|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vilken dimension skall man ha på däcken för att det ska bli bra och måste man göra några ingrepp på bilen för att det ska funka bra? | |
|
Jag tror inte du kan få 19" utan att modifera skärmarna. Har för mig att det var nån här på forumet som försökte med det gick inte att svänga. Jag tror att den bilen finns på bild i galleriet med just 19 tummare på. Röd 2.8. Frederik M var det inte du? Jag gick själv i tankar att byta en dimention eller änra däck profil åtminstånde men blev tipsad om att då måste man räkna ut exakt samma omkretsförhållanden som man har nu för annars lägger AST av... Jag gick in på nån länk där man kunde göra sån uträkning men det var skitsvärt att få fram och bak däcken att lira. Jag har har agt dessa planer på hyllan för tillfället men när det är aktuellt så ber jag ett proffs räkna ut vad jag ska ha. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| 19 tummare funkar alldeles utmärkt på en Z3:a. Beror helt på vilken inpressning fälgarna har och hur breda. T e x Z3M kan ha upp till 275:or BAK utan problem. Fram är det lämpligt med 8,5:or och typ 235-35-19. Breyton har ju t o m rekommenderat 9*19 fram och upp till 11*19 bak på sina Z3:or...... K. | |
modano |
BBS har fantastiskt fina fälgar till Z3! 19" Challenge inga problem och mycket rått blir det ! Det har precis som ovanstående talare med att göra vad det är för dimensioner på fälgen! mvh ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
jag har hamann 19" de heter hamann pg3 inga problem förutom att jag fick vallsa skärmarna lite ,kostade 500 för varje sida |
|
|
Nix, jag har "bara" 18" 225/40 fram och 255/35 bak. Blir det inte svårt att få tag på däck?? Lite mattematik med mina egna hjuls rullomkrets som referens ger. Fram 225/35 19 Bak 255/30 19 Eller Fram 235/35 19 Bak 275/30 19 Första exemplet ger samma hjulstorlek som mina 18", vilket inte är några problem att få plats med. Andra exemplet har 3.3 cm större rullomkrets och 1 cm högre hjul, vilket jag inte hade fått plats med, jag får inte in mina fingrar mellan däck och innerskärm när framhjulen är svängda åt något håll, och mina fingrar är väldigt klena, så tight är det. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
| Ok... tack för alla bra svar... | |
hartgetobbe |
Jag har hartges 19 på min! Ser skitbra ut! 9,5/19 bak o 8,5/ 19 fram. 235-35 respt. 265-30. O valsat kanterna bak lite grann! Roadsteromanen |
| hartgetobbe: Du har möjligtvis inte någon bild på det? | |
|
hartgetobbe: har du inte märkt problem me för känslig ASC i och med lite annorlunda förhållandet fram/bak rullomkrets? Oxå: Har du kalibrerat om hastighetsmätaren? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
Jag kör med 275:or bak, no problems alls!!! Härligt "fett" grepp får man i starterna... // Mr Hamann |
|
Mr Hamann: varifrån kommer ditt namn? Är din M Coupe Hamann upgraderad? kanske både 3.4 motor och spoiler/kjol pakett? I så fall vore kul att se den på bild! För övrigt är det 19" du har? |
|
Mr Hamann |
Well, jag kallar mig det och Z3M på Eskilstunas bilsida: Länk Den är än så länge bara "småstylad"... ;) Men det vore nice att motorkonvertera den. Det ska precis i dagarna proffsbyggas stereo i den. Nej, jag kör på 17" orginal. Kör ganska mycket man-mot-man om du förstår vad jag menar. Har mer än de 321 som är orginal, dock utan motorkonvertering... :) // Mr Hamann |
hartgetobbe |
Bilder finns på www.burn.at/slottsparkeringen. klicka på bilar eller bilder och leta efer Z3. mvh Tobbe. Och nej Hastighetsmätaren är ej omkalibrerad! Skiljer endast 2% felvisning! Roadsteromanen |
|
den url du uppger verkar inte fungera... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
För mig funkar den!!! Fina bilder!!! // Mr Hamann |
|
ja 19 går på utan problem gå in på bilder på www.ollonglans.tk Länk |
|
|
nöjdet: vems bil är det? Någon här? Snygg tocuh med M speglar på 3.0 Coupe. Dock: är det verkligen 19" på bilen? Kolla på bilen på Länk den kallas för Big Foot pga av sina 19". visst ser dessa mycket storre än på ollonbilen? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
jo visst är det 19 tummare. z3:an rullar i falkenberg. riktigt låg är den också :-) Länk |
|
|
hargtetobbe. Då var det ni som stod på slottsparkeringen för några veckor sedan, kom en röd Z3 och snurrade ett varv på parkeringen. Grymt fet M Roadster du har! Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Hmm! Här fanns det ju flera snygga Z3or som jag inte sett tidigare, var var ni förrförra helgen då vi hade Z-träff på Mantorp? Är det några av er som ska ner till mantorp nu i helgen??? Det blir ingen planerad Z-träff men kanske en spontan! Jag ska dit i alla fall. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.