|
Sida 9 av 16
|
|
|---|---|
|
Jag lämnade polarn efter mej vid ett rödlyse idag. Han har en Omega 3000 24v. Don't get mad, get even. |
|
Perkka |
3000 24v går ganska bra... Någon som har spec på en sån? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| ja dom går bra men inte som en 535:a | |
|
grym sanning i dom orden! Don't get mad, get even. |
|
| Finns en annan version av Opel Omega som är betydligt hårigare än både BMW 535 och Omega 3000 24v... Ett anrikt brittiskt märke hade ett finger med i utvecklingen av denna bil och det är bland det mest brutala jag någonin suttit i. | |
|
Ja, Lotus Omegan är svettig. Don't get mad, get even. |
|
| lotus omega 0-100 5.4s M5 E39 5.3s | |
Perkka |
Lotus Omega är bara för frän :P Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Ja det var fan det brutalaste jag varit med om i bilväg. Allt skramlade och rasslade på Opel-maner och accelerationen var av det våldsammare slaget. Lotus Omega är nog något av det mest underliga som producerats i bilväg. |
|
| Det värsta jag åkt i bilväg är Jocke Sahlins M3 E30 på strippen. | |
| Getrag: Dina siffror säger allt om Omegans förkrossande övertag. Bilaset lanserades nästan tio år före sin tid. 0-100 km/h på 5.4 sek är snabbt än idag. 1990 var det hårresande... I intervallet 0-200 är en Lotus Omega drygt 1 sek snabbare än E39-M5 (17.3s kontra 18.6s)! Det är mycket imponerande. | |
| Vad klarar Biturbon 0-200 på? | |
| Flåklypa: Runt 19 sekunder. 0-100 km/h på 5.6 sek. Biturbon var också våldssamt snabb för sin tid, om än inte lika snabb som Lotus Omega. | |
|
Du råkar inte ha någon förträfflig länk där man ser just 0-200 eller liknande? Det bästa med Lotusen lär ju vara att bottendelen klarar "hur mycket som helst"-effekter. Bakaxeln är väl den svaga länken tror jag. |
|
|
Blev omkörd av två ducati 996:or som kom på bakhjulet med passagerare.. Fast det var i en vägtull i italien så jag räknar inte dem, va? ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Kolla in länken nedan om du syftade på Lotus Omega! Länk Det är en sida som en svensk entusiast har gjort. Lotus Omega är ett hopplock av delar från GM:s hyllor. Bakaxeln har jag för mig härstammar från Corvette ZR1. Kan dock ha fel. |
|
Perkka |
Var inte B10 Biturbon den snabbaste 4-dörrars som fanns när den kom? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Lotus Omegans växellåda kommer från ZR1:an. Enda GM lådan som höll för kraften. Annars är det väl inte så mycket hopplock. 6:an var/är som på GM manér en ren överväxel. 287km/h nåddes på 5:an. |
|
| Rastade en Boxer-S , då fick han tjuvstarta t o m :) | |
|
En boxster S som tjuvstartar borde väl ändå kunna ta 323:an ändå? Inte för att kasta glas i bmw-huset men det är väl bara att titta på siffrorna i det här fallet? Bra kört om inte annat ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.