AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.072

Rödljusrace, vad har ni vunnit mot?

Sida 8 av 16
Wokpanna
Tack så mycket! hehe, jag har hamnat fel ja =)
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Hmm kul med rödljus race det :-) inget snack om den saken
Boys will be boys som man säger

En sak har jag dock funderat på.. hur gör ni med antispinn systemet , själv har jag haft lite problem med att bilen stannar till precis när jag drar på ,när det är inkopplat vilket leder till att jag tappar en sekund, vilka kör med och vilka kör utan vid ett rödljusrace var frågan?
Antispinnsystemet kopplas alltid ur när det vankas rödljusrace.
urkopplat och inget annat.
changco
nissan S-14 -95 kör jämt med m3 3.0 och camaro med ca 300hk så en 325a kan hänga sig i julgranen, dock är inte den speciellt effektiv i kurvorna orginal!
Perkka
Wokpanna: Tror nästan jag gjort det också :) Här försöker man försvara stressfläkten, men det verkar inte gå så bra hehe...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Wokpanna
Hehe, jag glider runt lite här och där!
HJ
78
HJH
Opel Ascona 19Sr-73
Jeep Grand Cherokee -00
BMW M6 -06
S3'an har jag kört emot flera gånger eftersom ägaren inte ville tro att en 11 år äldre bil var snabbare, precis i starten är den något snabbare beroende på fyrhjulsdriften men efter 10 meter hade den ingen chans.
nån som har sett prestanda siffror på 200sx s-14
jag har läst enl fabrik 6,9 enligt ams 6,45s orginal
det blir ingen konst att få den att göra 5,5 med lite småplock alltså.

s3:or e pigga 0-100 för att vara ådi hihihih har hängt av ett par sånna jag med dom blir lika chockade var gång lol
Ja
760
JanF
530i-93
Jag har vunnit med corolla-86 mot en sprillans Areo.

Det var blank-is, jag hade vassa dubbar, han hade friktionsdäck.
Perkka
200sx S13 gör på 6.9sek har jag för mig..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Wokpanna
s14 går som sagt 0-100 på 6,9 enligt pappret. Men när den testast så har den varit snabbare. S13 ska gå 0-100 på 7,5 enligt pappret men även den var snabbare när den testades, 7,15 gick den på.

En orginal s14 borde inte hänga på en M3 3,0 men med avgasystem och höjt ladd så är det inga problem.

Vet en s14 som bänkats till strax under 300hk med bara 3" från turbo, större ic, mer soppa och högre ladd. Den bilen körde 12,88 (riktigt tidkort) med 275hk i motorn. Efter det justerades den lite och bänkades till 293hk.
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Hur vet ni att alla ni rejsat mot verkligen rejsat mot Er?
Tycker somliga historier verkar vara just historier...
Jo
744
Jonhny
745 -85
Castor: En stor del av ett forums existens ligger i att man kan dra sina historier utan att egentligen behöva backa upp dem ;)
dom jag racar mot e 95% mina polare med div bilar
dom andra 5% brukar jag efter racet samtala med brukar gå hur bra som helst
Sn
37
Snazen
325ix-88
Castor: De flesta som man har kört emot har varit på race...

Perkka
getrag: Dom sista 5% kanske inte rejsar alls? :)

Nämen allvarligt, man märker ju om den andra bilen är med på race lr icke...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Har dragit ifrån det mesta med en 400+ Camaro big block jag hade i ungdomens dagar. Gick som ett skollat ollon tills det kom en kurva, då var det bara att hoppas att det skulle gå vägen:)

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
mr
68
mr horsepower3
550i -92
750ia -91
drog en toyota supra 94 i sommras med 550 utan större problem he he=).......han var kaxig innan men inte efter......tänker bara synd för han som var stor på sig===)))
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Körde om en M3 Hamann på motorvägen i familjens Audi A8, jag låg i ca 170, han i ca 100 skulle jag tro. Det tog inte lång stund förrän han var ikapp mig och vi låg i ca 200 förbi Bydalen i Sundsvall. Jag gick in i högerfilen för att släppa förbi honom (ville se om han skulle trycka på), till min förvåning går han också in! Jag kliver ut i ytterfil igen, går upp i 220 och har fortfarande den svarta besten 15 m bakom mig! Jag går in i högerfilen ytterligare en gång och han följer efter igen. Jag kör om en sista bil innan jag svänger av i Birsta. Killen låg hela tiden bakom mig, som för att visa "jag kan köra om dig men har inte lust"!

//Thorssa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.