|
Sida 15 av 16
|
|
|---|---|
|
alfatok, När jag tittar närmare på sidan jag hittade så ser jag nu att det är konstiga (felaktiga) prestandasiffror på flera bilar, alltså inga tillförlitliga uppgifter där inte. T ex din Alfa (utan chip) borde vara snabbare än 7,9... Aja skit samma, blev bara lite nyfiken på prestandan på din Alfa. (jo det är sant, chipet gör mer på turbobilar) /Lazze Länk |
|
|
jag har tävlat med en audi a4 1,8 turbo...vet inte hur många hästar han hade men iallafall han hade ingen chans.. Länk Länk |
|
Sean_Modena |
Vänner o fiender.... Vill ni tävla mot riktiga maskiner med enormt vackra sånger (motorljudet asså),,,Ta bilen till Monte Carlo en Fredags kväll,jag fick mycket spö av MÅNGA MÅNGA dvs Pagani Zonda c12s (Vilken bil,oj oj oj) Murcielago Trimmad Bentley Gallardo 360 CS TVR Tuscan Porschar (lika vanligt som volvo i swe) Men jag spöa... Ferrari 355 (dålig förare) Ferrari 348 Porsche 996 (gammal tant) Rs6 Rs4 Bentley Japanare som inpreza evo m.m.. Det sjuka är att dom samlas typ 8 bilar vid ett rödljus sedan kör alla tills den första är borta... Efter denna heta tidiga höstdag,mådde mina öron bättre än förr... |
|
fyfan vad det låter nice... där skulle man ju inte haft en chans me sin gammla m5.. hehe Mvh Jojje |
|
| Min bästa skalp är en 850-hästars supra. Men det var nog mest för att han hade problem att få ner kraften. | |
| Jag klipper nästan alla varje gång vid rödljus så länge jag får ligga först i nån av filerna så klart. Dessvärre misstänker jag på att de andra inte rejsar så hårt... Det är få som vill göra det mot en Saab 900 -85:a... :( | |
|
Det roligaste racet jag vunnit var med min moppe som jag hade vid 15års åldern..hade en lätt trimmad suzuki k50, toppade 50km/t..spöade en gammal VW Passat diesel upp till mopedens toppfart sen kom passaten sakta förbi!! Farligt snabba bilar domdära:) /Tobe kärran- Länk |
|
| Körde ifrån en Yugo Zastava me min bil | |
|
Deltar inte så ofta i rödljusrace... eller nästan aldrig.... de gånger jag tävlar så sker det på motorväg. Men jag körde jämnt med en volvo 850 av tidig årsmodell (minsta motorn antar jag) med min 318iS-88 (M40), vilket får anses som en klar seger, med tanke på skillnaden i motorstyrka. ___ 750-bloggen: Länk |
|
| Med min Clio -92:a tar jag alla Volvo 740 GL som är orginal. Det tycker jag är lite stort med tanke på bilskillnaderna. Volvon har 40-50 hästar mer, men väger otroligt mkt mer. Dessutom har den bakhjulsdrift, medan min driver fram :) | |
| Vann över en Nissan Almera(tror jag) med 1500 kg husvagn på kroken :) | |
|
Jag deltar inte heller speciellt ofta i rödljusrace, men visst några har det självklart blivit. När jag hade min 328 med ENEM`s kompressorkit körde jag mot en Volvo 850 T5R som sägs ha 330hk. Jag tog starten men han va lite snabbare väl uppe i fart. Med M3àn har jag inte testat nåt vidare eftersom jag har haft inkörningsperiod efter renoveringen större delen av sommaren. körde dock lite småtester på en banträff i Anderstorp mot en CSL. Ca en billängds skillnad på flygrakan till CSLèns fördel. (Min front jämsides med hans bak) ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
Alltså jag hade en 735i manuel från -88 med sportluftfilter och sportsystem. Hängde på lika bra en Saab 9-3 Aero av den första modellen...så jag var nöjd ändå för att ha en standard BMW...och även en tung 7-serie ! ! ! Så jag gillar 3,5:an i BMW. Dom är underbara :) Nästa bil blir en E23 745iA Turbo...kanske med lagom mycke rostfläckar...ökat laddtryck och så...kanske 300 hästar |
|
|
Jag har inte för vana att lägga locket på stämningen på denna sajt (och detta kommer jag att få fan för). Men rödljustävlingar skulle jag aldrig delta i. Riskerna för medtrafikanter (ex. fotgängare) är för stor. På ett övergångsställe i Västerås dödades tex en farbror för något år sedan av två som skulle tävla vid ett trafikljus. Handen på hjärtat inte har vi alltid full koll när det är mycket rörelse runt oss? Ett extremt fall som bara till en del gäller trafikljus utspelade sig för några år sedan på natten då jag fick väja vid ett filbyte när två fullblodsidioter i extrem hastighet tävlade på Sveavägen och den stackare som trodde att grönt ljus betydde att man fick köra ut från en tvärgata fick en nära döden upplevelse när en av de tävlande bilarna alldeles för sent såg bilen köra ut (själv hade han rött ljus, vilket jag noterade eftersom jag själv bromsade in för det) bromsade in och fick en rejäl sladd i en hastighet som (enligt min bedömning) låg långt över 100 passerade korsningen och fortsatte vidar i lika hög hastighet. Det kan tyckas hårt men med tanke på hur den omdömeslösa föraren riskerade andras liv beklagade jag att föraren inte slog runt i det läget och hade jag haft mobil hade jag ringt polisen. Det var det mest omdömeslösa jag varit med om i trafik. Trots att jag aldrig tävlar mot andra bilar (jag tycker mest om att gasa för mig själv på tomma vägar) så kan jag ändå förstå tjusningen i det, men som sagt inte när det finns risk för andra. Mvh Mikael |
