AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.044

Rödljusrace, vad har ni vunnit mot?

Sida 4 av 16
Perkka
Kanske lite ot detta inlägg men kan ändå inte hålla mig :)

Åkte kompisens trimmade Porsche 944 turbo i helgen, och lördagen var den roligaste dagen jag upplevt på länge! Vilka bilar som var ute och snurrade på stan.. Gladligen gick 944-an obesegrad genom alla race :)
En trimmad Aero 91-a och en trimmad (?) "vanlig" Saab 9000 turbo fick smaka..

En 300 ZX TT fick stryk som bara den på E4-an ( han med 300-an ville byta mot Porschen efter bara några dagar :)

En kraftigt trimmad 200SX fick pisk i stan..

En M3 E36 körde vi ifrån 2ggr i rödljuset med 3pers i 944-an, dom var 2st i M3-an.. Vet ej dock om det var 3.0-an lr 3.2-an..

En 911 Carrera (stavning?) 80-talare körde vi även ifrån rejält... Men den gick inte så tokigt heller, ehe.. Killen som körde den håller på med banracing iaf..

Som sagt roligare kväll får man leta efter :)

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Körde ifrån en BMW med Silveradon. Så grymt det var. Han stannade och jag körde före i parkeringshuset.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Sen dog alla.
Perkka
Tycker det är roligt när folk på forumet delar med sig sina erfarenheter gällande race osv.. Inget tokigt alls med det..

Mvh Per

DanTheMan
Rödljus race e för kärringar i mina ögon,,tacka vet jag en kurvig väg o antispinn urkopplat.
th
141
thorphedo
525 - 91b
jag brukar notera reg.numret på alla som kör ifrån mig för att sedan leta reda på de o smiska de personligen...

HUN power

Länk
Sc
89
Schwabinger7
330i - E92 - 2008
@Rantzow "...sen dog alla"
den var bra!!! *ROTFL* :-)

@thorpedo
du gör alldeles rätt! Smisk ska dem ha! :-)

Mvh

Stephan

--
De som använder säkerhetsbälten lever längre! - i snitt 35 sekunder....
Blev lite förvånad, höll jämna steg mot en Porsche 968cs (!?), är dom inte snabbare än så?

// Lazze
Länk
Perkka
Lite spec på bilarna:

968cs: 3 liters 16v snurra. ca 240hk, Helt riven och lättad med kolfiberstolar orginal. 6växlad, 0-100 på 6 blankt ungefär, toppfart ca 270 km/h...

740iA E38: 4 liters V8 på 286hk, aut, 0-100 på ca 7,4sek, toppfart 250 km/h (spärrad)..

Lazze: 100 på att du körde mot en CS? Tror även att du får det svettigt mot en vanlig 968, tyvärr.. Den gör sprinten 0-100 på 6.3 sek, men har samtidigt en toppfart på "endast" ca 252 km/h och ligger på 236hk..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Det var en CS! Var helt inställd på att bli "dragen", men nix Porschen endast 1 billängd före, tyckte dock att han växlade lite skumt liksom ryckte i växlarna :-|

// Lazze
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
raceade mot en vråltrimmad puch dakota , säkert drevad och filad kolv.
Han tog mig i starten men varvade fullt på 2:an och körde ifrån han lite längre bort vid infarten till en 110 väg.
Han skulle troligtvis inte ut med mopeden på E4:an men endå... han var säkert uppe i 55 kmh strax innan (nerförsbacke).

:-)

"Två ton annars får det vara för min del"
s40t4...
aero
t5
o.s.v....
men att köra mot "svenska" bilar är som att ta godis från barn...

Länk
-BeeMWe-
Drog en sån där tidig 90-tals Audi coupé igår, enda jag fått smisk av hitils är en 300 sx(heter d så?) Fast det var med gamla 528an med automat :)
Några cyklar och mopeder iaf! ;-)

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Perkka
BeeMWe: Inte konstigt att du fick stryk av en 300zx med din gamla 528iA :) Du skulle även blivit frånkörd av en 200sx...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

-BeeMWe-
Hehe ja jag blev inte förvånad när det hände :) Jävla slö sak meeeen den kostade bara 6500 :)
Perkka
Haha ok :)

www.ztreetghozt.com

anted
Fick stryk av ett gäng scouter på cykel (vet ej märke) i centrala eslöv.

Bör kanske tillägga att jag körde en traktor som maxar ca 10km/h...
changco
corvette tpi, ligger väl på ca 225hk om jag inte minns helt fel. är nog det roligaste rejset:) men sen får ju vr6or mm känna doften av brännt gummi :)
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
En massa gubbar i keps.. Och tanter med lila hår. Och polska tvåtaktare. Och... Ja, ungefär det.

Två bilar är fler än en..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.