AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.046

Rödljusrace, vad har ni vunnit mot?

Sida 6 av 16
Perkka
320-325: Självklart är du välkommen! Nej jag gjorde inte narr av dig iom att jag satt en :) efter meningen... Väntade bara på att du skulle skriva i denna tråd.. Synd att jag gått ifrån BMW? Snarare bra att jag gjorde det, eftersom bilen bara jäklades.. Jepp jag körde 535 E34 (när den väl funktionell)... Trivs mkt bättre med Saaben...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Perkka
När den väl VAR funktionell skall det givetvis vara!

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Med 325;an har jag hamnat i rödljus mot ett par olika bilar.
En Merca S500 ca 92-94års modelen.Riktigt bamsiga.Drog den 1:an,2:ans växel.När vi kom upp i ca 100kmh så bara Flög skiten förbi mig.

En annan bil är Audi 80 cab.Vi stod på rödljus vid Scandic (stora korsningen i malmö,mot triangeln).HAn satt med en brud i bilen.Han skulle väl impa Va vet jag.Blev grönt o han drog ifrån med 1billängd innan jag hann reagera att han ville tävla :)
Så de va bara GASEN i botten.1:ans växel han jag ikapp så vid stod helt jämna,2:an drog jag ifrån med 1-1/2 billängd.Resten behöver ej förklaras för att han gav upp =)

Drive Like U Stole It!!!!!
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Igår drog jag en sunken röd VOFLO 740 med två unga grabbar i. Jäklar vad de pinade den stackars bilen. Skön skalp att plocka... eller...?

Micke
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
klippte en volvo 343 igår. Som ett möte!

Länk
Of
27
Offa
323ic -96
R.I.P 29/10 -03
Drog mot en M3 GT med min 323:a. Dock inget ordentligt rödljusrace eftersom jag låg bakom honom i filen för högersväng. Drog den första repan (visste inte vad det var för kärra då). Enligt en arbetskamrat som åkte med i den kärran så gav han verkligen fullt oxå, dem hånade honom ganska rejält så han skjutsade hem dem efter det. Sen stötte jag på dem lite senare och fick stryk med ett par billängder på ca 400m. Vet inte vad man ska tro om M3 GT just nu, det är ju drygt 100hk mer i den. Antagligen så gick väl den kärran som skit eller så var det nåt fel på han som körde.
Bästa "rejset" jag varit med om var helt klart mot en Opel Calibra. Stylad och med skabbiga 17tums fälgar.

Han stod vid ett rödljus när ajg stannade bredvid. då började de(förare plus en passagerare) att titta på mig som för att rejsa och han börja varva lite. Höll på så i 20-30 sekunder(seg korsning) sedan tryckte jag till en gång på gasen. De tittade omedelbart bort och slutade gasa, och kärringkörde därifrån när det blev grönt:))
-BeeMWe-
ILiveToRide: Vad för bil körde du då?
320-325
det var ju bra ...... (perrka)

känns saaben goare att köra än 535an´´?
eller var det mera att du ville ha TURBO hk
Agge
Tog en Z28 för några dagar sen. Vi körde från ca 100 till 240km/h. Hans gick bra, men min gick bättre.
Oj vad tuff jag känner mig nu :)

MVH
//Agge

Min bil: Länk
Sn
37
Snazen
325ix-88
I söndags fich jag en härlig upplevelse...när jag åkte ifrån en nissan 200 med min gamla BMW från stillastående..!Gissa om föraren i nissan såg förvånad ut!!!
Fick på tafsen idag av en Subaru Impreza turbo, så nu har jag bestämt mig det blir kompressor....

Länk
Perkka
Snazen: 200sx gör 0-100 på ca 7sek om jag inte missminner mig och har en 1.8liters fyra på 169hk... Gamla BMW? 200-an kom -89 så det kanske bara skillde 1år mellan bilarna...

320-325: 535-an hade högre toppfart, men Aeron är nog lite snabbare i dom lägre hastigheterna iom att 535-an hade aut. Väghållningen är bättre i Aeron än BMW-n trots att BMW-n var sänkt.. Så man kan hålla mer i kurvorna med Saaben :)
Jag köpte denna bil mest för att det var turbo=lättrimmat.. Sen att den har mkt utr (såsom skinn etc) samt en väghållning som heter duga är ju bara plusmeny :)

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

hehe...nu e jag i farten igen, körde lätt ifrån en MB nya S-klass, den såg stor, klumpig och slö ut, och hur är det med väghållningen på S-klass?...såg i backspegeln att den krängde i en kurva som en gammal Opel Rekord -63...trodde nästan att den skulle välta :-| (det kanske var en S320 men iaf)

De du Soki ;;-)

// Lazze
Länk
H&R + Bilstein ökar farten =)

// Lazze
Länk
LAzzzeeee!!! =D

Sklass har bra väghållning men kanske inte lika bra som din sänkta E38a. Men , det måste varit en S320. det hade nog sett annorlunda ut ifall det var en S600 el S500, 500n gör väl på 6 nånting o 600 på 4,8. Men once again, 0-100 prestanda är ju inte allt som sagt. Klumpig? Det måste varit en W140 isåfall.=)

Mvh/Soki
Ny bild 7sep --
Länk
Det var en w220 !
Jag gillar S-klassen, den är myket snygg, men i det här sammanhanget hade den inget att hämta.

// Lazze
Länk
hehe

Mvh/Soki
Ny bild 7sep --
Länk
-BeeMWe-:
Jag körde min 318is;)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Numera rejsar jag av princip inte på vägarna (annat än i extrema undantagsfall).

I Berlin torskade jag vid rödljuset mot en Trabant för några år sedan med min E36 320. Det berodde dock mer på förarmisstag än dåliga prestanda. Sedan dess tar jag det lugnt.

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.