AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.328

Uppgradering 325 E30 bromasar

Sida 2 av 2
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Endless brakes kanske kan va nå? används av bla F1, rally och rallycross åkare, dom ska ha nå billigare serie som ska funka skitbra med bra orginal skivor!!

Too much is right
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Caulev: Mitt tips är att köpa originalskivor. Vi har åkt 40 timmar långlopp på skivor som var beg innan vi ens började... Syns fortfarande inget på dem och de har inte slagit sig!!! Köp Motul RBF600 bromsvätska hos KG Trimning i Dalby. Kostar 89 kr/halvlitern och är BRA. Vill du ta ett steg till sen så kan du testa slitsa skivorna...

Vilka belägg rekomenderar du, eftersom jag ändå skall handla, ha ringa alls.

Länk
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Svårt att tipsa om belägg då vi endast åkt original och gula Pagid. Inga problem att åka långlopp med något av det, men givetvis "bettar" Pagiden bättre. Annars var jag imponerad av slitstyrkan i Pagiden (Hade säkert gått en hel säsong om inte oken kärvat...) och dessa finns i några olika compounds för olika ändamål. Snacka med Tobbe på NFS, han har dessa i sitt sortiment och kan säkert guida dig rätt. Har bara dålig erfarenhet att ett fabrikat och det är Tarox, höll inte mer än 4 timmar banåka... bak på bilen!! Sedan satte vi i de halvt nerslitna originalbeläggen vi hade liggande och nu har de suttit där i 10 timmar race eller nåt...

Vad menar ni när ni säger orgina???
Är det inköpta på BMW eller??.
Har hört att tex. Svensk bilutrustning i Malmö också säljer orginal bromsar fast att de inte ha BMW stämpel på grejerna, därför lite billigare.

Länk
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Original = Köpta på BMW. Har för mig att de heter Textar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.