|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Aldric |
... en 318iS -90 i ett skick som inte går att beskriva :))))) För ca 55 minuter sedan låg jag bakom en Mitsubishi Galant V6, senaste karossen med stora spoilerkitet och allt lulllull på. För ca 55 1/2 minut sedan såg jag Galanten i backspegeln. Alla tider är uppskattningar. Hej Haglund ;) |
| Blev Du frånåkt av en Galant eller har Du månne köpt en tidsmaskin? :-) | |
|
Välkommen till klubben;) ..klubben för överfanatiska 318is ägare! |
|
Aldric |
*funderar* Jag har kommit fram till att bjoerk har en mycket bra poäng, men oberoende av min klantighet (VET DU VAD KLOCKAN ÄR ENS??) var det min BMW:n som var snabbast :) *har inte hunnit bli överfanatisk ännu* |
Bmwdrivernr1 |
Grattis!!!!! Får man fråga vart du köpte den ifrån?? |
| Då är ordningen återställd och jag gratulerar till din nya bil! | |
ant |
Gratulerar till ett fint val. Jag antar att du vet vad du har köpt eftersom Haglund verkar vara inblandad..? Mer info om bilen? ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
Aldric |
Jag köpte den av en lokal förmåga här i stan, så den stannar i regionen. Är som sagt en -90:a, 14500 mil, helt sanslöst väldokumenterad, rekondad förra veckan, ser väl ganska mer eller mindre helt nerlackad ut (förra veckan). Fin som bara den. 16" TSW Imola. Chip från 318is.de, konfilter å lite sånt nödvändigt. Larm. Röd förstås .. ant: Jag vet vad jag köpt. Hr Haglund bor väl en .. säg 60 meter längre upp på gatan, vi har lite samröre ibland ;). |
ant |
Mumsich.. Ja då gratulerar jag ännu en gång.. Hade för mig att du och Haglund kännde varandra men var inte säker. Kom förresten inte och säg att du har rollo i bakrutan.. Har du det så köper jag den av dig på rak arm.. =) ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
Aldric |
Tack igen, detta ska nog bli bra. Känns fint med 2 bimmers framför huset .. *S*. Nej ont om rollo, men det hade suttit fint med en, eller vad säger du ant. Har semester den här veckan, men var just inne och väckte tjejen för att erbjuda mig att skjutsa henne till jobbet imorgon vid 0630. DET är kärlek det .... till nåt i min närhet ;) |
Aldric |
Länk Den som letar han finner :) |
Aldric |
En fråga: Måste jag ha "strålkastartorkararmarna" ;) monterade? |
ant |
Ouch!! Är det den!! Nu blev jag genast väldigt avundsjuk på dig.. Den är ju så smiskans fin!! Jag har dreglat över den bilen mången gånger.. Attans attans vad fin den är! Sportstolar också.. Mumma!!! Ja en rollo skulle sitta som en smäck! Jag ska leta upp det till min kärra. Ska kolla med BMW nån dag framöver. Angående torkarna på lyktorna, ta bort dom. dom stör bara enligt mig. Mina var inte ens inkopplade. Lite pilligt att få loss muttern då den är låg och har väldigt fin stigning på gängen dessutom sitter den lite illa till, men det går. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
Aldric |
Hehe jaså gick det så fort? =p Men din är fin den med, absolut :) Fast vi säger inget till Haglund, då blir han så kaxig ;) Dom är bortmonterade nu, men då är det alltså ok att låta dom ligga i en papplåda i bagaget? Tänkte mest på vad besiktning och ordningsmakt säger när den dagen kommer. |
ant |
Det är lugnt. Du behöver inte ha dom monterade. Ahh jag är galet avundsjuk på dig nu.. Bara så att du vet. ;) Visst tycker andra att min bil är fin, men själv ser jag bara felen. Antar att man är så med sin egen bil. Den bil jag hade förut var inte speciellt fin enligt mig men så fort jag sålt den och såg den på stan så insåg jag att alla putstimmar verkligen gav resultat.. Vårda den ömt, den är värd det! ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
Aldric |
Säljaren ringde mig förut idag och frågade om jag skulle komma att älska bilen så som han älskat den, annars ville han kanske inte sälja den till mig. På sitt skrivbord på jobbet har han en bild på den, men ingen bild på sin dam .. det säger en hel del, eller hur? Känns som ett bra köp det här :) |
ant |
Kom på en sak angående torkarna på lyktorna. Om du bara tar bort motorerna med axlar och blad så kommer de "hakar" som sitter på sargen vara kvar. Dessa kan skruvas bort från insidan men lämnar ändå kvar hål. Du kan köpa nya sargar på BMW utan hål. De finns även i svart. Kostar 147 kronor styck i svart utförande. Jag har planer för sådana på min bil senare i sommar. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| grattis och lycka till :-)) | |
Aldric |
Jag var lite inne på att låta hela arrangemanget sitta kvar, man vet ju aldrig hur söligt det blir på vägarna fram igenom. Skulle väl vara att ta bort det hela för att spara vikt då ... AMET: Tackar! |
| Oj vilket skick! Grattis!!! | |
|
Grattis Aldric! Då står vi likt.. Båda har en e30 och en e36 *s* Får man kanske se bilen din här i borås en gång då :=) BMW är mer en bil - Det är passion |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.