|
|
mikaelodoris: Ett race som du beskriver i ditt inlägg är oförsvarbart! Har rejsat på gatan/landsväg med personer i sämre bilar än min egen men de har ändå vunnit. Detta pga att de inte tar hänsyn till något alls. Jag vågar helt enkelt inte ta de risker i vanlig trafik. Skulle aldrig kunna leva med ett liv på mitt samvete under såna omständigheter där jag själv kört på det viset. En olycka kan hända lätt om man så ständigt kör "som man skall" men då har jag iaf inte betett mig som en "jävla idiot" förhoppningsvis... Kör jag rödljusrace gör jag inte det i närheten av övergångsställe eller där jag bedömer det som en farlig situation. Skulle heller aldrig fortsätta rejset i hastighet över ett annat trafikljus. Jag kör .start trafikljus 1, stopp vid trafiljus 2. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
I Danmark är det jätteroligt! Alla ska tävla vid rödljus. Pga bilpriserna här så är bilparken inte direkt i topp men det stoppar ingen. Det kan komma en rostig 80-talare med 1.2 liters motor och ge järnet, ingen tvekan. Är man ensam vid rödljuset åker dom upp i filen bredvid, att ställa sig bakom finns inte. Gott om testosteron och självförtroende. /Mattias |
|
|
Igår ställdes jag och BMWn mot en Porsche Carrera S, vinsten gick till BMWn (Dock så raceade jag nog mer mot föraren än mot bilen, för Porschen är ju starkare på pappret). *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Nu börjar man ju sakan sommaren och "finbilen" (m535i). några roliga minnen sen i sommras, hade varit nere i skefteå på en bmwcs träff och var på väg upp till piteå längs e4an när en röd nissan 200sx dyker upp i backspegeln, "18års stylad" med en enorm vinge bakpå och nån stor vinyldrake på huven, lexusljus m.m. visserligen så satt det 3 pers i den och jag körde själv. låg och puttrade på i lagom landsvägsfart(lagligt) bilen pojken i sin 200sx lägger sig ca 2 meter bakom mig och ligger så i ca en kilometer. något som jag inte tycker om så när han väl börjar köra om så tänkte jag jävlas lite och gasar på jämnsides med han. sen blir det tvåfiligt och han försöker verkligen få mig att racea mot han. varför inte tänker jag det blir väl ett trevligt avbrott efter ett antal mils landsvägskörning. han börjar dra iväg och jag hänger på. ganska fort så hamnade ha i backspelgen och när det har passerat 3siffrigt med en 2a först så är han ca 100-150 meter bakom mig. Efter det så la jag mig i 90 resten av vägen till piteå (ca 1,5mil) och han vägrade köra om på 110 väg. det visade sig att vi skulle till samma evenemang och jag fick en del frågande blickar av han men främst hans flickvän när jag klev ur bilen på parkeringsplatsen bredvid. ett annat rolig minne är när jag är på väg från jobbet så kommer det en subaru impreza (modell 04-05) och verligen försöker hetsa mig till att dra mot han. visst tänker jag och det visar sig att jag faktist är en hyffsad bit snabbare än han. han kämpade 2 gånger. sen orkade jag inte mer. han såg inte så glad ut när han kom upp jämnsides med mig. inte för att min m535 är speciellt snabb egentligen men det är alltid roligt att se folks reaktioner när man kör ifrån dom med gammelbilen... |
|
|
I går for fan i mig när en Volvo S60 AWD gled upp vid sidan av mig. Han låg i häcken på mig längs hela Kungsängsleden över Fyrisån och ville köra om, men det är väldigt svårt just där. Väl framme vid korsningen Dag Hammarskjöldsväg och Kungsängsleden så la han sig alltså jämsides så klart. Det var isigt som fan för oss båda och det var dött lopp fram till att filerna gick ihop till en. Där fick han ge sig. Men fy fan var jag var nära att krocka. För på andra sidan korsningen så kommer det en påfart med lämna företrädesskylt, för de bilar som färdas på Dag H och ska svänga höger. En gubbe i en gammal 245:a ser formodligen oss, men tänker att han hinner, för det gör man normalt. Men han hade nog inte räknat med att 2 st. AWD snart skulle tävla mot varandra. Undrar vem som hade åkt dit om nåt hade hänt. Det där gör jag inte om. En adrenalinkick blev det i varje fall. |
|
|
Nu på vintern vinner man nästan varje gång från rödljusen oavsett motstånd tack vare att min bruksbil är fyrhjulsdriven... Rätt kul att åka ifrån nya V70 T5:or med en gammal Renault Espace :) Med BMW så var en av de roligaste grejorna när jag kom ikapp en stylad (Evo6-vinge, stort slutrör osv, osv) Volvo S40 T4 med min M5 E34 i somras... Hängde på honom lite lugnt och fint upp till 180-200 någonstans varpå Volvon började sacka. Gav honom ett helljusblink, slog på vänsterblinkersen, la i fyran och åkte... Han kom aldrig ikapp fast jag släppte av igen efter ett par kilometer... :) Var nog många som blev förvånade över hur pass rapp en gammal E32 750 egentligen är när jag hade den också... The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.