AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.061

Rödljusrace, vad har ni vunnit mot?

Sida 1 av 16
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Rödljusrace, vad har ni vunnit mot? eller torskat mot?

Jag var ute på Kärsön i onsdags för att lufta bilen.
Potatis (ursäkta polisen) var där i vanlig ordning och såg till att ingen kunde ha lite kul.
Hur som helst vid 8-tiden tröttnade jag och började röra mig hemåt. På vägen från kärsön körde jag ikapp ett gäng (en Camaro Z28, en 740T och något mer) som jag försökte provocera till ett race. Volvon fegade ur vid första rödljuset men Z28 (modell nyare) klev fram efter Bromma rondellen vid rödljuset på Drottningholmsvägen. Vi hade lite ögonkontakt och race var ett faktum, julgranden slog om till grönt och vi for i väg. Camaron hade lite problem att komma igång så jag slog av lite på gasen och då kom han. Jag svarade genast och det var väl rätt jämnt i ca 1sek innan gapet långsamt började öka. Väl framme vid nästa rödljus där vissa farthinder tog upp körbanan och jag var tvungen att bromsa noterade jag att camaron var nästan 10meter efter mig i backspegeln men kämpade på för allt den hade att ge. När bilarna (farthindren) flyttat på sig tryckte vi på på nytt men han hade inte en chans.

Någon som vet hur många hästar en Camaro Z28 av senaste/nyare modell har???

OK jag erkänner han hade ett handikap, jag satt ensam i min bil och de var 3st tror jag i hans bil.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
De har 310hk, och är inga lättviktare.
Förresten, de är rätt svårt att se skillnad på de nyaste och en aning äldre.

94 hade 275hk (0-100 ca 6,5) och 96 hade 285hk t.ex.

310 hk alltså 2001-2002 (eller liknande) gör 0-100 på 5,5.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
En blå volvo 245...som visade sig vara cilvilpoliser...opps!

Som tur var så blev det bara en tillsägning att ta det lite lugnare...

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag smiskade skiten ur en Z3 M coupe alldeles nyligen (sedan lade jag i 2:an)

;)

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson
Fick storpisk av en röd bil av nyare årsmodell med beteckningen Carrera bak häromdan, inte oväntat direkt. Men det var kul att se skillnaden även om han kanske inte drog max.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kävlingedepån:

Hur kan en bil på "G" piska en annan bil????
Eller betyder på "G" att du inte hunnit justera in stolen än???

Hmmm! E39 som smiskar Z3 M Coupe, låter som M5 eller kompressor (är jag nära?).
Smiska skiten ur en Z3 M Coupe på ettans växel säger du!
M5an har 500Nm och några extra kilo, kan den värkligen smiska "skiten" ur M coupen på 350Nm och lite smärtare figur???? Kanske kanske inte!
Om jag inte tror dig vad gör vi då????

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Han menar väl att han funderar/planerar att köpa en E39.

Han åker säker sporthoj nu;)
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Han kanske sover (drömmer)!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Agge
Tog en Corvette C5:a från stillstående. Det var jämnt upp till 50 sen drog jag ifrån ca 1-2 billängder vid ca 100 km/h. Det var förmodligen en automat.
En annan gång racade jag mot en Impreza, lät han åka först (var inte säker på att han ville raca), men kom ikapp han direkt och körde om honom.
Har även tagit nya M3 caben, fast det var inte vid rödljuset så det räknas inte :)

MVH
//Agge

brukar inte köra rödljus race men ibland så måste man ju;) vann mot en 9-3aero med E46 318, drog även ifrån en a8 (stod ej vilken motor) me min E38(!?) fick pisk av Audi s6 men det var på motorvägen ej rödljusrace. De roligaste som finns är väl ändå överstylade ford mm som vill raca vid rödljus då brukar ja bara ge blicken att ja ska raca men sen när de slår över så drar dom iväg i en hisklig fart medans jag ligger kvar och halvglider:)) de kan väl inte på alvar tro att deras halvskramliga bil med 3 pers i bilen vann överlägset lätt mot min men tror det de så bjuder jag på den. :)))) (kan ju dock vara trimmad)
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Kanske lite OT men jag läste nyligen om en M Coupé som var lite upphottad av AC Schnitzer (dock helt standard 3.2l motor). Den gjorde tydligen bättre varvtider än 360 Modena m.fl. på vissa banor i Europa (kommer inte ihåg vilka det var...). Kan det stämma? Är den verkligen så bra på banan?

Kan väl tillägga att jag är lite sugen på att köpa just en M Coupé.....

