det finns några. Mest turister som kör fort som faan då de missat en hastighetsbegränsnin vid lite större avfarter/påfarter. Råkade själv utför en Alfa-polis i torsdags (innan midsommar) han låg hela tiden i vänsterfil i 120 och flyttade sig inte fast det fanns möjlighet. I 10 sekunder var jag irriterad, sedan påminde jag mig att det inte gör någon skillnad om jag irriterar mig, höjde stereon 4 snäpp, relaxade till gubben flyttade sig 2 minuter senare. Ganska många poäng va? |
|
|
sådana människor e ju ffs helt sjuka i huvudet. riktigt dumma idioter. kommer det en bmw skall de andra flytta sig. |
|
|
Sen jag kopplade in mina tre Hella 3000 är det ett mindre problem. Tror faktiskt att det är ouppmärksamhet i dom flesta fallen, bilisten framför gör inte sin dagliga koll i backspegeln just när man kommer ikapp. En liten helljusblink på lagomt avstånd kan göra susen, men att ligga just bakom och stressa med helljuset ger nog helt motsatt effekt i dom flesta fallen. Helljusblink kan för övrigt vara olagligt, kan blända mötande trafik. Minns att någon som varnade för en poliskontroll åkte på just det, ordningsbot på 600:-. Sen är det precis som någon här ovan sa. Envisas man med 160 kiloblås krävs mycket mer av sig själv. Och att gå ner i hastighet i nån minut förlorar man ingen nämnvärd tid på. Ett par djupa andetag är en bra metod. |
|
|
Råkade precis som CoolBlueM3Coupe utför en idiot på söndag. Låg i 105-110 i vänsterfilen. Helt jämt med en annan bil.. Fan, vad man blir irriterad. Man kan inte blockara hela vägen.!. Och det med en j--a Kia.. Efter många sekunders irritasjon låg jag mig helt uppe i röven på stackaren framför.. då fattade han nånting.. Problemet är helt enkelt att altför många inte använder backspegelen.... |
|
| Tilläggas att jag bara hadde 120 km/t vilket är helt vanlig på E6:an... Om jag haft 180 vore det lite annorlunda.. | |
|
nått liknande har hänt farsan, vi va påväg till en fölförlosning (o de ejävligt brotom om dom inte kommer ut rätt) o så e de nån gubbe som bara vägrar o flytta på sej, farsan håller på o tutar o blinkar ett tag men ger upp o bränner om på insidan (2+1 väg) o reser ett vist väl utvalt finger åt gubben, tilläggas kan ju att farsan har full rätt att överskrida hastighetsbegrensningarna då han är veterinär. undrar va den gubben skulle tänkt om de va hans jävla föl som inte kom ut. tror inte att hanb skulle göra om de ISF. fölet klarade sej väll, så de slutade ju gått IAF. mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.