|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Grr, parkerade utanför ica idag, gott om utrymme, tror ni inte det kommer en kärring och klämmer sig in bakom mig då med hennes stora Ford Focus?(combi), 5-10 cm ifrån min bil, iaf jag ser henne men orkar inte säga till i tron om att jag ska klara mig ut, backar riktigt sakta för att kunna stanna om jag råkar slå hennes kofångare!, känner att jag snuddar och hoppar ur kollar så det inte blev nått, glad för det va inget, men kofångarna står emot varandra och jag har typ 50 cm fram till bilen framför, så jag går fram o säger till henne(hon står vid bankomaten) att flytta bilen, då säger hon att hon måste göra en anmälan på mig, jag upptäcker inget fel, men hon ser en spricka på läppen om är långt under kofångaren där jag slog i.. Jag blir rosenrasande men vill bara komma där ifrån, hon får mitt namn o nummer o så drar jag. nu i efterskott så skulle man ju vilja ha tagit ett foto på det där o samlat en massa vitnen, sprickan i läppen kunde ju knappats ha gjorts av mig.. och hon vill ha en ny... Sniken jvel, jaja sånt e livet.... min fina bonus *snyft*. | |
|
Mycket tråkig historia... Jag gissar att du bor på södermalm när jag tittar på ditt användarnamn,tycker alltid att det är j*vligt trångt mellan fickparkerade bilar på gatorna. Skönt att man skaffat garageplats... //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
låt inet såan där kärringar få somdom vill... be henne dra åt hel***e å sen kör du därifrån och därmed på hennes bil om du måste... /Jonas |
|
|
sodermalm: Fords stötfångare på nyare modeller (i synnerhet Mondeo) Spricker bara du andas på dem, riktigt hård och spröd plast är de gjorda av. För två vintrar sedan råkade min bror glida in i en Scorpio modell nyare i ca. 5km/h På hans 525 syntes ingenting, medan scorpions hela bakstötfångare sprack på många ställen. Det säger en hel del om ford vs. BMWs grejer. Det jag menar är att även om du inte borde ha orsakat sprickan så skulle det inte förvåna mig. Mvh /Carl |
|
| Skulle inte vara billigare att göra upp utan att blanda in försäkringen då?? Liten lätt lagning, och en lack borde du väll kunna fixa billigt någonstans. | |
|
För en tid sedan berättade en bekant till mig att FORD egentligen står för: Familjen Olssons Rullande Dass:-) Med tanke på kvalite'n på dess komponenter så verkar detta antagande stämma ganska väl med verkligheten. /D |
|
|
Varför backade du på henne då? Det var ju gott om plats? Trist om hon försöker blåsa dig men det var ju du som körde på henne. |
|
|
Är det inte värre med BMW som inte kan backa? ;o))) Mvh |
|
|
Blir så j*vla ledsen när jag hör sånhär skit! Europeisk ingenjörs konst VS massproduktion Mvh Mohsen |
|
|
Vafaaan det va trååångt, så jag backade extremt långsamt så man kände när man slog i, precis så man bara snuddar, en kofångare "ska" ju klara lätt 5km/t, jag körde inte ens en halv. Sprickan va minimal, men endå så borde det inte kunna vart jag, men om det är som du säger om ford(eskort va det) så borde man hata dom mer än kärringen. |
|
|
och jag åkte ju fram först, svängde och backade sen för att kunna fiffla mig ut, fast man upptäckte ganska snabbt att det inte skulle gå, så jag gick ut och sa till henne att backa bilen. |
|
|
Är du det minsta tveksam till att det var du som orsakat skadan på den andres bil skall du ALDRIG ta på dig ansvaret och framförallt inte skriva under skadeanmälan där det konstateras att de var du som vållat skadan. Spelar ingen roll hur mycket kärringen skriker och tjafsar. Bara att ringa polisen om de blir våldsamma. Annars är det upp till försäkringsbolaget att avgöra vem som vållat skadan osv. De har expertfolk som är mycket duktiga att avgöra dylika tvister. MVH /D |
|
|
P.S Desto viktigare är det jag skrev tidigare om du själv inte skrapat din egen stötfångare i samband med när du backade bilen. /D |
|
| Har själv en trasig kofångare, eller sliten , så jag va lite sugen på att säga att hon smällde mig, men det skulle inte funka... hehe. | |
|
Har hon tagit några vittnen tror du? Jag säger inte att det är ärligt eller rätt att göra så, men om hon inga vittnen har så står ord mot ord, hon säger att du backade på hennes bil, du säger att du satt i din bil när hennes bil rullade in i din, och det kommer förmodligen att leda till att ni var och en får ta era egna skador. Om inte annat så kanske det lär damen att inte låsa in andras bilar med sitt sätt att parkera:-) Nu, innan alla moralens väktare börjar ryta åt mig, jag uppmuntrar dig inte att göra detta, men det är ett av dina alternativ som du har att överväga, det bör fungera, själv hade jag nog valt att göra upp i godo:-) |
|
|
Göra upp i godo tyckte jag lät bra, men hon ville absolut ha en ny... jag erkände inget så jag får se vad som händer. |
|
serben |
du kallar henne för en dum kärring! men det var du som körde på hennes bil! Tur för dig att det var en FORD o inte en BMW för att då skulle både du o andra bmw-n fått spruckna stötfångare... man kan inte ha bra bil o bra brud |
|
Håller med "serben" Hade någon "tryckt till" någon av mina bilar så att kofångaren fått en spricka hade jag INTE blivit glad...... det är inte ett skit roligare än att få bucklor slagna i dörrarna av ovarsamma personer på parkeringarna.... Har sett massor med märken som beror på att "man bara backar till det tar emot, försiktigt" även om inget spricker så gör grus och sand ofta äckliga repor i lacken istället. Men det är klart, har man gammal bil kan man köra emot och skita i det..... |
|
|
Det är synd att sånt händer! har du inte erkännt? Mvh Mohsen |
|
|
Snälla JanF och serben läser ni vad som står. Han blir inparkerad med totalt 50 cm tillgodo och ska ta sig ut. Nuddar till den andra bilen och sedan kommer hon då tillbaka och beskyller honom för at ha pajat något som han uppenbart inte har kunnat åstadkomma, tycker ni att det är OK?! Nu har ju jag PDC och backar 10 cm till då jag har fast ton (30 cm kvar) så jag har ju inte det problemet, man får helt enkelt: 1. Se till att man inte parkerar så man hamnar i den situationen (vilket kanske inte är lätt alla gånger) 2. Ta det lugnt när man ska ut |
|
|
Kan väl erkänna att jag kanske tog i lite för mycket, det berodde nog på att jag irriterade mig på attityden i det hela. t.ex. "kärring" "be henne dra åt hel***e" Eftersom hon körde Ford verkade det rätt åt henne.... "kofångare "ska" ju klara lätt 5km/t" är ett minne blott, dagens bilar med lackad plast klarar ju ingenting. Nya 5 serien skulle nog inte ha en chans mot min första bil, en gammla Opel Rekord Olympia (Rest In Pease) med järnvägsrälsdimmention på kofångarna. Självklart är det ju helt osunt att försöka skylla skador på någon som inte har orsakat dessa, om hon nu bara ser en chans att få en gammal skada reparerad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.