/Fredrik
Jag drog Jocke Sahlin med sin 600+ hästars M3 turbo rätt lätt på 402 meter för två år sedan.
Jag ( blev tvingad av polaren) att provocera en C70R ,med ett stupränneavgasrör, ut på E6 från rödljuset vid mobilia i Malmö.

Det bara small, och sen ledde han med en Km :-)))

Fy fan va den gick, tror att den var bronsmetallic till färgen, någon som känner till denna dräpare ??

Nisse
Länk
Rödljuset vid Mobilia, söderut på E6'an, en riktig klassiker :)
Perkka
Körde jämt 1-2-an vid rödljuset mot en Audi A8 för ett tag sedan med 535-an.. Men sen drog den ifrån =( Då körde jag givetvis manuellt..

Sen har jag kört många/fler rödljusrace med farsans 520 88, med blandade resultat.. Ehe.. Oftast är jag mycket koncentrerad vid rödljuset och gör mycket snabba växlingar, så visst en del har blivit lite förvånade :) Men sen är det kört =(

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Perkka
Jo just det, förra helgen hängde jag på en chippad (osv) A3 1.8T med 535-an... Låg bakom honom i stan, klev ut på E4-an och gav järnet.. Han hade ett litet försprång, men jag kom ikapp ganska snabbt och låg och snusade honom i häcken ett tag.. Skulle sen köra om honom men då fick vi möte samtidigt som vi hade en bil framför oss.. Så då tog jag båda bilarna på insidan :)

Tyckte det var väldigt kul att rasta/hänga på A3-an, eftersom den är trimmad osv... Dessutom en väldigt ny bil, och stylad... Och då kommer jag där med min 14år gamla automat :)

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Oj då z3mpower (står M för mjukis eller kanske mindrevärdeskomplex?)

Det tog eller skojjar du lika dåligt som jag? Får väl börja använda tydligare smileys.

Jag smiskar det mesta i början då jag kommer iväg fort (pga av reaktionstiden) sedan varierar det om/när jag blir omkörd. Allt är ju relativt.
Mot en T5 är man safe upp till 160 men sedan därifrån kan det bli jobbigt.
Mot en skoda. Inga problem.
I vissa andra fall dött lopp till 100 med modifierade bilar och i vissa fall tokstryk.

Vad jag vill komma till "z3mpower" är att hela tråden är fånig. Det finns alltid värre bilar, tyvärr.
Lyckligtvis kan man kompensera avsaknad av power genom skicklighet med "sitt åk". Om man inte har möjlighet att köpa en längre ......... ;)

:)

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Några skojiga rödljus race har det blivit. Några av de senaste
Vinst
1 En Alfa GTV Dansk reggad hade inte en chans han hängde med tills han skulle växla till tvåan. Jag forsatte till 2000 RPM innan jag växlade trean kom lite sent eftersom varvtalsstoppet gick in med en mycket vacker baktändning som resultat.
2 En S4 dock ej rödljus. På väg mot Falsterbo hamnade bakom en buss i ca 80 km/h, perfekt för att ligga kvar i tvåan på 4000 RPM. Hade S4:an bakom mig som en kryssningsmissil, väntade på min tur när motsatta körbanan blev ledig, stampade i botten, lätt släpp och om bussen, S4:an försökte hänga på men han hann inte innan nästa möte kom. (VAR REDO! Känt djungelordspråk)
Förlust
Hade bråkat med en dieseltaxi vid rödljuset innan och hamnade vid ett nytt vid statdsbiblioteket i Malmö på väg mot Stadsteatern. Taxin i vänsterfil, jag i högerfil och i högersvängande filen dök det upp en Jagga modell svart. Grönt, jag drog, taxin stod still, men jaggan struntade i att svänga höger utan hängde på, Jag bytte fil, gentleman som man är lämnar jag plats när det är skoj, ettan kördi vi jämnt men sen när jag skulle skicka i tvåan susade till på insidan, nu såg jag beteckningen på jaggan XKR(kompressor, respirator maximus) och förstod varför jag blev frånåkt. Nästa rödljus med ABS:erna fick jobba hårt båda bilarna på rad. Från höger stiger farbror blå ut från nyss avstängd!?! fotobuss och blänger argt på oss båda. Sedan bidde det grönt och jag skulle svänga.

Tobbe
|Oo=00=oO|
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En av mina bästa vänner har en S60 2.4T, vi körde ett litet race en gång. Min bil var överlägsen vid start men när han fått igång turbon tog han igen gapet lite. Men upp till 100 var jag kanske en halv sekund snabbare. när vi började närma oss 150 ledde jag med 2 och halv billängder. vilket är konstigt för hans bil ska vara snabbare enligt pappret.
bl
17
blemman
518i -87
En och annan kundvagn från Konsum har man väl plockat..:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.