|
Sida 7 av 16
|
|
|---|---|
|
Jag tyckte jag var absolut hetast på gatan när jag hade min e36 325ic för ca. 3år sedan. Då kom det upp en S**b 900 (modellen innan 9-3) bredvid mig vid ett rödljus i stan. Jag flinade lite åt honom och tyckte att det var skoj att han ville försöka mot mig?:) Rödljuset blev grönljus sedan kom ett helvetesljud ur bilen bredvid mig när den spann på framdäcken i starten, sedan fick den ordentligt grepp och sedan försvann S**ben medan jag kollade på hans 5" utblås och gapade... /Wille |
|
320-325 |
(perkka) hade Aeron bättre väghållning än 535 an´´ det trodde jag verkligen inte men men... Aeron är väl nyare än bmwn´´ |
|
Perrka: Min gamla BMW är en 325ix-88...jag vet inte vad han hade för årsmodell på sin 200:a men han stannade å frågade vad jag hade under huven egentligen...jag sa som det var att det var en chippad 325:a då såg han lite snopen ut och berättade motvilligt att han hade cirka 240hk och 1300kg motsvarande mina 1500kg...men vad säger man...det va ju trots allt en BMW han mötte!!! M.V.h Snazen |
|
Perkka |
Snazen: Antingen måste han varit keso förare lr så var hans 240hk bull****... Som sagt, t om en org. 200sx är snabbare än en org. 325 E30... Resultatet kan iofs bero på att du har 4-hjulsdrift, att du fick en kanonstart och att Nissan-killen spann bort sig... 320-325: Kan hända att dämparna var ganska slut på 535-an.. Nop Aeron är äldre än BMW-n :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
320-325 |
Jag provade min E30 0-100kmh förut med en passagerare som skötte tidtagningen och fick 7,4sek men jag har verkligen problem med fästet man får liksom pumpa med gasen på tvåans växel för att hitta grepp och det är inte bra om man skall få en bra 0-100 tid men jag är rätt nöjd ändå vi gjorde flera försök med ungefär samma resultat...men en gång spann skiten för tok för länge och då blev tiden 7,7sek |
320-325 |
jag är faktiskt riktigt glad det kändes som det inte var omöjligt att finslipa 7,4 sek tiden heller.... för jag värmde inte upp däcken eller nåt sånt och bilen spann ordenligt på tvåan så ..om jag blir en bättre förare och bättre däck så. jag är mkt nöjd.. länge leve BMW.................. |
Wokpanna |
Föraren av 200:an kunde absolut inte köra om han fick pisk av en 325:a. En orginal 200sx är snabbare är både e30 325 och e36. Hade han 240 riktiga hk så borde den går relativit jämt med en m3 3.0. (EGNA erfarenheter) uppe i lite fart. Från stillastående skulle han nog få stryk pga av att m3:an har diff och förmodligen bätttre vikfördelning osv. 200sx s13 har väldigt lätt för hjulspinn kan jag säga =) Hej Perkka förresten! =) |
|
Nu har man några meriter till med 325:an... Nissan 300zx, Golf Vr6syncro och en 960tic fick se bakändan av 325:an för ett tag sen..! |
|
| Audi S3 från stillastående och hela vägen uppåt, V70 T5R, Corvette C5 från 140 och uppåt, Porsche Boxter S från 110 och uppåt, blev dock efter från stillastående. Porschen och Audi S3 'an ägdes av min svåger vilket var en stor nesa för honom ;) nu väntar han dock på en ny S4'a och då lär jag bli torsk :( | |
| HJH: hade S3an gjort en riktigt start tror jag inte att du hade hängt med honom.. de går faktiskt riktigt bra.. | |
| 320-325: pumpa med gasen på 2an? kör du när det är blött eller har du riktigt dåliga däck? | |
320-325 |
