|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har suttit i några timmar och läst alla inlägg jag hittat på temat slutsteg och framsystem. Jag erkänner direkt att jag är nybörjare på det här med bilstereo och skulle ändå behöva några goda råd innan jag går iväg och handlar. Skaffade nyligen en Pioneer 3500 med Mosfet och tänker byta ut framsystemet. Har en 325 -94 med stora ljudsystemet som nu alltså byts ut. Vill ha ett par 5.25or i kicken + mellanregister och diskant i originaluttagen i dörren. Funderar på att helt skippa högtalarna som sitter i hatthyllan om det inte på något sätt går att utnyttja steget som redan sitter i skuffen. Frågan är, går det att få till ett ljud som rockar utan ett slutsteg till framsystemet? Det är subjektivt, jag vet, men ändå. Är det någon vits att köpa t ex ett Amega-kit eller kan jag lika gärna hålla mig till prylar i lägre prisklass? Vad skulle ni göra?? | |
|
Det låter ALLTID bättre med ett riktigt slutsteg, fast det kostar ju lite mer. Ett annat problem är vart man skall plasera steget till framsystemet. Man kan ju lägga det bak & dra långa kablar. Eller så skaffar du ett litet steg som går att göma fram... Henrik"M" |
|
| Du kan få ett klart godkännt ljud i din bil med effekten från din cdspelare. Går nog utmärkt att dria bakhögtalarna med den också. fast som en vis man sa! "inget blir ju bättre än den sämsta delen i systemet"! | |
| Då får det bli ett par DLS Classic. Tack! | |
| Men förvänta dig inte att det kommer att "rocka", då behövs det mer kraft och en bas. | |
|
Själv har jag DLS UP5:or fram, DLS 426 Classic bak, DLS CA40 4-kanals slutsteg samt aktiv subwoffer med inbyggd monoförstärkare i skuffen. Är väldigt nöjd med ljudet som är ett klart lyft jämfört med originalanläggningen. /D |
|