AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.047

Rödljusrace, vad har ni vunnit mot?

Sida 2 av 16
Det mesta beror på föraren. Vid svartrace för sommaren så tog jag en lätt trimad 200sx men fick hur mycket stryk som helst mot en supra 3,0 turbo. Så det är mycket mer än effekten och vilken 0-100 bilen har orginal som spelar in. Tex med min första bil, en 320 -86 med konfilter och 2" så spöade jag kompisen 245 turbo. En omöjlighet om man kollar på presstand siffrorna, bör tilläggas att han tog starten men när tvåan komm i så drog jag honom. Det var inte mycket men jag vann.

vi åkte ca 400- 500 meter

Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Piskade en basdunkande stripe:ad Opel Corsa innehållande 4 yngre gentlemän med 535:an + husvagn för två år sedan vid ett rödljus. Stannade på samma mack som de och tankade någon mil längre fram och de tre passagerarna kom fram pratade och var väldigt imponerade av BMW. Föraren sa dock inget och hade tydligen inte gjort det sedan rödljuset heller ;o). Resultatet av det hela blev tre nya BMW-fantaster och att det tog närmare en timme att få allt iordning i husvagnen igen, men det var det värt.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
fdahl:
Jag är inte säker på att en M coupe klår en Ferrari 360 på bana, men den lär i alla fall ligga i närheten. Ganska bra jobbat för en bil som är flera ggr billigare. Vad sen AC kan trolla fram i väghållning lämnar jag till någon som provat.

Kävlingedepån:
M står för muskler och inget annat. Bilen är egentligen bara en stor motor och en liten kaross, snudd på skrämmande att köra.
Jag har fortfarande inte fått reda på vad du kör, vore kul att veta vad som drar en M coupe.

Till alla er som racar mot Volvos:
Jag har nu under ett år kört en V70N 2,4T i tjänsten, fungerar jätte bra på landsväg men är hopplös när det börjar svänga. Visst 200hk och turbo men den blir aldrig riktigt rolig och busig. Visst har jag provat den ett antal ggr vid rödljusen men den är hopplös, den bara spinner bort all effekt, eller så kopplar man in anti spinn och den spinner till först och sen stryps motorn i några sekunder då bilen bara puttrar fram = hopplös rödljus bil.

Torskade stort i vintras (med volvon) mot en silvrig M535 på väg ut mot Vällingby, jag spann bort mig hela tiden medan BMW bara satt sig på sin bakaxel och drogiväg.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Aldric
En Mitsubisi Galant V6 från 50-160 ungefär ;). Jag var väl ca 3-4 billängder före honom när vi fick bromsa.
Ferrari 360 Modena kör ringen på 8,09. Samma som ex. Porsche 993 GT2, medan M Coupen kör på 8,22. Samma som ex. M3 E46(?), så nog är M coupen snabb alltid, men i Modenans klass är den inte.
Drog en M5 E39 vid ett rödljusrace upp till 160 med min gamla 740 T för ett par år sen. Ja, han kunde köra, liksom jag, det var skitkul... Min gick låga 13 på 402m, men med sämre slutfart än M5an, men vilket som, så var det en rolig upplevelse :)

Enda anledningen till att en 740 T kan köra ifrån en E39 M5 måste vara att föraren i M5:an inte är duktig på att växla eller så körde han helt vanligt medans du uppfattatade det som om han tävlade. E39 M5 vanlig körning = 740 T körs på max med trim och en hel del annat :) ...

MatroxMGA >> Räkna på mina 330hk på 1350kg mot M5 400hk på 1800 kg så ser du att det var rätt jämt.
Men du la ju en :) bakom så jag anar att du skrev med lite ironi... :)

Dragit rödljusrace med 9-5 Aero, ST200, Lexus IS200 m m. Har aldrig förlorat i upp till 120 km/h, sen kom 9-5 Aeron ikapp likaså ST200

Har en helt original E39 528 - 2000
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Drog en polisbil från 0-70km/h vid ett rödljus i Fagersta...
Sen tordes ja inte gasa nå me eftersom d var en 70km/h väg : )
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
ctg-putte:
Och snuten var med på det hela eller????

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
securitasbilar brukar vilja raca faktist, E4an uppsala som går igenom stan (gränby). Har racat nåra gånger där. Nån som vet va dom har för motorer i sina Vw s?
Soki: De jag sett köra omkring här har 1,6 litersmotorn (Golf).

Ps. Drog en VW Polo igår ;)) Ds.
En Ford Focus häromdagen...
+några sura Corollor och Oplar!
Inget att hänga i julgranen m.a.o.

mvh

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
z3mpower: ja visste du inte att poliser älskar att ördljus räjsa : )
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
rödljus ska d va (liten touch av dyslexi i fingrarna)
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
ctg_putte
Nä det visste jag inte, jag tycker de bara stoppar mig hela tiden och ska kika på körkortet, då och då även ge mig någon form av dyra räkningar. Jag tycker de är hopplösa!
Nu har man ju blivit så paranoid att man misstänker alla Saab och Volvo eller andra bilar som ser inte allt för risiga ut och kikar mer vid sidan av vägen, bakom skylltar, påfarter eller i backspegeln än vad man kikar på vägen framför mig, och det trots att jag lärt mig köra lite långsammare!
Har dock aldrig blivit stoppad i en BMW, kanske bara ska köra BMW i framtiden.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Kul det där med misstänksamma människor, min far hade en Saab 9000 tidigare, en svart. Ibland när man låg på motorvägen och det kom en bil i 170-180 i backspegeln, så såg man plötsligt hur dem ställde sig på bromsen och svängde in och la sig bakom saaben, när dem sen legat där ett tag och insett att man inte var civilare så drog dem om och ökade till 170-180 igen =)
z3mpower: En B8 kanske drar en M Coupé? Iaf rakt fram :D

Ska testa sen i sommar. Med lite tur så har jag hittat vad jag letar efter då...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.