nää men det beror väl mkt på att det är 320 utväxling och kanske dåliga däck men sen har ju E30 en bakvagn som väger lika mkt som en helium ballong den är helt cp att köra skit svårt att få till en bra start.. den kräver mkt av föraren..och om det skulle vara blöt när kör då är det verkligen helt omöjligt att starta |
|
Förlorade mot stadsbussen i Växjö för 7år sedan med en 300ZX pågrund av inget turbotryck och start på 3an, med polare i bilen. Så nu kör jag med lätt bil och stor motor (Superlättad=997kg e28 3.5 Schrickkam och plåtfälg 14tum vinterdäck) och spöar M3or hur lätt som helst vid rödljusen. inte illa för 8000 spänn men jag svänger inte gärna. |
|
|
har du drat en 200sx och en 300zx från 0-100 jaja jag drog med min gamla 200sx med open air och 2.5 tums avgas mot en m3 e30 och vann 0-100 samt 50-150 så jag tror inte på dig. 200sx e en rolig välbygd bil som faktiskt går bra för 169hk en 200hk 200sx från 97 och uppåt gjorde nyligen 0-100 på 6.49sek i ett test i auto motor sport så dom e underskattade och roliga samt billiga att äga dricker under litern hur du än trampar (nästan). BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
har du drat en 200sx och en 300zx från 0-100 jaja jag drog med min gamla 200sx med open air och 2.5 tums avgas mot en m3 e30 och vann 0-100 samt 50-150 så jag tror inte på dig. 200sx e en rolig välbygd bil som faktiskt går bra för 169hk en 200hk 200sx från 97 och uppåt gjorde nyligen 0-100 på 6.49sek i ett test i auto motor sport så dom e underskattade och roliga samt billiga att äga dricker under litern hur du än trampar (nästan). BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
| Tycker nästan det låter som att 200hk på bakhjulen är mer än 400 på forumet. | |
Wokpanna |
Jag tycker det låter välidgt märkligt jag med.. Jag påstår inte att du ljuger. Det låter bara märkiligt då en orginal 200sx s13 vann mot m3 e30, 0-100,100-150,201m och 402m 1990 när bilsport provade bilarna! Och eftersom 300zx'en går bra mycket bättre än en orginal 200sx låter det ännu märkligare. Dom ska göra 0-100 på 5,9 om det var en manuell och strax över 6 med automat. Minns inte 402m.. Men en aningen över 14sek ska dom väl klara med en vettig förare. Så bra går verkligen inte en chippad 325ix.. |
|
Det står i papprena på bilen att den ska göra 0-100på 9,0s och att topp hastigheten ska vara 212km/h. Men jag har med passagerare å baslåda i bilen gjort 0-100på nånstans mellan 7-7.5.Topphastigheten har jag fått till 230km/h Så bilen går bra...kanske är något annat gjort på bilen som inte jag vet eftersom att jag har kört ifrån så många som jag egentligen inte borde..? |
|
Wokpanna |
230 enligt mätaren eller? Javisst.. Vad är 7-7,5 mätt med då? När bilsport provade 200sx s13 gjorde den 0-100 på 7,15 orginal. När min 200:a var orginal förutom öppet filter körde jag på 7,1 med g-tech. Och efter 100 borde din bil inte ha en suck då du har 4krafs som själ effekt och endast är en fördel i starten! Jag kan tro på att du kört ifrån en orginal 200sx med dålig chafför! Men inte 300zx... Det går inte. Då visste han inte var gas pedalen var. Men men, du kanske har en kompressor monterad nånstans som du inte har märkt? =) |
Perkka |
Tjenare Haga :) Välkommen till forumet! Snazen: Även en 960 tic kör ifrån dig skulle jag gissa på... HJH: Har du kört ifrån en C5 med en 3.6-a? Jag har åkt en C4 ett antal ggr på 247hk och den kändes hårigare än en M5 3.8.. Bättre svar, ett jävla kliv och ett sjuhelvetes vrid i 5.7-liters åttan.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.