|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Var ju bara tvungen att göra ett inlägg här efter som jag själv kör Ford numera. Det var väl knappast bilens fel att hon parkerade som hon gjorde. Alltså kan du ju inte säga "Fy för Ford speciellt när dom inte kan parkera". Sen är det tråkigt att Ford fortfarande har så dåligt rykte ang. kvaliteten. & jag har ju märkt att många BMW ägare tycker att allt annat än BMW är skräp. Jag köpte nyligen en Ford Mondeo kombi-97 efter att ha haft två BMW, & jag måste säga att jag är positivt överaskad av Forden. På alla sätt & vis. Visst, det går inte att jämföra en Ford mot en BMW, men det går heller inte att jämföra prislappen på dom. Ford har vissa detaljer tex plastdetaljer i inredningen som inte är av världens bästa kvalitet, men kollar man på dagens Ford motorer & chassin så är dom inte sämre än några andra bilar. Ford Mondeo kombi har fått mycket bra kritik. Framför allt för att den är slitstark. Inte mycket som går sönder på chassi & motor. Att det sen finns plast som kan gå sönder är ju en sak, men det har ju dom flesta nya bilar. Jag är ett BMW freak, det ska jag inte sticka under stolen med. Jag älskar BMW & kommer absolut att köra BMW flera gånger till i mitt liv, men även andra märken. Men jag tycker att bara för att man kör BMW, så måste man inte tycka att allt annat är skräp. | |
|
Ahh, Spelar ingen roll vad ni säger, fordar är av ondo!!! En gammal risig Ford som hade parkerat precis bakom mitt garage, han hade framdäcken precis på den vita linjen så det tog 5 minuter att komma in i mitt även annars trånga garage! (radhusområde med gemensam parkering/garagde). Denna sitter numera på Fordens vindruta, det var han värd! Länk |
|
|
Mike_Boy: & det är förstås bilens fel, för det kan ju inte vara ägarens fel va? Jag har dessutom ingen gammal risig Ford utan en nyare bil än vad du har. |
|
|
Danne27 - Hehe, ta de lugnt! Självklart så är det forden själv som parkerat, det förutsatte jag. Ingen ägare skulle vara så dum... Sen vad du har för bil struntar jag helt o hållet i, känns som du tar detta om Fordar lite väl personligt? |
|
|
Ojojoj nån tog det här med Ford lite för personligt! Jag tycker att det inte ens går att jämföra Ford med Bmw! Sagt det förut och säger det igen... Tysk Ingenjörskonst VS Plastig masspruduktion! Mvh Mohsen |
|
|
Men hehe, var snäll mot killen nu brytar han snart ihop... Danne27 - Hoppas du förstår att vi skämtar med (om?) dig. |
|
|
Tycker nog att man måste vara lite mer nyanserad än att dra alla bilägare av ett speciellt märke över samma kam! Jag har sett mängder av BMW-förare som varken kan köra bil frammåt, bakåt ( ;oDD ) eller parkera! Att sedan skylla på bilen och inte föraren är väl över gränsen för vad jag kallar dumhet! I detta fall måste man nog se Södermalms inlägg/reaktion som en ren försvarsmekanism för att han uppenbarligen inte kan köra bil speciellt bra och därmed backade in i ett bakomvarande fordon. Inget ont med det, det kan hända den bästa! Men att skylla på bakomvarande bil.......skärpning! Som en liten parantes kan man väl säga att de allra flesta Fordarna som säljs i Sverige är framtagna och tillverkade i just Tyskland....så de är också ett resultat av "tysk ingengjörskonst"! Personligen är jag inte så imponerad av just Ford och deras kvalitet, men de kostar å andra sidan rätt mycket mindre än motsvarande BMW.... Mvh |
|
|
Men alltså kom igen nu... Iaf. jag skämtade när jag skyllde på bilen och jag hoppas ni alla förtod det. Sen om man har ford eller bmw är väl upp till var och en!? |
|
|
Johan B - tack för att du dömmer mig som förare pga parkeringshistorian.... "uppenbarligen" Det är ju lätt för dig som har PDC men om man utan det ska kunna ta sig ut så måste man göra så gott man kan, och då funkar det i dom flesta fall att backa extremt långsamt tills dess att du snuddar bilen... ok kanske inte i det här fallet, men som jag sa tidigare så tror jag inte sprickan hon hade va pga av mig, eftersom jag tillämpade min egen regel "lååååångsamt". |
|
|
Och att jag har inget emot dom som väljer ford, jag gillar bara inte bilarnas kvalitet... motor o sånt e väl bra, men lite för mycket plast för min smak. |
|
|
sodermalm: Jag hade i alla fall inte blivit glad om du använde din backteknik mot min bil.... __ Länk |
|
|
Södermalm, jag har aldrig haft en bil med PDC! Att "köra tills det tar emot", är ett tydligt tecken på att man inte kan backa enligt mig! Men det kan iofs hända den bästa, det är inte det jag hänger upp mig på.... Att däremot vända det till att det var den andra bilens (personens) fel är det som stör mig i detta resonemang! Mvh |
|
|
Har väl inte sagt att det är den andra personens fel, jag visar hat mot den personen för hur den parkerar sin bil. Men att påstå att du är säker på jag är en dålig förare utifrån den här händelsen är ju fel ifrån din sida o det måste du medge. |
|
|
Johan B - råkade ta fel på din bil o en annans när jag sa det där om pdc:n |
|
|
OK, jag ändrar mitt påstående till : "...inte kan backa speciellt bra!" Mvh |
|
|
bra bättre än innan iaf... backar inte alla bmw ägare dåligt med en fård bakom? tss... ;) |
|
|
Trodde det var ett misstag av dig att backa emot, men det verkar ju vara din metod för att backa, att köra emot försiktigt. Tack för varningen, ska inte parkera i närheten av andra BMW på södermalm fler gånger..... kanske säkrare att ställa sig intill en Ford istället... |
|
|
alltså jag har ju inte som metod att backa tills jag nuddar, jag har som metod att backa så långsamt att om man skulle råka komma för långt så ska man köra så långsamt så att det ska vara så liten chans som möjligt att det blir nått. |
|
|
Mike_Boy: Jag tar det inte särskilt personligt. Alla får tycka vad dom vill. Jag hade skrivit likadant även om det var en Volvo, Saab, Audi eller nån annan bil det handlade om. Tycker bara det är lite korkat att skylla en bilägares fel på själva bilmärket. Mohsen: Du har absolut rätt. Det går inte att jämföra BMW mot Ford. Varken kvalitet eller prislapp. Men för dom pengarna en nyare Ford kostar så är det en kanonbil. Sen kan man ju alltid diskutera all plast, men det är å andra sidan inte mer plast än dom flesta andra nyare bilar har. & då räknar jag förstås inte in BMW. Mike_Boy: Bryta ihop? Jag? Tsss. Jag småler. Johan B: Håller med dig fullständigt. |
|
|
Tror inte att det skulle vara några som helst problem för Fords ingenjörer att bygga en bil med "Bmwkvalitét". Det svåra för Ford är nog att få någon att köpa en Mondeo till "Bmwpris"... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.