|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Bmw 325i Coupe -93 vs Audi 80 2,8Q Coupe? Någon som har provat vem vann/vinner? på 402/201m eller nått? Alla erfarenheter vore kul å höra!? | |
325TDS |
325:an bör ta den lätt..192 hk mot 174 eller om det är 172 i audin..kommer inte ihåg..kan vara farligt för bmwn när det är 4wd på audin. en S2:a med chip filter o avgas drog min kompis M3:a här om dan i axet..är ca 280 i S2:an och 286 i M3:an. |
| två av mina kompisar rejsade en har en m3 -93 och den andra en s4 med chip avgas å filter. m3 piskade s4:an i starten i axet och i toppfart! så dom har inte en suck! mot varandra! men det borde bli jämt mellan en 325 och en 2,8Q | |
|
Du kan inte bara säga 192 mot 174. Audin väger mycket mindre och i övrigt så är alla audi bilar lätta dockk finnst undantag! Audi 80 Q 2,8 drar lätt en 325:a. |
|
Perkka |
Tror inte att Audin är så lätt med tanke på quattron.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Perkka |
Menar givetvis att Audin inte väger så lite :) Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Audi'n kommer förmodligen kliva ifrån dig en bit från starten, tack vare quattron - sedan tror jag inte den har så mycket mer att hämta. Kan inte påstå att de är speciellt lätt. Coupén jag hade, en 2.3E vägde 1360kg. Tror knappast att V6'an tillsammans med quattron gör den lättare! | |
Perkka |
Måste ju nästan betyda att Audin ligger runt samma viktklass som 325-an? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Gör den med all säkerhet min S2a väger ju 1510kg så ett par kilo mindre kanske men inte mycket mer. Tror BMWn vinner. jwihlborg: Du kan inte jämföra en S2 o S4. S4an väger mer. Vet många S2or med chip som dragit M3or. |
|
|
Brorsan hade en Audi 80 2,8 Q -92. Den gick faktiskt väldigt bra, men det känns inte så mycket i den pga att den drar fint genom hela registret. I högre landsvägsfart så tror jag att Audin drar BMW:n. Brorsans gick utan större problem 240km/h enligt mätaren. Men i normala farter så kanske BMW:n sticker ifrån, vad vet jag??? Min skrothög: Länk |
|
| Jag hamnade bredvid en hetsig Audi 100 2.8Q igår och det var ingen som helst match för mig att ta honom. Jag har faktiskt kört jämnt mot en S4 4.2 med min, så hög vikt och 4wd äter många hästar. Dessutom har Audi glädjemätare. S4:an visade 220 när min visade strax under 210. | |
Perkka |
Hört minst 2st S4-or C4-karossen som haft glädjemätare.. Visade betydligt mer än t ex en M3 E36.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| audi har ju världens bästa glädjemätare min kompis med s4:an låg i 180km/h då min andra kompis i en m3 körde om i 160km/h enligt hans mätare. så 240 på en audi mätare kan ju vara vad som helst! | |
| Flåklypa: Det där med S4an kan nog stämma, har gjort samma sak själv.. de plockar lite i starten, sen kommer man ikapp och efter det är det jämt. En sån S4a ska tydligen köra 402m på nästan exakt 15s, tror det är där 328an ligger också | |
|
Jag har en kompis som har en 80 2,8q Den är jävligt pigg... så en original 325:a har nog problem med att hänga med. Mer vrid i audin? ---------------------- King of the road |
|
| audin är tyngre än 325:an. audi 80 2,6 väger strax över 1400kg och en 80 q 2,8 e ännu tyngre på grund av fyhjulsdriften | |
|
Audi världens bästa glädjemätare? Låg och kappade lite lätt mot en lagpolares V70. I 200 hade vi ung samma hastighet. Så jag vet inte om det är så lätt att bara häva ur sig en sådan sak. Men då kanske Volvo har väldigt positiva mätare med el kanske är det så att BMW har väldigt negativa:) |
|
| Volvos S/V40 har iaf glädjemätare. Nyare SAAB har exakta mätare, såsom BMW:s flesta, men Audi har faktiskt erkända glädjemätare (vet inte hur det är med nyare). En kompis var imponerad över hur fort en S4:a går, men med många kilo och synnerligen effektslukande 4wd så kan man lätt konstatera att det är mätaren som är boven, men så länge man vet om felet så är det inga problem. | |
|
En audi 90 20V drar lätt en 325:a med vanos t.o.m. |
|
| ....på hastighetsmätaren möjligtvis :-D | |
|
Loqmankaki: Jaså det är Audi som är bäst nu. Innan var det väl 318is E36 som smiskade 325:or med förbundna ögon. Jag är ledsen, men i mina ögon får man leta efter någon mer partisk människa med kappan vänd efter vinden än Herr Kaki. 325 E36 går bra. Det gör Audin också, men en 2.8 Quattro väger inte direkt 1430 kilo som en 325 Coupé. Skulle gissa på närmare 1700 kilo med tanke på att kompisens Seat Leon (ja den lilla) med 1.8T och fyrhjulsdrift (motsvarande drivlina som Audin) vägdes in med 4 pers i på 1860. Och det är en bil i Golf-klassen. Tänk då på att Audin är en större bil med tyngre motor och motsvarande drivlina och att då anta att den är lättare än 1430 kilo är nog inte uppåt väggarna utan gärna långt över trädtopparna. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.