|
Sida 11 av 16
|
|
|---|---|
|
Tog en Mitsubshi colt 1,6 på ö-sund rakan 402 meter.. . 316 e inge o race med men d e kul o pröva.. Han fick ju i alla fall pisk... /D MIn soetis : Länk |
|
lefferakis |
(tog en saab turbo utan problem i sommras i jöping lefferakis |
|
har kört ifrån en volvo 850 turbo...3 gånger..fick tummen upp.. (bättre fäste och inte så lång sträcka... ) så inte så märkvärdigt.. men men. upp till 150 åkte vi i alla fall. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
| Senast jag skulle rödljusrejsa börnade jag sönder ett bakdäck... På vinterpilen (Volvo 360 -84) då. Var ju tvungen att värma de redan sönderkörda vinterpuckarna så de absolut inte bettade. :D | |
|
Haglund2306: Skulle du rejsa mot ett cykelbud då eller? ;) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd: Nej, min GLS skulle bestämt spöa en GLT (360 det med vettu). B23-förgasaren gjorde ju att den varvade minst 7500 varv! :D Man får tröstgasa med skitbilar under säsongen som man vill bespara de fina bilarna vettu. ;) |
|
| Haglund2306: Snacka om gärdgårdsligan... :-) Vågat att ge sig på den erkänt potenta GLT-modellen. | |
|
Jag är ännu obesegrad med pappas Citroën AX 1,4! Går att få till riktigt snorsnabba växlingar med den! ..appropå skitbilar :D Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Drog skiten ur en liten riskokare igår med 540n, nya Civic TypeR förresten, skall inte den vara snabb? ;-) Alltid lika kul att se minen på alla stolta ägare när man blåser förbi i en "gammal BMW." MVH, E38B12 |
|
|
vad drar en 540ia touring. tror min drar för mycket... Barrett |
|
|
Jag har dragit allt möjligt. Trimmad opel calibra turbo, saab 9-5 aero 250hk (var inga problem), 325 e30 stylad var den (snygg) vet ej om den var trimmad men jag spann som fan på ettan å tvåan pga den blöta asfalten, 540 e39 var det ganska jämt mot men jag körde iaf ifrån han. Mot Audi S8 var det jävligt jämt. Men massor med andra skitbilar som inte är värdiga att ta upp här. Det konstiga är att många volvo och saab turbos som åker runt på stan å spinner å härjar inte vågar rejsa. Inte en enda har vågat hittils.. Tråkigt.. Jag har iaf aldrig blivit slagen än. Men man ska aldrig säga aldrig eller hur.. :-))))))) Mvh Jojje |
|
Agge |
Jojje81: Vänta bara tills du träffar på "fel" bil. Det gjorde jag i förrigår, det var en Porsche Carrera Gt jag stötte på, och jag fick duktigt med pisk :) Men har har ungefär dubbelt så många hästar som mig, så det får man ta :) Mvh //Agge |
Agge |
Han har ska det självklart stå på sista raden. Mvh //Agge |
|
Jag känner mig så ung när jag läser de här inläggen:-) /Pellen i botten! |
|
|
Agge: Det är därför jag skrev "man ska aldrig säga aldrig".. hehe Jag går faktiskt å väntar på att nån ska ge mig en riktig läxa ;-) Och inte kommer jag bli lessen för det! Som vissa andra verkar bli som i några andra trådar här på forumet! Då är det bara till att trimma å ge igen med råge.. hehe Jag funderar på kompressor faktiskt :)))) Mvh Jojje |
|
|
Agge; träffade du på en Carrera GT i vanlig stadstrafik?...Visste inte ens att dessa levererats till Sverige än - coolt. Lät den gött? (..eller var du bara ironisk?) :-) |
|
Agge |
Sani: Hehe, nej jag var inte ironisk. Tror det finns 3 st i Sverige, varav 2 st finns ute i Saltsjöbaden utanför Nacka, alltså i närheten där jag bor. Såg han lite längre fram i trafiken och jag var bara tvungen att hinna ifatt han. Jag försökte hetsa upp han till ett race, och det blev det också :) Låg bakom han i kanske 80-90 km/h, när vi började dra. Och jag hade verkligen ingen chans någonstans. Men det var väntat. Jag kom upp till ca 220-230 km/h. Men då var han säkert uppe i 300 km/h :) Han varvade upp motorn innan han drog ifrån mig, och bilen lät verkligen som ett as. Ni vet ju hur en F1 låter, precis så låter Gt:n också. Jag blev duktig överröstad när det gäller motorljudet, även när han var några hundra meter framför mig. Finns ingen bil som matchar Gt:n ljud. Pratade lite med honom efter vid en bensinmack, väldigt schyst kille faktiskt. Han sa att hans bil lät väldigt bra i söderledstunnel. Nehe!?!? Jag tycker att min bil låter bra där sa jag :) Det sjuka är att hans bror har en likadan, fast den är silver, hans var svart. Jojje81: Klart man inte blir sur för det. Kan inte tänka mig bli det heller. Jag ville faktiskt åka på däng mot den där Porschen :) Mvh //Agge |
|
klipper ju plättlätt en 540 med min 240Turbo. ganska skoj. utväxling ändrad för bästa axx, toppar max 160-170km/h, men 0-130 går fort! vore skoj å provat mot någon m3. men inte lyckats stöta på någon som vill än. 325,328,330 har jag klippt .:) :) men oj va mycket bättre bimmer'n är på alla vis, men ändå skoj å busa runt me en gammal pissbil som går mer än folk väntar sig. /A |
|
Agge |
Cordone: Om du tar en 540 lätt, kommer du förmodligen ta en M3 också. Vet du vad din 240 gör 0-200 km/h? Mvh //Agge |
|
Agge: fett med tummen upp för att du sett o lyssnat på Carrera GT! Som du skriver är 3 st beställda i Sverige, och den silvriga måste vara grisigt ny, den gjordes i ordning i förra veckan på Porsche Center. Jag har fortfarande inte sett eller hört någon "live", låter den det minsta lilla som en F1 kommer jag definitivt att behöva en stor hink (minst 20L) att dräggla i, och antagligen nya kalsonger efteråt ... :) dragavdelningen: jag fick dyngsupermegaspö av en Merca SL för några dagar sedan, det kändes helt OK då det var en SL55 AMG. Respekt! Ettan-halva tvåan hyggligt jämt (porschen är svår att få till snabba växlingar i, btw) mest pga att han spann loss ganska friskt. Sedan var det bara att lyfta på hatten åt den galet snabba plåtcabben, fy f-n vad de går, de där gubbräsrarna ;) Fick förnedra en SL500 (gamla modellen) ett par minuter senare när det började svänga. Småsvettigt, hade en stooor kartong i passagerarsätet som jag fick putta på då o då för att inte få den i knät :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.