AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.045

Rödljusrace, vad har ni vunnit mot?

Sida 3 av 16
För ett par år sedan när jag hade min 525ia (520 utväxling) så hjälpte jag min kompis att bogsera hans Vauxhall Victor (modell gammal) pga rasad växellåda.

Tar deta ganska lugnt och fint. Står vid ett rödlus. Ser stans bråkiaga Cheva Van glida upp Svartröd modell A-team ! Har lekt lite med honom innan med andra bilar.

Självklart så retas han (med sin 2500kg tunga van!) när jag håller på och bogserar. Varvar upp vir röljuset vill uppenbarligen rejsa ?!?!

Ok när det blev grönt Stod jag på Drog skiten ur hans jävla vän med en Vit Vauxhall på lina. (sträckt lina från början, van bogserare)

Man kan nog lugnt säga att medtrafikanterna och han med vanen blev ganska förvånade.

Kompisen i vauxhallen tyckte det var kul som fan (normalt 55hk 0-100 till kvällen)
securitas kör vw polo det e sant men sen kör dom passat oxå samt någon stor bil vet ej riktigt vad det är tror det e toyota.
he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
En -67 SAAB V4
Bm
122
Bmw W
325i -94
Körde mot en Vovlo 2.0t i helgen från mobilia ut på E6:an. Tog starten, sen kom han sakta ikapp lite min inte hela vägen. Vi körde av vid Bauhouse och snackade lite.
Senare på kvällen körde jag på samma ställe, mobilia ut på E6:an mot en silvrig Honda Civic type-r. Tog dom första meterna men sen kom han ikapp och förbi med en väldig fart. Hängde inte alls med. Men kul var det.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag tycker min 85:ans 528:a brukar göra bra ifrån sig. Den vinner inga långlopp, men rävingens vad snabb den är att komma iväg.

Eller så vägrar bara folk att tro att jag smygutmanar dem lite.. ;)

Rödljusrace är inte riktigt min grej, men just 528:an brukar locka fram hornen i pannan... den är som gjord för att köra mellan trafikljus med.

E28 är jätteroliga bilar!!
då jag inte har några emblem eller annat bjäfs på min 518 tycker jag det är roligare att "hetsa" småkillar med sportiga bilar till att dra iväg fort som fan, medans jag lugnt och fint puttrar vidare ;-) *ironi*

nä...vid rödljus har jag trots total avsaknad av effekt dragit en hel del upp till 40-45, men det är i regel bara för att man är något snabbare i starten...
rätt kul att snabbt som FAN dra upp till 50 och sen peta i fyran, bara för att se hur tokiga en del kan bli...Diamantsvart E28, lätt sänkt, utan emblem & med en liten vinge på luckan är inte diskret bland alla Volvos...

____
#232 E28registret
web: Länk
Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Perkka: Är du säker på att A3:an var chippad? En polare till mig har nämligen en 1.8T Q som han ska chippa snart och jag är lite orolig för att han ska åka ifrån mig, med chip får dom väl 193hk om jag inte minns fel. Känns som om det kan bli svettigt..

Han har tom sagt att hans mål är att köra ifrån mig, sånt kallar jag en utmaning ;) (som jag inte vill förlora, hehe)
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Loyd alexander. VW 1200, Citroen cv2, Fiat 1100 m,m.
X-
375
X-ray
325i -87
drog en Golf Gti 16v "initiativstart" :) inte mkt o hänga i julgranen kanske men jag va nöjd iaf..

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
BmwMutte
Drog en chippad S2 på rakan.. men han kom sakta sakta om mej när vi låg på 3:an..
drar inga bilar med min BMW :-(
...fick till och med smisk av en MB Vito diesel häromdagen.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
har 0-150 dragit Honda S2000, Porsche 944 S2, e36 325, Golf 1,6 och 1,9tdi,

fick stryk av en 740t 0-100 men d va min polare som växlade=)

securiats har allt från polo t MB, vanligast e nog ca 90-100hk-golfarna...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Med Alpinan:

Allt jag rejsat mot utom en toktrimmad Audi RS2 som försvann bortom horisonten medan jag fortfarande kunde höra när han växlade.

Med 323:
Det man kan vänta sig egentligen... Golfar, Volvos, lite Saab och Opel och skit. Inget märvärdigt i alla fall.

Med 318:
Vunnit ett enda rejs med den, mot en E36 323i. =) Killen som körde den blev så upphetsad, att när det var dags att släppa kopplingen så motorn dog för honom och jag vann lätt det loppet.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
X-
375
X-ray
325i -87
gullig statestik 300+ ska vi byta bil ? =)

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Visa användare
47
svempa
328i Touring -96, 523i Touring -99
Blev frånkörd av en V70 2.5T (en volvo!). Det var inte kul men 525IA är ju ingen racer direkt.

Ha de'
Jag rejsa MED en volvo 740 MOT en E34 518. Det var jäkligt jämt.

Länk
Da
85
Daddan
518i -85
Måste bara skriva nu när tråden finns. Annars finns det hur många trimmade åkdon som helst. Men i alla fall:

Drog en trimmad Volvo 850 T5R med min 518i -85 från rödljus. Ska väl bara tillägga att han stod och spann när de våldsamma 105 pållarna jobbade framåt. Sen gjorde jag om det igen. Sen såg jag honom köra om i typ 150 km/h på 50-vägen snopen och med hemlängtan. Eller kanske längtan efter antispinn och en förarutbildning. Kul var det i alla fall.

MVH David
tv
73
tvalkoppen
2002 Touring -73
320d Touring M-sport -10
Drog en ny M5a med min 316....

Cyklade ifrån en gubbe som var ute med hunden.........

Min pappa är starkare än din.........

M står för muskler och inte alls för mindervärdeskomplex........

Perkka
ferlin: Han har chip, 3" samt sportfilter.. Känner ägaren.. Men så klart har man ingen chans i rödljus "tack" vare aut :(

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Perkka
Förresten är A3-an felhjulsdriven..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.